Gå til innhold

Windows avsluttes med nedtellingsmelding.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et problem med Windows SP2 på min bærbare Dell Latitude D520. Når den har stått på noen minutter, får jeg en melding der det står at "Systemet avsluttes. Lagre alt arbeid og logg av. Ulagrede endringer vil gå tapt. Denne avslutningen ble startet av NT-MYNDIGHET\SYSTEM

Tid igjen til avslutning 00:00:59 (teller nedover, før den restarter)

Melding

Systemprosessen

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe ble uventet avsluttet med statuskode -1073741819. Systemet vil nå avsluttes og startes på nytt.

------------------------------------------------

Når PC-en starter på nytt igjen, får jeg meldingen:

LSA Shell (Export Version).

Det oppstod et problem i LSA Shell (Export Version) og måtte avsluttes. Og derretter står det den vanlige "fortell microsoft om dette problemet send/ikke send osv.

Noen som har noen tips? Har ikke hatt dette før, og aner ikke hvordan man skal fikse det. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når denne beskjeden kommer opp, prøv gå på Start -> Kjør (Run) og skriv inn:

shutdown -a

Dette fikser ikke problemet, men skal iallfall gjør slik at den ikke skrur seg av.

Edit: Kan virke som om dette har med Sasserormen å gjøre.

Endret av Canute
Lenke til kommentar

Hent Combofix, og legg det på skrivebordet

Kjør combofix.exe, og følg veiledningen.

Du må ikke klikke på vinduet mens programmet kjører.

Post loggfilen fra combofix (c:\combofix.txt) + logg fra Hijackthis (Last ned Hijackthis. Legg det i en egen mappe på skrivebordet.

Start programmet, velg "Do a system scan and save a logfile". Loggfilen kopierer du og poster.)

Lenke til kommentar

Etter at jeg ikke fikk til internett på maksinen heller, så har jeg nå formatert maskinen. Prøve med Avast! flere ganger, men det fant ikke noe. Denne tråden kan nå egentlig stenges for min del, og så får mod se om de vil ha den åpen for å hjelpe andre etc etc. Tusen takk til alle som har hjulpet meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...