AtomicMoog Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Beste spillkjøp i 2007: BioShock (X360). Rett og slett fordi det er det beste spillet jeg har spilt på år og dag, og det sier ikke lite i 2007. Super Mario Galaxy tar en like soleklar andreplass. Okami (PS2) fortjener også en plass på pallen. Verste spillkjøp i 2007: Halo 3 (X360). For tredje gang kjøpte og prøvde jeg, men klarte ikke å like et Halo-spill. (Tro meg: Jeg prøvde virkelig, men jeg klarer bare ikke å bli fenget av denne serien...) Årets skuffelse/flopp: Forza 2 (X360). Hadde store forhåpninger, men syntes både spillstrukturen og banene fort ble fryktelig kjedelig. Salgsmessig ble vel ikke spillet noen flopp, men spillmessig var det en stor skuffelse for min del. Synes heller ikke Zelda: Phantom Hourglass ble det helt store, kanskje for kort tid siden siste Zelda-spill. Jeg tror generelt at serien trenger litt forandring, for mye er likt fra det ene spillet til det andre. Største øyeblikk: Hadde et par 'hallelujah moments' med Call of Duty 4 (PS3), men den etterhvert så berømte plot twist'en i BioShock (X360) tar kaka. Beste FPS-spill i år: Call of Duty 4 (PS3). Utrolig intenst og troll-artig online. (Jeg definerer IKKE BioShock som et FPS.) Spillet du skulle ønske hadde kommet ut i år: Vanskelig å si. Spillhøsten har ikke akkurat manglet høydepunkter, har heller vært for mye av det gode. Har flere toppspill liggende på vent, men det jeg nå ser mest frem til er uten tvil Alan Wake (X360). Endret 2. desember 2007 av AtomicMoog Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Om vi hopper over alle spillene som ble sluppet de siste månedene blir listen litt annerledes: Beste spillkjøp: Castlevania: Symphony Of The Night (Xbox Live Markedplace). Markedplace ble oppfunnet av en eneste grunn. Dette spillet. Verste spillkjøp: Super Mario Charged Football: Seriøst, hva er dette makkverket for noe? Her leder jeg seks - null etter en hard kamp, og det er sekunder igjen. Helt plutselig hopper motstanderen opp og plaffer inn åtte skudd på rad og vinner åtte - seks? Jeg trodde dette var et fotballspill, men tok sinnsykt feil. Det er ikke om å score mest mål. Det er om å gi ballen til kapteinen på laget og la ham / henne score flere mål i løpet av sekunder enn det er mulig i hele kampen om man spiller "vanlig" fotball. Det hjelper heller ikke at Bowser sprøyter ild over hele banen og setter fyr på alle motstanderne, eller at ingen av de andre kapteinene er i nærheten av like kraftige. Et utrolig ubalansert, kjedelig drittspill. Jeg endte opp med å ta en kniv og skjære i stykker platen og kastet den i ovnen. Da fikk den i alle fall gjort litt nytte for seg. Årets skuffelse / flopp: Neverwinter Nights 2. SKUFFA! Det første NWN hadde en relativ bra historie, karakterer man kunne like med bra personlighet, var noe helt nytt og så videre og så videre og så videre. NWN2 er bare mer av det samme med bedre grafikk og av en eller annen grunn utrolig kjedelig historie og karakterer de tilsynelatende lagde en søndagsmorgen i bakfylla. Neeska var meget kul, men hun var den eneste. Sier jo sitt av flere av NPC'ene kommenterer den første idioten man får på laget med "He has his uses". Greit han er en tilfeldig kompanjong, men hallo! Hadde han dukket opp i NWN1 hadde han blitt kjeppjaget til første og beste drage, og selv dragen ville ikke orket å ta i ham! Resten av folkene var ikke stort bedre. Den eneste utenom Neeshka jeg likte var hun som døde i introen. Synd hun var den eneste med litt vett... ;( Årets skuffelse / flopp 2: Lord Of The Rings Online. Begynte meget bra, men gikk fort lei etter en stund. The Shire var det beste området jeg har sett i noe MMORPG noensinne og hadde veldig forskjellige quester, men straks man forlot det gikk det raskt over til å bli et "gå dit, drep det, hent det der, gjenta i noen måneder" som så mange andre. Største øyeblikk: Khelgar (en av kompanjongene i NWN2) prøvde å tøffe seg og startet en kamp med noen fiender, med det resultatet at samtlige kompanjonger begynte å kjefte på ham. Hehe!! Hater den dvergjævel'n. Største øyeblikk 2: Lord Of The