FrozenFish Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Kan man koble til en s-ata HDD uten å slå av/koble fra strømmen på en datamaskin? Jeg har en ny HDD som lager ulyder. har koblet den fra maskinen, men vil prøve å redde data fra den. Siden det ligger et OS på hdd er jeg redd PC vil prøve å boote fra den ødelagte HDD. Derfor - kan jeg bare plugge inn strøm og s-ata kabel i disken mens maskina står på? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det høres ikke ut som du har noe behov for å koble til med strøm på. At det ligger et OS på disken er ikke noe problem, du bare passer på å velge i BIOS hvilken disk som skal boote. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Det høres ikke ut som du har noe behov for å koble til med strøm på. At det ligger et OS på disken er ikke noe problem, du bare passer på å velge i BIOS hvilken disk som skal boote. Jeg skal prøve å velge den ødelagte HDD helt bort fra BIOS, det har jeg ikke prøvd. Nå kommer den bare opp som boot-objekt nr.3.... Trenger jeg noe spesiellt program for å hente dataen mest mulig "skånsomt" ut? Samtidig raskt! Det er ca. 12Gb med bilder som kona har på der. Vi har backup av det meste, men hun har kopiert noen flere bilder fra kamera.... Så irriterende, siden det bare er noen mnd. siden forrige HDD brant opp og vi mistet MASSE bilder! Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Note to self: BURN IMAgeS ON DVD! Ontopic: Den første tingen som er satt til nr1 i bootrekkefølgen, vil boote først. Hvis den ikke finner den første, går den til den andre. Sett den harddisken du vil boote fra som nr1. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Note to self: BURN IMAgeS ON DVD! Ontopic: Den første tingen som er satt til nr1 i bootrekkefølgen, vil boote først. Hvis den ikke finner den første, går den til den andre. Sett den harddisken du vil boote fra som nr1. Skal gjøre det! Når det gjelder Note to Self: jeg skal brenne alle bilder over på DVD, som en extra trygghet. men jeg har en ekstern HDD som jeg kun bruker til backup. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå