Gå til innhold

Hjelp ønskes, er blank når det gjelder TV!

Anbefalte innlegg

Jeg stiller nokså blankt når det kommer til TV. Har nå nettop bestilt kabel abonnement hos canal digital og fikk da med følgende dekoder (http://canaldigital.no/templates/generalarticle____21267.aspx) (urelevant?), og skal nå kjøpe ny TV. Tven skal nok mest / kun brukes til å se på vanelige kanaler og DVD filmer, altså ikke koble opp PC, xbox eller no annet mikk makk. Hvis jeg har skjønt det rikig da så er jeg ikke avhengig av Full HD tv med en million pixler osv? Det jeg egentlig lurer på er om noen kan gi en kort forklaring på det alt det nye TVer har å by på om dagen, og kanskje også anbefale en TV (flat 37"-42") til meg. En ting til jeg kom på i farta; siden jeg ikke skal koble den opp til noe annet enn dekoderen, er det da mest naturlig og velge Plasma?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg stiller nokså blankt når det kommer til TV. Har nå nettop bestilt kabel abonnement hos canal digital og fikk da med følgende dekoder (http://canaldigital.no/templates/generalarticle____21267.aspx) (urelevant?), og skal nå kjøpe ny TV. Tven skal nok mest / kun brukes til å se på vanelige kanaler og DVD filmer, altså ikke koble opp PC, xbox eller no annet mikk makk. Hvis jeg har skjønt det rikig da så er jeg ikke avhengig av Full HD tv med en million pixler osv? Det jeg egentlig lurer på er om noen kan gi en kort forklaring på det alt det nye TVer har å by på om dagen, og kanskje også anbefale en TV (flat 37"-42") til meg. En ting til jeg kom på i farta; siden jeg ikke skal koble den opp til noe annet enn dekoderen, er det da mest naturlig og velge Plasma?

Det du trenger da, er primært en vanlig HD-Ready skjerm. Det er ingen kanaler som viser full HD enda. Dette er kun nødvendig hvis du skal spille x-box 360, PS3 eller se Blu-Ray. Det er ingen lcd skjermer som takler analoge signaler så godt som en gammel rør tv. Det er meget viktig å vite før du kjøper! Til analoge tv signaler via dekoder og til film så er det absolutt å anbefale en Plasma skjerm. Den har bedre sortnivå og responstiden er enormt mye kjappere!

Panasonic Pv70 er en kjempebra skjerm til rundt 10000, men den er dessverre vanskelig å drive opp for tiden. Hvis du har litt penger å brenne bort så bør du sjekke ut de nye Kuro Plasmaene til Pioneer. De koster fra 23000 og oppover, så gratis er de jo ikke! På den annen side så finnes det ikke noe bedre på markedet nå heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...