Gå til innhold

xbox: halo vs premium

yeoman

Anbefalte innlegg

Jeg var innom elkjøp i dag. Der ble jeg fortalt at Halo-versjonen har ett helt nytt brikkesett og at den bråker mindre enn de andre versjonene. Er det noen som kjenner til om dette stemmer? Vurderer å kjøpe den, men den koster en del mer enn premiumversjonen og er litt usikker på om det er verd det.

Ingen av butikkene jeg var innom i dag hadde premium-versjonen med hdmi-utgang... talentløst...

Sånn alikevel håper jeg på noen gode priskutt på xbox'ene nå før jul.

Endret av yeoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du være sikker på å få falcon brikkesettet på en pro, så må du sjekke LOT nr og W verdien.

Det har blitt sagt LOT 734 og høyere er med falcon, men dette er ikke alltid tilfelle. Det sikreste er å gå etter 175W modellen. Dette står på den hvite stickeren som er limt på siden av xbox kassen.

Lenke til kommentar
Skal du være sikker på å få falcon brikkesettet på en pro, så må du sjekke LOT nr og W verdien.

Det har blitt sagt LOT 734 og høyere er med falcon, men dette er ikke alltid tilfelle. Det sikreste er å gå etter 175W modellen. Dette står på den hvite stickeren som er limt på siden av xbox kassen.

Takk for tipset. Nå vet jeg hva jeg skal se etter :)

Men hva mener du med "en hvite stickeren som er limt på siden av xbox kassen" Utpå eska? Eller på selve maskinen?

Endret av yeoman
Lenke til kommentar
"Pro"-bundlen som har HDMI, skal vel være lik Halo-bundlen tror jeg. Da m.t.p. falcon, osv. De bråker nok vesentlig likt ja.

Faller nok helt ned på hva du vil ha. Halo designet Xbox 360, eller finne deg en "Pro" med HDMI. Kanskje én Elite hadde vært noe.

Birger :)

Han på elkjøp mente at elite ikke hadde falcon, så da er det ganske uaktuelt. Det blir en halo eller en ny premium tenker jeg.

Lenke til kommentar
Er ikke letteste metode å sjekke effekt forbruket som er oppgitt på esken? 203W så er det ikke falcon, 175 så er det falcon...

Se her:

(Løst) Falcon brikker i min Xbox360? Hvordan finne ut?

Forresten, skulle jeg valgt mellom Pro til 2500 kr, og Halo3edt. til 3500 eller hva den koster, så hadde jeg så klart kjøpt Pro.

Takker! Var ikke klar over at det nye brikkesettet het falcon, derfor den nye posten.

Lenke til kommentar

Men hva mener du med "en hvite stickeren som er limt på siden av xbox kassen" Utpå eska? Eller på selve maskinen?

Det skal stå på selve esken. Det aller sikreste er å gå for 175W modellen etter det jeg har lest.

Irriterendes, kan de ikke snart fase ut Zephyr. Det er noen høye lot nummer som fortsatt ikke er falcon.

Lenke til kommentar

Det skal stå på selve esken. Det aller sikreste er å gå for 175W modellen etter det jeg har lest.

Irriterendes, kan de ikke snart fase ut Zephyr. Det er noen høye lot nummer som fortsatt ikke er falcon.

Kjøpte Zephyre i her om dagen. Lot 736, men det var nok ikke falcon da den bruker 203W og bråker som ett uvær. Men, men.. var rundt i hele stavanger og det var bare expert som hadde premium med hdmi, så da gadd jeg ikke stresse mer og slo bare til.

Lenke til kommentar
Er nok ikke Falcon hvis den drar 203W.

Men støy nivået er det samme med Falcon som med andre.

Hadde jeg kjøpt Xbox360 ny i dag ville jeg ikke kjøpt med noe annet enn Falcon :p

Må nok vente til utpå nyåret før de er å få tak i hvis du ikke vil legge i 700-800kr ekstra for en haloversjon da. For meg betyr det lite og jeg ville ha den før julen. Og skulle jeg være så uheldig å få RRoD så stikker jeg bare å bytter den.

Lenke til kommentar

Jeg har 735 og Zephyr, så det med lot nr kan umulig stemme. Prod. date: 31.8.2007.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
Men en ting jeg har tenkt på. Får man med Halo 3 spillet, oppladbart batteri og lader til kontroll, og trådløst headsett i Halo3edt?

Du får akkurat det samme som til premium, utenom fargen da.. og falcon brikkesett

Dette er ikke korrekt. Du er ikke garantert falcon og play and charge kit følger med (noe det ikke gjør på premium). Halo 3 må du nok kjøpe ved siden av, siden det ikke følger med noen av de "standard pakkene" som er på markedet nå.

Lenke til kommentar

Elite er i dag bare tull og jeg skjønner ikke hvorfor MS ikke dropper den nå. Er jo nok SKU's der ute som forvirrer folk allerede. Alt den gjør er å gi et inntrykk av at 360 er dyrere enn den er.

Arcade og Premium er mer enn nok. Og større harddisk selges vel løst uansett for de som vil ha mer enn 20gb.

Lenke til kommentar
Elite er i dag bare tull og jeg skjønner ikke hvorfor MS ikke dropper den nå. Er jo nok SKU's der ute som forvirrer folk allerede. Alt den gjør er å gi et inntrykk av at 360 er dyrere enn den er.

Arcade og Premium er mer enn nok. Og større harddisk selges vel løst uansett for de som vil ha mer enn 20gb.

Og du vet hva en 120 GB HDD koster?

Er rimelig sikker på at det ikke vil lønne seg å kjøpe en Premium og en 120GB HHD til fordel for en Elite :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...