Rings Online. En full gruppe på seks gikk inn i Great Barrows på jakt etter en boss. Tre av mennesker, to var alver. Alle fem var champions, guardians eller lore-master. Jeg var en hobbit hunter. Alle inkludert bossen gikk berserk, og en stund fryktet jeg nesten hele fjellet skulle rase ned over oss. Alle fem på laget døde, og jeg fyrte av en enkelt pil mot bossen og drepte ham. Dere skulle sett de andre da de kom tilbake og fant meg sittende på tronen! Hobbit Power! Beste FPS kjøpt i år: Team Fortress 2 (Unreal Tournament III teller ikke da det er helt nytt) Beste RPG kjøpt i år: Blue Dragon Beste RTS kjøpt i år: Age of Empires III Spill jeg skulle ønske kom i år: Warhammer Online: Age of Reckoning. Endret 3. desember 2007 av thecrow77 Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Hva er ditt beste spillkjøp i 2007 og hvorfor? Super Mario Galaxy, kreativitet på b..plate. Spillet er blandt tidenes beste spill uten tvil. Hver galakse er unik og full av kreative løsninger, spillet som for min del bekrefter det at de beste gameplay opplevelsene får man i platform spill. Spektakulært. Hva er ditt verste spillkjøp i 2007 og hvorfor? Spider-Man 3....på Wii er dette spillet bortimot uspillbart. Det fungerer greit så lenge man skal bare svinge seg rundt i byen og igrunn ikke gjøre noe som helst. Men i det man skal ta fatt i storyen og oppdrag i spillet kollapser det fullstendig. Makan til kjedelig spill har jeg sjelden vert borti. Årets skuffelse/flopp (fordel at du faktisk har spilt spillet du skriver om her og viktig å forklare hvorfor du synes spillet floppet/skuffet)? Lair, spillet som virkelig ble hypet opp til å være en eneste stor maktdemonstrasjon av kontroll og grafikk, det fikk ihvertfall en ting riktig....grafikken ser aldeles nydelig ut, men det har så ytterst lite å si når det er nærmest uspillbart på grunn av elendig kontroll, og utelater muligheten for å spille spillet på en tradisjonell måte. Største spilløyeblikk (sett på spoiler-tag hvis det spoiler historien i et spill osv..)? Super Mario Galaxy....det første 2D segmentet Beste FPS-spill i år? Metroid Prime 3: Corruption. Her var jeg litt i tvil, det er enten Halo 3 eller Metroid, men jeg velger Metroid rett og slett på grunn av at spillet gir noe nytt til FPS sjangeren med virkelig fungerende FPS kontrolloppsett til Wii som ikke er til hinder men heller gjør det slik at jeg føler jeg aldri har hatt så god kontroll i et FPS på konsoll noensinne. Halo 3 skal også nevnes på grunn av det er det mest gjennomførte online spillet uavhengig av sjanger på konsoll. Spillet du skulle ønske hadde kommet ut i år er? Ingen...de som har blitt utsatt er jeg glad ble utsatt slik at jeg fikk mer tid til å sette pris på alle storspillene som har komt i det siste Endret 2. desember 2007 av SteveVice Lenke til kommentar
neo2001 Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Beste spillkjøp: - "Forza Motorsport 2". Hadde ikke spilt eneren, men fikk umiddelbart en ny bilspillfavoritt. Har brukt uendelig masse tid på dette spillet, og får fortsatt lyst til å spille. Fantastisk AI, fysikk og velbalansert til tusen. Gruser konkurrentene om tittelen "årets bilspill 2007" med klar margin. - "Super Mario Galaxy". Har ikke rundet spillet enda, men det jeg har prøvd er minst like fantastisk som man kunne håpe på. Årets skuffelse: - PGR4 og Pro Evo 08. Hadde større forventinger til begge, og selv om Pro Evo får fiksa noen bugs med updates sitter jeg fortsatt igjen med inntrykket at disse spillene fortjener å ligge i "skuffelses"-bunken. - Litt skuffelse var det at COD4 ikke har multiplayer Co-op online. Da hadde spillet vært perfekt. Årets spill-øyeblikk: -Chernobyl-brettet i COD4. Helt fantastisk, og ga meg frysninger på unevnelige steder. Utrolig film-feel og nervepirrende når man hører og ser noe i horisonten - og får beskjed om å ligge helt stille... Utrolig øyeblikk! Årets FPS: - COD4 og Bioshock. Delt førsteplass for min del. Har ikke testet Orange Box enda da... Spill jeg skulle ønske kom i år: - Rock Band (til Europa) og GTA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå