torbjornen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har kjøpt ein Sagem-boks på Elkjøp, og skulle finne ut om det er dekning der eg bur. Eg får ikkje noko anna enn svart skjerm, altså ingen velkomstmeny osv. På displayet står det berre 00-- (strekane blinkar), er09, er01, så tilbake til 00--, og slik held det fram. Nokon som veit kva dette betyr, og om eg må ta den lange vegen tilbake til Elkjøp for å få ein ny? Utruleg irriterande! Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Har du koblet riktig? Virker uansett som at det er noe galt med den boksen, jobber selv på elkjøp og ser en del har problem med sagem boksene. Det ser ut til at du må ta den lange turen til elkjøp Du får sikkert en ny boks om de har i beholdningen. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 På displayet står det berre 00-- (strekane blinkar), er09, er01, så tilbake til 00--, og slik held det fram. Nokon som veit kva dette betyr.... Hva står det i manualen at det betyr ? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Det står fint lite i manualen. Derimot står det at ein etter å ha slått på skulle få fram ein velkomstmeny på TVen. Elkjøp meinte det var feil på boksen, og eg har fått ein ny som virkar. Det viser seg imidlertid at det ikkje er dekning der eg bur. Signalstyrken varierer heile tida, frå null og opp til 2 felt, og på høgste frekvensen er det ikkje noko signal i det heile. (Er alle 3 signalpakkane tatt i bruk?) Dette trass i at eg får inn eit "brukbart" TV2-bilete frå same sendar (utan NICAM, og der tekst-tv i beste fall er berre rot.) Eg har tenkt å prøve å stille på antenna når det vert litt betre ver, men har lita tru på at det er noko hjelp i, sidan TV2 er så bra som eg greier å få det. Eg har allereie ei "lang" antenne og forsterkar, så det ser vel ut til å gå mot kjøp av parabol. Og då vert det vel Canal Digital, sidan Viasat etter det eg har forstått verken sender TV2 eller TV Norge. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Mulig du må velge parabol i stedet da ja, men finnes også en grundig mottaker til bakkenettet, som skal ha bedre mottaker enn sagem sin Grundig 8720 heter den. Er mulig at de har noen på elkjøp som du kan prøve ut. Lenke til kommentar
Espen_jobb Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Mulig du må velge parabol i stedet da ja, men finnes også en grundig mottaker til bakkenettet, som skal ha bedre mottaker enn sagem sin Grundig 8720 heter den. Er mulig at de har noen på elkjøp som du kan prøve ut. Jeg kjøpte selv SAGEM sin mottaker på Elkjøp etter at nettavisen (var det vel) skrev en anbefaling på den, og at den skulle være så MYE bedre enn Grundig sin... Konklusjonen min er at da kan ikke grundig sin være særlig god... Hadde helt OK mottaksignaler fra TV2 på vanlig analog antenne. Jeg får nå inn NRK1/2 og TV2, men det er utrolig mye forstyrrelser på bilde og lyd fra mobiltelefonsignaler. Alt fryser i 5-10 sekunder ved sending/mottak av SMS eller oppringning. Tror også at nabolagets signaler slår inn. Har forsøkt å flytte antennen rundt og forsøkt med forlenget antennekabel, men det blir ikke bedre. Utrolig irriterende! I tillegg er SAGEM boksen vanskelig å starte opp fra dvalemodus: Må ofte trykke gjentatte ganger på fjernkontrollen for å få liv i den. Muttern kjøpte Grundig (jeg installerte) og jeg tror den er bedre. Jeg skal ihvertfall benytte meg av 30dagers angrefrist hos Elkjøp, og forsøke Grundig boksen hjemme hos meg. Det skal vel ikek være noe problem - håper jeg. Kanskje får jeg også igjen 500 kroner som er prisdifferansen. Synes også det er en elendig brukermanual på SAGEM modellen. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) EDIT: Leste ikke hele post. EDIT2 : Grundig sin skal ha bedre mottaker enn sagem sin, og jeg har ikke hatt noe problem selv med forstyrrelser fra mobiler o.l. Mulig sagem sin er bedre på andre områder. Har en crappy antenne som er delvis ødelagt, men grundig får inn signalene veldig godt. Nå har jeg ikke testet sagem sin dekoder, men er veldig fornøyd med Grundig sin Endret 6. desember 2007 av Harribo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå