Gå til innhold

Savner du Halo?

olopolo

Anbefalte innlegg

Dette er et spørsmål som sikkert kan diskuteres i det uendelige. Men jeg regner med at de fleste som er interesserte nok til å henge på dette forumet har prøvd det ut. Bungies slager, "Microsofts" salgsuksess, spillet "alle" snakker om og har prøvd. HALO, trilogien som har tatt slutt. Et helt klart bra spill, men klarer vi oss uten? Føler dere noen gang savnet, alle dere Sony fanboys som sitter i sofaen med en strøken Ps3 foran dere i mørket mens utallige spill runnes på Hd-tven. Savnet etter noe så eget som Halo, spesielt med Halo 3, spillet med forbedringene og oppdateringene Xbox folket gikk i uuendelige tider å siklet etter. Tilstå! Det er noen sene nattestimer hvor du går lei av PS'en og lengter etter en lekker Xbox med Halo! Så kommer spørsmålet, klarer dere dere fint uten? Ville dere ha valgt Sony om igjen hvis dere fikk muligheten (gjelder ikke de som har penger til både 2 og tre, eller kanskje fem forskjellige konsoller, og allerede har både Ps3, Xbox Osv. Dessuten er ikke den gamle Ps2'en kastet ut vinduet enda, og kanskje ligger en gammel Nintendo 64 på hedersplassen og glinser under tv for de kvelden du vil mimre med de "urgamle" Zelda spillene) Men for alle dere andre, hva ville dere råde en førstegangskjøper til. Blir det mange mareritt der Master Chief forfølger deg til verdens ende fordi du valgte feil, eller går det bra? Hva bør velges? Ville du gått for en Xbox eller en Playstation? Spørsmålet gjør meg gal, men lommeboka nekter meg å gå for begge. Vet dette blir en rein fanboytråd, men allikevel vil det bli gøy å se hva folk mener rundt i vårt, som det så fint heter, langstrakte land.

KsG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk aldri sansen for Halo-spillene, så nei, kan ikke si jeg savner det noe særlig. Hadde gjerne tatt det samme valget igjen. Tviler på at jeg kommer til å kjøpe en 360 noen gang, slik det er nå har jeg mer enn nok av gode PS3-spill til å fylle spilletiden jeg har til rådighet.

Lenke til kommentar

Siden jeg fikk meg PS3 på lansering har jeg ikke angret et sekund! Et kjøp verdt alle pengene! Og når det kommer til Halo 3, så har jeg spilt det litt hos kompiser, men det er ikke min type skytespill. Så jeg kan vel trygt si at jeg ble rimelig skuffet, i forhold til 2'ern som jeg hadde og spilte mye! Hvis du ser etter overlegen online morro, så kjøp deg heller CoD4 mener nå jeg, som jo kommer til begge ;) Og enn så lenge overlever jeg det med at mange av portene til PS3 fra 360 oppleves dårligere på PS3, jeg tror dette er noe som kommer til å gå over når utviklerne blir flinkere til å utvikle til PS3. Og når det gjelder pris, så er ikke det noe jeg synes du burde ta i betraktning når du skal velge, nå er jo Ps3 plutselig nede i 3000,- enkelte steder, og med 360 så er det endel ekstra du må punge ut med, så det er ikke noe billigere valg. Selv om jeg må si at Xbox har et bedre online system ATM.

Prøver ikke å være fanboy her altså, men dette mener jeg helt ærlig og redelig, og hadde nok ikke kjøpte meg Xbox 360 om jeg hadde fått valget på nytt nå :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er halo så populært? aner ikke, halo er ikke noe annet enn et avarage FPS spill med bedriten story. mulig jeg høres ut som en fanboy, men halo er nok den mest oppskrytte spillserien som finnes. Mass Effect er vel det eneste jeg savner atm =)

Endret av Maxi
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt mer Halo enn 10 minutter av Halo 1 til PC, men det virker ærlig talt ikke som en serie jeg ville hatt noen interesse av uansett. Mulig det bare er meg som er en nostalgisk gammel knark, men for min del har FPS-spill stort sett vært skuffende etter Duke Nukem 3D og Blood.

