Merko Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Heisann, vet ikke om jeg har postet riktig, men vi prøver Da jeg skal starte spill som Counterstrike, Half-Life2, NFS får jeg blåskjerm med en gang og PC-en restartes (Rekker ikke lese Bsod meldingen..) Det samme skjer da jeg åpner en film i VLC el. Noen som vet hvorfor? Det funket fint igår! Vet egentlig ikke hva jeg har gjort :| Har reinstallert skjermdriverene også. Annen info: CPU type DualCore Intel Core 2 Duo E4400, 2000 MHz (10 x 200) Hovedkort Gigabyte GA-P31-S3L (3 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN) Hovedkort chipset Intel Bearlake P31 Systemminne 1024 Mb (DDR2-533 DDR2 SDRAM) BIOS type Award Modular (07/19/07) Skjermkort NVIDIA GeForce 8600 GT (512 Mb) Harddisk SAMSUNG HD250HJ (232 Gb, IDE) "Anarchy Online" spillet funker visst greit.. 3dmark funker heller ikke. Takk for all hjelp Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Deaktiver 'start på nytt automatisk' - velg egenskaper på min datamaskin, velg avansert og under oppstart og gjenoppretting fjerner du haken. Da vil du kunne se hvorfor du får blåskjerm. La du inn ny driver til ditt skjermkort før du ble plaget ? isåfall ville jeg avinstallert driveren i safemode. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Vel jeg gikk i kontroll panel avinstallerte den der.. Så da ut som alt ble fjernet, så installerte jeg den nye.. Men kan prøve i safemode.. Skal vel uansett inn i kontroll panelet i safemode også? Takk for hjelp. Edit: Nå har jeg gjort slik at jeg får lest blåskjermen. Det som står er: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL *** STOP: 0x0000000A, (0x00000016, 0x0000001C, 0x00000000, 0x80502392) Starter dumping av fysisk minne. Dumping av fysisk minne er ferdig. Er vel alt som står. Nå skal det sies at det er noen av spillene som funker her (Warcraft3, NFS Pro Street, Anarchy Online) av de jeg har testet. Crysis, CS1.6, CSS funker visst ikke. Men er vel kanskje tegn på lite minne? Er det noe jeg kan gjøre slik at den "dumper" minne eller noe sånt fortere evt gjør jobben litt andereldes uten å kjøpe mere minne? .. som sagt det har funket greit tidligere. Må kanskje avisntallere noen programmer som kjøres i bakgrunnen som jeg egentligi kke bruker. Dette er vel ikke tegn på skjermkort drivere som ikke funker? Takk. Endret 1. desember 2007 av vbPro Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har nå fjernet driverene med Driver Cleaner Pro i Safemode, rebootet til vanlig installerte nyeste drivere fra nvidia.com. Forsatt samme feil jeg står helt fast og kunne trengt hjelp! Lenke til kommentar
MirMic Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hmm * Skjekk temp på CPU,skjermkort. * Kjør memtest86. * Windows sin forklaring på : IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL : might be caused by a device driver, a system service, a virus scanner, or a backup tool that is incompatible with the new version. * Satt inn ny hardware ?? Lenke til kommentar
Newsy Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Hmm. ja kanskje for høy gpu temp Endret 1. desember 2007 av Newsy Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Har kjørt memtest, 0 errors. Temperaturen på CPU og GPU er normal. har heller ikek satt inn noenting, bare installert de nyeste skjermdriverene fra nvidia. Har testet 3 forskjellige drivere nå ingenting funker :| (nyeste, de som fulgte med og noen gammle fra nvidia) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå