RMBB Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Som tittelen sier hvordan sorterer man musikken på best mulig og oversiktelig måte? På pc-en har jeg sortert alle sanger i mapper med navnet til gruppen/artisten. Når jeg legger disse inn på ipoden blir alt rotet til. Hvordan få det likt på ipod som jeg har det på pc-en? Jeg var dum nok til og kjøpe en IPOD fordi jeg det var det eneste som jeg kunne fjernstyre via tuch screen på min gps. Men fra jeg slo den på første gang har den ikke vert annet en plagsom! Jeg har lagt inn en del sanger på den som jeg har tenkt og høre på, MEN jeg får ikke samlet alle sammen! Trykker jeg på artist kommer det opp fem-seks med samme navn, men med forskjellige sanger i seg. Det vil si at hvis jeg vil høre på en gruppe må jeg først sitte og bla meg fram til gruppen, spille en sang. Bla på nytt frem til gruppen for og velge en av de andre med samme navn for og få spillt av disse! Hvis noen har noen tips taes disse imot med stor takk! Og ja, jeg vet om spillelistefunksjonen, men er det noen fler? Endret 1. desember 2007 av Jyztrik Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg skjønner ikke 100% hva du mener, men jeg tror du bør lage deg en spilleliste. Kjempeenkelt, og det fungerer feilfritt. Det som også er mulig er jo å bare velge funksjonen "Miks sanger". Da bare velger den tilfeldige sanger på iPod-en din. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du kan prøve å ordne på filene slik at de blir sortert sammen, gå inn i itunes, merk filene, høyre klikk og velg "vis info" så sørger du for at alle har samme artistnavn. Om det er dette som er feil da, kommer litt dårlig framm av posten din hva som egentlig er feil. Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Endret innlegg nå. Men tror jeg har funnet ut en vei, må gå inn på hver enkelt sang og fjerne all info untatt navn på fil. Da virket det som om det ble sortert riktig, men det tar jo VELDIG lang tid og gjøre så har ikke testa med alle enda. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 stort sett eneste løsningen jeg ser er å fikse IDE taggene på musikken du vil ha på ipoden din, da ipod sorterer musikken etter dette og ikke etter filnnavn. Ett programm som egner seg ganske godt til dette, og som i tilleg kan brukes til å legge inn musikk på ipodn din er media monkey. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Personlig synes jeg at det er enkelt å fikse IDE-taggene i iTunes. Ser ikke noe behov for å bruke noe annet enn det. Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Du skal egentlig ikke skylde på iPod.. Det er musikken din som er tagga rart. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Prøv programmet Tag&Rename (30 dagars prøveversjon). Der kan du hente ned informasjon om musikken frå nettet og laste rett inn i ID3-tag. Funker stort sett kun med album sidan den har enkelte kriterier å gå etter, men ved å bruke eit program blir jobben 100 ganger lettare og det går mykje kjappare. Eg har så mykje informasjon i mine mp3-filer som eg finn nødvendig. Artist, album, låtnummer, år, sjanger og tittel. Det er nok til å kunne navigere ganske greit på iPod-en. Du vil nok finne at å ha det systematisert er svært greit både på iPod og ved avspeling på PC. Mulighetane for navigasjon og sortering er mykje betre enn ved mappestruktur. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Liker mediamonkey bedre en itunes til retagging fordi MM kan hente informasjon rett fra amazon, tar ca. 10 sek å fikse tags på et helt album;) Lenke til kommentar
RMBB Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Ok, får prøve de programmene og se da. Takker for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå