Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Valget mellom 4 gromkabinetter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg har vurdert alle de der, og Silverstone og Stacker har jeg kikket på og de var svært gode kabinetter. Av de to var jeg mest tilhenger av Stacker, der du får mulighet til veldig god kjøling med tanke på at du kan montere 4x12cm sidevifter osv. -plass til 4 disker i utgangspunktet og man utvides.

Og vinneren er Antec P182SE.... -jeg har en del kabinetter, nå sist et LCS vannkjølingsystem fra Thermaltake, men det ble for mye bråk. Jeg har blitt mer og mer allergisk mot støy, og da jeg fikk tak på P182 til under 900- hos Amentio så kjøpte jeg likegodt et. Dette er meget bra, og har veldig gode løsninger. det henvender seg nok til de som er mer kresen på støy og funksjonalitet og med lave krav til "show-off". Anbefales. Kunne dog tenkt meg P190, men det er litt dyrt.

Lenke til kommentar
Heisann.

Jeg har vurdert alle de der, og Silverstone og Stacker har jeg kikket på og de var svært gode kabinetter. Av de to var jeg mest tilhenger av Stacker, der du får mulighet til veldig god kjøling med tanke på at du kan montere 4x12cm sidevifter osv. -plass til 4 disker i utgangspunktet og man utvides.

Og vinneren er Antec P182SE.... -jeg har en del kabinetter, nå sist et LCS vannkjølingsystem fra Thermaltake, men det ble for mye bråk. Jeg har blitt mer og mer allergisk mot støy, og da jeg fikk tak på P182 til under 900- hos Amentio så kjøpte jeg likegodt et. Dette er meget bra, og har veldig gode løsninger. det henvender seg nok til de som er mer kresen på støy og funksjonalitet og med lave krav til "show-off". Anbefales. Kunne dog tenkt meg P190, men det er litt dyrt.

Jeg har utforsket en del om kabinetter, og trekker den konklusjonen at Thermaltake's kabinetter er litt "bråkete". Liker veldig godt Antec P182, og det er ikke for ingenting jeg satt den på listen med dyrere kabinetter. P190 kan virke greit, men det faller ikke helt i smak, og det følger med strømforsyning. ;)

Lenke til kommentar

PCA70B er veldig dyrt for hva du får, ville heller gått for P182, selv om det har plass til færre disker uten ekstra ramme - men hvem trenger plass til 10 disker i en vanlig pc?

Stackeren er mer aktuell om du vil ha filserver med mange 5in3-moduler, eller 4in3moduler som jeg har i min stacker, ville ikke hatt den som vanlig stasjonær. Rimelig greit støynivå på den jeg har med 11 disker (10x500GB samsung + 30GB WD disk, WD disken overdøver de ti andre diskene når det er diskaktivitet på den.) Jeg har dog byttet ut viftene i drevrammene med nexus og noctua-vifter.

Lenke til kommentar

Jo, jeg har absolutt vurdert Antec Nine Hundred i stedet for P182, men det er litt vel mange av dette å se i omgangskretsen. Det er ingen ting i veien med det. Det er utrolig gjennomført.

Lian Li PC-A16 ser ut til å være et nydelig kabinett, men jeg tror jeg foretrekker A-10. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...