Oyle Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei, jeg har et problem med Windows SP2 på min bærbare Dell Latitude D520. Når den har stått på noen minutter, får jeg en melding der det står at "Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble startet av NT-MYNDIGHET\SYSTEM Tid igjen til avslutning 00:00:59 (teller nedover, før den restarter) Melding Systemprosessen C:\WINDOWS\system32\lsass.exe ble uventet avsluttet med statuskode -1073741819. Systemet vil nå avsluttes og startes på nytt. ------------------------------------------------ Når PC-en starter på nytt igjen, får jeg meldingen: LSA Shell (Export Version). Det oppstod et problem i LSA Shell (Export Version) og måtte avsluttes. Og derretter står det den vanlige "fortell microsoft om dette problemet send/ikke send osv. Noen som har noen tips? Har ikke hatt dette før, og aner ikke hvordan man skal fikse det. Tusen takk. Lenke til kommentar
Canute Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Når denne beskjeden kommer opp, prøv gå på Start -> Kjør (Run) og skriv inn: shutdown -a Dette fikser ikke problemet, men skal iallfall gjør slik at den ikke skrur seg av. Edit: Kan virke som om dette har med Sasserormen å gjøre. Endret 30. november 2007 av Canute Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Virus, tråden flyttes til rette kategori Lenke til kommentar
Oyle Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Har MacAfee installert, (fulgte med maskinen), og kjører det regelmessig. Kjørte det faktisk i dag, og de fant ikke noe. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Har MacAfee installert, (fulgte med maskinen), og kjører det regelmessig. Kjørte det faktisk i dag, og de fant ikke noe. Noen som har noen tips? Tar vel ikke trojaner eller worms? http://www.neuber.com/taskmanager/process/lsass.exe.html Endret 30. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Høres ut som Msblast, microsoft skulle vel ha en oppdatering på det der. Lenke til kommentar
norbat Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hent Combofix, og legg det på skrivebordet Kjør combofix.exe, og følg veiledningen. Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører. Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) + logg fra Hijackthis (Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet. Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.) Lenke til kommentar
Oyle Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Det er jeg ikke sikker på. Noen gratis antivirus du anbefaler? Eller ta Ad-Aware scan? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) Det er jeg ikke sikker på. Noen gratis antivirus du anbefaler? Eller ta Ad-Aware scan? http://www.avast.com/eng/avast-virus-cleaner.html http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html Endret 30. november 2007 av Jarmo Lenke til kommentar
Orochimaru Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Du er nok ikke den eneste som har fått det. Tror en annen på Forumet har akkurat samme problemet. Hva er det med den der Myndighet's greia? Tror det er noe nytt som er på loose. Lenke til kommentar
Oyle Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Da har jeg installert og kjørt Avast!. Men det stod at det ikke fant noe. Prøver nå å kjøre ComboFix, og kommer tilbake når det er ferdig. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ser det sånn ut? http://www.microsoft.com/security/encyclop...Win32%2fMsblast Da må du få installert tillegget fra microsoft. Lenke til kommentar
Oyle Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Etter at jeg ikke fikk til internett på maksinen heller, så har jeg nå formatert maskinen. Prøve med Avast! flere ganger, men det fant ikke noe. Denne tråden kan nå egentlig stenges for min del, og så får mod se om de vil ha den åpen for å hjelpe andre etc etc. Tusen takk til alle som har hjulpet meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå