Gå til innhold

Sigma 18-50mm f/2.8 HSM til Nikon

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med HSM-versjonen av Sigma'en? Svært interessert i å vite hvordan den klarer seg på skarphet og kontrast i forhold til konkurrentene. Har lest test på photozone.de av den gamle versjonen uten HSM. Denne testen virker ikke spesielt overbevisende, så jeg lurer på om Sigma har klart å forbedre de optiske egenskapene i den nye versjonen.

Har selv Nikon D40 uten autofokusskrue, så Tamron sin utelukket, det samme er Nikons 17-55 /2.8 pga. pris. Så det må enten bli Sigmaen eller Nikon 18-70.

På forhånd takk for innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med Photozone-testen er ikke overbevisende? Jeg oppfatter Sigmaen som praktisk talt lik Tamronen. Ved største blender har Tamron litt bedre hjørneskarphet, Sigmaen litt bedre senterskarphet.

Jeg tror nok ikke Sigma har endret den optiske konstruksjonen i HSM-versjonen - den er laget kun for F-fatning og til glede for D40-eiere.

Edit: Nikon 18-70 er selvsagt et meget godt alternativ. Den er skarp og fin fra største blender, og er veldig robust til billigobjektiv å være, bla. med enkelte støv og fukt-tetninger. F/2.8 er selvsagt en del i forhold til f/4.5, men det gir deg faktisk ikke veldig mye mer å gå på i dårlig lys.

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...