Gå til innhold

kommentartråd- prosjekt: kabinett Angles (2ball(s))


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ikke dumt ut dette.

 

Har ett par ting jeg lurer på da.

- Hvor skal du feste HDD og DVD og slikt? Blir det under eller over HK?

- Angående airflow så ser det nesten ut som du burde ha en vifte i en side, og PSUen i andre. Kanskje en i bunnen også. Da vil viftene tilføre kjølig luft som går gjennom systemet ditt, også vil PSUen kjøre den ut. Dersom du har en PSU med vifte da. (Noen som har bedre tips på det? Airflow er jo ganske viktig om systemet er luft avkjølt.)

 

Men skal bli spennende å se når du kommer igang med selve kabinettet.

 

(PS: Dersom du vil vise bildene i tråden så registrerer du deg på www.photobucket.com. Så tar du å laster opp bildet der og så legger du inn url-en slik: ) ;)

Lenke til kommentar

1. Fiks linken til kommentartråden. Den funker iallfall ikke hos meg.

2. Legg bildene ut som .jpg slik at vi slipper å laste ned bildene for å se dem. :)

 

Dette ser jo stilig ut, selv om det er visse likhetstrekk med MeTube (det gjør jo ingen ting!). Jeg liker at det skal lages av metall, og siden du har tilgang på verktøy og hjelp, kan jo dette bli veldig bra.

 

Planlegg alt ned til minste detalj, alt fra festing av 5,25"-drev til luftstrøm og slikt. Kjedelig om prosjektet strander på grunn av lite gjennomtenkte ting :)

 

Forresten skal arbeidslogger inneholde bilder av påbegynt prosjekt og ha bilder i første innlegg, men det er kanskje litt sent nå. Håper bare andre lærer av dette. Ingen som håndhever reglene i dette forumet lengre, virker det som :p

 

Goscinny ;)

Lenke til kommentar

DVD- oppe i front (hovedkortet skal ligge bak...)

HDD- Den ene lille "boksen" som ligger langs side veggen skal forstille HDD...

skal fikse det med bildene og legge til litt "pointers" på hva ting skal fårestille og evt. vise hvordan vifter og airflow skal være.. :thumbup:

 

Takker for respons. Jeg skal prøve å ta til meg det som blir sagt. (Jeg er jo faktisk nybegynner på dette..)

 

 

Bilder i første post- er det bra nok at jeg leger ut bilder av en liten modell? (er bare selve trekanten, ikke sokkelen)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Oi, dette så.... Anderledes ut.

 

Blir nesten nødt til å følge med på denne.

 

Når blir det noe bygging?

 

Det blir mest sansynlig bygging til helgen.. det har vist seg at hovedkortbrettet er større en det som var ventet..

Det betyr at kabinettet kommer til å bli gigantisk! Jeg må muligens gjøre noen små endringer på formen, men det finner jeg ut til helgen.. ;)

 

 

Btw: skal legge ut noen bilder av verktøy som brukes til å kutte/bøye/slipe osv.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette kan bli intressant. Jeg må imidlertid kommentere at ut i fra skissene dine ser det ut til å bli ett enormt kabinnett hvis vi ser på størrelsen til dvd osv :p

 

Noen tips vil jeg komme med. la hovedkortet stå på hodet (henge i taket) det vil trolig være den beste løsningen både temperaturmessig og plassmessig. ellers kunne det kansje også vært tøft om du hadde noen sidevinduer i langsidene, og ett speil(!) liggende parralelt (eller likn) med sokkelen, slik at en kan se gjennom sidevinuene, inn i speilet, og se opp på hardwaren som sitter på hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Vist du ikke finner plexi så går det ann og få tak i acryl på OBS Bygg, hvertfall på lagunen storsenter. Og vist du bor i nerheten av lagunen så går det ann og kjøpe den knappen der også på bilextra.

 

Men foresten vet du om noen "case-mod"-butikker i Bergen?

 

takker for det ;)

 

når det gjelder case mod utikker så er jeg ikke sikker...

 

mejn byen er ikke så stor så det går fint an å gå rudndt å lete etter det..(du hvet jo hvor det ikke er)

 

edit: en vanlig Pc-butikk kan ved tilfeldighet ha "varene" ^^

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker.. Jeg skal selv prøve å få raskere updates...

 

Skal jobbe noen dager nå til påske, så da regner jeg med å få gjort en del. Prosjektet skal være presantabelt om 3-4 uker.. Det trenger bare være ferdig på uttsiden til den tid. Evt. tekniske problemer kan jeg ta etter på...(Men satser på å få det hel ferdig til "frist")

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

eem..ja..

 

nå har jeg jobbet en del, men har ikke klart å få update pga. muntlig eksamen(øving)

men jag kan love at det kommer en update i kveld ;)

 

vist du har lyst å se hva jeg har gjort(det er en del) så kan du ta en titt i loggen, mellom kl. 8 og 10 i kveld..

 

 

Mvh. 2ball(s)

 

edit: ok.. dette ser ut til å bli vanskelig.. jeg får nemlig ikke lildene inn på PC-en pga. at jeg ikke finner den #¤%&¤ ledningen...

 

-.-

 

ergelig hilsen 2ball(s)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...