knepo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei! Eg kjøpte meg nylig ein ny pc. I dag flyttet eg den gamle hardisken min inn iden nye PC-en. fordi det bare var ein IDE kontakt på hovedkortet, måtte eg koble den gamle hardiske på samme kabel som dvdrom'en. Då eg starta PC-en igjen fant maskina hardisken men ikkje dvdrom'en. Hardisken ble nå kalt D: Før eg putta inn den gamle hardisken var det dvdrom'en som var D: prøver å forklare så godt eg kan, eg er ikkje noko dataekspert Håper nokon kan hjelpe Bjørn. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har du passet på at ikke begge enhetene er satt som master? Dette gjøres ved å bytte på en jumper bak på enhetene. Er begge master, vil du nok bare finne den ene. Vil anbefale å sette hdd din som slave, hvis du bare bruker den gamle disken som "ekstra plass". Lenke til kommentar
knepo Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Tusen takk for hjelpa! Nå fungerer alt som det skal! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå