Dotish Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei. Skal ha ny pc, som kun skal brukes til gaming, og kunne dra spill som Crysis med grei grafikk, uten noe hakking osv. Budsjettet er på 10k. Håpte på å kunne bestille den på Netshop.no å bruke den "pc montering av valgte produkter", eller andre butikker som har denne funksjonen, ettersom det ikke er mitt fagfelt . Jeg har allerede Skjerm, tastatur og mus. -Mvh Morten Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Det jeg har satt opp her er en del bedre enn min egen pc, og min klarer seg vedig bra på Crysis. Enten på 1680x1050 og alt på Medium, eller 1280x1024 og alt på High. Og ikke minst i Call of Duty 4 hvis du liker det spillet, der går alt på High og full oppløsning, 50-80 FPS. Tok utgangspunkt i Komplett Gamer i35 til kr 14 995,-. Operativsystem; Vista Home Premium (Norsk) i stedet for Ultimate. Kr 879,- billigere. Med Ultimate får du noe ekstra pynt og "Extra`s" som stjeler litt mer ytelse fra pc`n, og etter min mening så klarer man seg godt med Home Premium. Har det på den bærbare og kan ikke si jeg savner noe fra Ultimate. Men som alltid; smak og behag. Linker til de viktigste komponentene; Kabinett Hovedkort Prosessor Skjermkort Minne 2stk av disse, merk av en til på "Ekstra DDR2 minne". Diskusjonen om det er noen hensikt med 4GB i 32bit OS går vel enda, men jeg syns nå det hjelper på, selv om du bare får nytte av ca 3.25GB. Prisen til slutt er iallfall inkl 4GB. Strømforsyning Harddisk DVD brenner Og resten av maskinen (standard); Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD Norman IC,1 år lisens, Virus Control Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske USB2 multikortleser 3.5" sort MS COA Label Windows MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Totalt 10 109,- + frakt Jeg kunne selvsagt tatt med en E6850 CPU, bedre hovedkort osv. Men har nå prøvd å holde meg noenlunde innenfor prislimiten din. Denne maskinen har/hadde de på tilbud ut november, og det er omtrent den samme PC-en, bare at du får 4GB minne i oppsettet jeg lagde, i stedet for 2GB som det er i dette tilbudet. Også har denne litt mer "dill og dall" som presser opp prisen, og som du kanskje ikke trenger. Lydkort, headset osv. Jeg gadd ikke begynne å konfigurere noe på denne siden tilbudet var ut november. Den "forsvinner" vel kanskje snart. Du har nå et utgangspunkt her da. Hvis budsjettet er maks 10 000,- så kan du la den være som den er, eller det må du jo Hvis ikke kunne du kanskje gått for et SLI hovedkort, så du har den muligheten til senere. Jeg har samme kabinett og strømforsyning og kan anbefale begge deler. Kabinettet er romslig og kjølig, og i mine ører så er det svært lite støy. Strømforsyningen leverer det den skal, nemlig 600w og har aldri vært noe problem, heller ikke ved kraftig overklokking av både skjermkort, prosessor og minne. Prøvde noen andre kombinasjoner der inne, men det var ikke så lett med den magiske 10 000,- kroners grensen Men fant etter hvert frem til denne løsningen, som var litt "morsom" med tanke på utgangspunktet i pris; Både kabinett, hovedkort, prosessor, strømforsyning og RAM er det samme som nevnt i første oppsett/forslag. Men her er det "bare" 2GB RAM. Så da må du evt koste på deg kr 645,- ekstra for totalt 4GB. Utgangspunktet var denne maskinen; Komplett Gamer Premium i60 Xtreme. Og prisen er 22 995,-. Ved å fjerne en "drøss" av ekstra harddisker og andre ting, så endte jeg opp med en pris på kr 10 301,- (10 946,- hvis du kjøper 2GB ekstra RAM) Men da får du dette skjermkortet, som alene koster kr 3 795,-. Skjermkortet i første oppsettet koster kr 2 249,-. Altså en prisforskjell på 1 546,- mens du får hele pakken til bare kr 192,- ekstra. (837,- ekstra hvis du går for totalt 4GB RAM) Hvis jeg ikke har oversett noe i natten, så må da det være en grei deal? Om vi ser bort ifra budsjettet ditt så klart Her har du resten av den siste pakken, sånn for ordens skyld. Som sagt så er de viktigste komponentene de samme som i første oppsett, da utenom skjermkortet. Strømkabel PC m/Jord 2m Nero 7 OEM 1i Programvare OEM CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD Norman IC,1 år lisens, Virus Control Musmatte Blå 4/6mm Støtsikker PC-eske Cooler Master Centurion 534, Sort Fortron/Source Epsilon 600W, Blå Vifte MSI P35 NEO-FI, P35, Socket-775, DDR2 Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4 Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 USB2 multikortleser 3.5" sort LG DVD-brenner GSA-H58N IDE Black OEM Qpad|UC, Large Black, 3mm, Gamingmatte MS COA Label Windows MS Win Vista Home Premium Norsk MS MANUALS Win Vista Home Premium MS ROYALTY Vista Home Premium Garanti 3 år - Sende inn Support Komplett.no - Komplett sin Håper det ikke ble altfor rotete med oppsett og forklaringer i øst og vest Kan jo legge til (før noen andre gjør det) at du sparer noen kroner hvis du velger komponenter selv fra Prisguiden og setter sammen selv. Sannsynligvis får du bedre ytelse (og dermed mer for pengene) også. Hvis det frister kan du lese denne ferske artikkelen fra Hardware. Om du ikke allerede har sett den da. Endret 1. desember 2007 av cheeba Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvordan kan du anbefale et 8800 GTS 320mb Fatal1ty når 8800 GT er billigere og bedre? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Rett og slett fordi 8800GT ikke er med på noen av de "bygg-selv-pc`ene" på Komplett, ellers hadde jeg selvsagt valgt det Så på noen av de alternativene inne på Netshop også, men fant ikke all verden å velge i der heller. Men for all del, det finnes nok bedre alternativer enn det jeg har satt opp, så versegod og konfigurer selv Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) feil post.. Endret 1. desember 2007 av MoDzoNa Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hei og god kveld. Her er et Intel Quad-oppsett. Lykke til med kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå