Gausus Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har innstalert Linux mint. Har koblet tven til via DVI-HDMI med GF6600 GT. Etter installasjonen av mint fikk eg spørsmål om å laste ned driverne til skjermkortet. Har installert driverne. I Winxp har jeg muligheten i kontrollpanelet til Nvidia med å Resize HDTV. Hvordan kan jeg Resize i mint , trenger 1200 * 668 for å få hele bilde på skjermen. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Skjønner ikke helt nøyaktig hva du vil gjøre, men du skal mest sansynlig ha et program som heter nvidia-settings. Med det kan du endre det meste som har med skjerm og skjermkort å gjøre og forhåpentlig fikse problemet ditt. Hvis du ikke får det til er det bare å spørre mer! Hvis du ikke finner programmet i menyene, kan du prøve å starte det fra en terminal. Lenke til kommentar
Gausus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Skjønner ikke helt nøyaktig hva du vil gjøre, men du skal mest sansynlig ha et program som heter nvidia-settings. Med det kan du endre det meste som har med skjerm og skjermkort å gjøre og forhåpentlig fikse problemet ditt. Hvis du ikke får det til er det bare å spørre mer! Hvis du ikke finner programmet i menyene, kan du prøve å starte det fra en terminal. Takker for raskt svar!! Prøvde å rote litt med nvidia-settings uten særlig hell. Hadde samme problemt i Windows Xp før jeg fant ut at man kunne Resize skjermen slik at hele bilde blir synlig. I windows er dette enkelt da jeg går inn i kontrollpanel for nvidia og får opp en skjerm der jeg kan justere til bilde ved å dra i to sleider for vertikal og horisontal . Trenger en oppløsning på 1200*668 for å få hele bilde på skjermen. Hvordan kan jeg på en enkelt måte velge (lage) oppløsningen 1200*668 ? LCD Tven er koblet til via HDMI (Tv) til DVi (PC) . Dette problemet har noe med pixel mapping Lenke til kommentar
vega77 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) har akkurat trøbblet med noe av det samme. 1366X768 på en 32" lcd ta en titt her: http://en.opensuse.org/SDB%3AX_Server_Conf...(8.1_or_Higher) jeg laget en Manual Modeline. og fjernet deretter alle referanser til annet en 1366X768 i /etc/X11/xorg.conf men husk backup først da ... Endret 1. desember 2007 av vega77 Lenke til kommentar
Gausus Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Vell... Virket veldig avansert. Linux skal jo liksom ha begynt å bli brukervenlig.... Hva med HDTV , dette er jo et kjent problem for mangen LCD tver. En del av skjermbilde kommer utenom rammen på skjermen ved "vanlig " oppløsning på skjermen. Ettersom Nvidia har laget et enkelt verktøy for å Resize HDTV slik at hele skjermbildet synes til windows burde det vell gå å lage samme oppsettet i kontroll panel til Linux eller. Finnes det et program til Linux der man enkelt kan endre oppløsningen (har prøv nvidia-setting) som feks rivatuner eller Powerstripe til windows. LCD TV : Samsung 40" M71 Lenke til kommentar
Mato Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 etter mine erfaringer er det mer eller mindre umulig og få til en lcd tv sammen med en vanlig skjerm . nvidia-settings hjelper litt , men resultatet er på langt nær tilfredstillende , så langt er det og se film på tv'en det eneste som krever at jeg booter xp , til min store frustrasjon . Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Kjører bare ned oppløsningen på den skjermen med høyest oppløsning dersom jeg skal se film. Én gang fungerte det å trykke på fn+F8 når jeg skulle ha framvisning på skolen, men nå må jeg endre oppløsning på skjermen til den bærbare. Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 http://xtiming.sourceforge.net/cgi-bin/xtiming.pl Håper den linken hjelper deg! Brukte denne kalkulatoren når jeg satt opp tv'en min. Fikk aldri satt 1366x768, siden nvidia er ganske sær på oppløsningen. Lenke til kommentar
Gausus Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 (endret) Takker for mangen inputs. Tilbake til problemet. Ettersom nvidia har klart å løse problemet i Xp ved å legge til resize i controlpanel burde dette gå på en enkel måte i linux også. Finnes det tilsvarende programvare for linux. Endret 3. desember 2007 av Gausus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå