Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan den slemme lisensmannen nå kreve å komme inn i heimen?


Helsinki

Anbefalte innlegg

Min påstand er at det er helt greit å droppe NRK-lisensen.

Skatt er noe helt annet.

 

Som mange har sagt før, er NRK et pengesluk som bruker store deler av budsjettet på sport som mange ikke har interesse av. Andre kanaler greier dette ved hjelp av reklame. Og hvis du har et fjernsyn for å se på TV2 eller spille GameCube, ville ikke jeg hatt noen moralske kvaler mot å ikke sende en tusenlapp til NRK.

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ingen interesse av å finansiere NRK.

Lisensen er pr. definisjon ikke en skatt, men en avgift.

En TV kan brukes til mye annet enn å se på NRK, det er det som plager meg, at man må betale NRK for å se på DVD eller spille spill.

 

Hadde de droppet skyskitinga kunne de satt ned lisensen. Da hadde ikke lisensen vært en så stor del av årslønna mi. Og jeg kunne sett flere lærerike programmer for færre penger...

Endret av Gurin
Lenke til kommentar

Folk som driver å gjemmer seg for lisensmannen, klager og syter og lurer seg til å tro at det er "meg vs. grådige stathelvete" er rimelig patetiske og smålige. For å ikke snakke om barnslige. Voksne folk som oppfører seg sånn er vanligvis skruer og folk med "fikse" idéer. Enten det eller bare regelrett pakk.

Det er lett å være selvutnevnte konger som forstår alt og tror de har innsett at staten kun er til for å forsure tilværelsen, men da foreslår jeg at de stikker fingeren i jorden, blir litt mer opplyste og heller anstrenger seg til å innse realiteten. Nemlig at de ikke har peiling på noe som helst vedr. saken og heller holder kjeft.

Lenke til kommentar

La meg gjette.

Alle som er imot EU er nasjonalsosialister som må stikke fingeren i jorda og... ?

 

Det må da være lov å mislike/motsette seg en avgift for et produkt du ikke bruker!

Som sagt, er det mange som aldri ser på kanalen, og kun ser på DVD eller spiller.

Eller som mener at TV2 har mye mere nyanserte nyheter og bedre programmer.

I alle tilfeller er det folk som ikke liker å betale NRK.

Lenke til kommentar

Det er på tide at NRK blir "betalingskanal" og begynner å kode sine sendinger, hadde passet godt med overgangen til det nye bakke nettet.

Da kan de som vil betale for å se på det de vil.

Men det tør de ikke, da hadde det blitt slutt på å reise til Bali og andre lukseriøse plasser på lisensbetalerenes regning.

 

Det holder og med en statskanal for TV, og kanskje med noen få distrikts radiokanaler.

De kanalene de har nå blir jo for det meste fylt opp med programmer i reprise, helt unødvendirg, da de fleste i dag har videopptaker.

 

Det er bare politiet som kan ta seg inn i din bolig, på ferske spor eller med ransaknings ordre.

Endret av reiras
Lenke til kommentar

jajaja...

 

jeg fatter ikke hvorfor folk godtar avgiften.

får jeg en regning sender jeg den bare i retur med et notat om at jeg ikke eier tv mottaker.

hadde flere gjort dette hadde det kanskje skjedd noe..

 

SAUER HELE GJENGEN!

 

jeg tror på sammenhengen mellom å betale tv lisens og det å godta ekstra parkeringsgebyr selv om man har parkert lovlig. altså late mennesker, som ikke tør å si ifra.

Lenke til kommentar
jeg fatter ikke hvorfor folk godtar avgiften.

får jeg en regning sender jeg den bare i retur med et notat om at jeg ikke eier tv mottaker.

hadde flere gjort dette hadde det kanskje skjedd noe..

Om jeg ikke har en TV mottaker betaler selvsagt ikke jeg heller. Hvorfor i all verden skulle jeg det??

Om jeg har TV mottaker oppfører jeg meg selvsagt ikke som en barnslig drittsekk av en snylter og sender løgner tilbake for å slippe å betale for meg. Jeg gjør selvsagt opp for meg, selv om jeg ikke liker det. På samme måte betaler jeg også skatt, selv om jeg ikke liker det spesielt godt. Men det finnes jo snyltere som lyver seg unna der også.

At barn og feks. fulltidsstudenter uten inntekt "glemmer" å betale kan man sikkert se mellom fingrene på, men når voksne folk med egen inntekt begynner å oppføre seg som små drittunger, da er det intet annet enn patetisk og tragisk.

 

Ellers får jeg vel bare slenge med på noe av det mer fornuftige som har blitt sagt i denne tråden:

Folk som driver å gjemmer seg for lisensmannen, klager og syter og lurer seg til å tro at det er "meg vs. grådige stathelvete" er rimelig patetiske og smålige. For å ikke snakke om barnslige. Voksne folk som oppfører seg sånn er vanligvis skruer og folk med "fikse" idéer. Enten det eller bare regelrett pakk.
Lenke til kommentar

Dette handler ikke bare om kronene, men om prinsipper.

Det blir feil av deg å sammenligne dette med å betale skatt.

 

Norge har mange urgamle lover og regler som passet inn på 60 og 70 tallet, men som nå blir å betrakte som helt bak mål, og "grunn til å bosette seg i Sverige isteden"

 

Skal jeg nevne en annen, så ligger denne høyest på ønskelista:

 

"grensen i tollverdien på 200kroner inn til landet" tragisk at denne ikke blir justert!!!

Lenke til kommentar
Dette handler ikke bare om kronene, men om prinsipper.

Det blir feil av deg å sammenligne dette med å betale skatt.

Ikke noe galt med prinsipper, men måten man setter ut prinsippene til verks er alfa og omega.

For å sitere posten foran deg:

Dere må stemme inn politikere som vil legge ned eller selge NRK

 

(Nå skal det jo også sies at saken har en annen side da mange politikere dessverre farer med løgn slik som i eksempelet ditt med 200kr grensa.)

Lenke til kommentar

Som jeg skriver i et tidligere innlegg. NRK kan begynne å kode programmene, så kan de som vil se NRK, betale for moroa selv.

 

Det burde det holde med EN kanal og ikke tre (4?), for ikke å snakke om alle radiokanalene, der burde det være nok med lokalradio.

 

Det burde heller ikke være nødvendig å sende rundt reportasjeteam til enhver avkrok i verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...