Lenke til kommentar

Er nok litt vanskeleg å svare her utan å framstå som reinspikka Sony-tilhengjar, men Halo er bra det. Nyt godt å runde Halo saman med andre, men det er ikkje noko eg saknar nei. Då saknar eg mykje heller, som andre sa før meg, Gears of War, som VERKELEG var eit kjempebra spel. Hadde nok fått ei lita orgasme om eg fekk Gears of War på min Playstation 3, har ikkje råd til ein Xbox 360 i tillegg:(

Lenke til kommentar

Har spilt igjennom Halo i min tid og kom vel halvveis i Halo 2 før jeg gav meg. Siden har xboxen fungert som mediasenter. Jeg har aldri forstått hypen rundt Halo. Helt greit spill, men at det nærmest skulle bli en religion borte i statene fatter jeg ikke.

Halo 3 appellerer ikke til meg i det hele tatt. Oppgradert grafikk ja, men det virker som man har kastet bort alt som heter ressurser på mest mulig polygoner og teksturer på Master Chief. Resten har blitt forsømt.

Lenke til kommentar
Bungies slager, "Microsofts" salgsuksess, spillet "alle" snakker om og har prøvd.

Jeg tror vi har ganske ulik sosial omgangskrets... snakkes skuffende lite om Halo blant de jeg er sammen med, gitt. Forøvrig var jo dette innlegget ditt en retorisk nytelse (lidelse?) av de sjeldne inne på dette forumet. Fint formulert!

Ellers, over til det faktisk spørsmålet. Næh, ikke egentlig. Nå har jeg riktignok ikke spilt Halo siden eneren kom på PC, men opplevde det ikke som noe mer enn en litt over middels shooter. Som mange andre her sier, det finnes veldig mye bedre. Er definitivt andre titler jeg heller kunne tenkt meg å finne på PS3.

Lenke til kommentar

Halo var et spillserie som det virker som at man enten elsker eller hater (eller synes at det er middels).

Jeg tror mye av dette kommer av når du spilte det for første gang. Jeg hadde spilt et par skytespill til PC fra før av, men når jeg fikk prøve halo: CE hos kjæresten til søstera mi med de svære høytalerne hans pluss den enorme TVen sammen med en venn ble jeg frelst. Det kan hende at det er noe av dette som gjør at jeg synes det er det beste spillet jeg har spilt noensinne(når man spiller med 2) sammen med mario 64.

Nostalgia eller hva det nå enn kalles igjen, gjorde at jeg nøt 2ern og 3ern nesten like mye tror jeg.

Det er flere faktorer som jeg mener ingen andre spill har gjort slik som halo, uten at jeg gidder å komme med enda en anmeldelse av spillet slik som jeg har gjort i andre tråder.

Eneren har ihvertfall vært underholdende nok for meg at jeg har runda det flere ganger enn jeg kan telle på hendene sammen med en eler annen venn og noen få ganger alene. Jeg har ikke brukt like mye tid på campaigndelen i halo 2 og 3, men jeg har runna den flere ganger der også. Pluss at der har jeg brukt veldig mye tid på multiplayerdelen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke kjøpt Halo spillene om jeg hadde XBOX en gang. Det eneste spille jeg virklig har lyst på til 360 er Gears of War men nå finnes jo det til pc så blir nok ikke aktuelt for meg og kjøpe XBOX noen gang tror jeg. Har ikke tid til og spille alt jeg vil på PS3 en gang.

Lenke til kommentar

Fikk summet meg til å spille Halo på PC og Halo 2 på gamleboxen til naboen. Selv synes jeg spillene bare er OK og ikke noe ekstremt å juble over slik som xbox-gjengen har gjort. Spillene er godt over middels men ikke mer en "gode". Et helt greit gjennomsnitts skytespill som drar vekk noen timer. Har ikke angret på PS3-kjøpet.

Resistance > Halo

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...