Gå til innhold

Et bilde som jeg vil vite om er bra eller dårlig?


RKR1992

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva som gjør et bilde bra eller dårlig er en evig diskusjon som man aldri finner noe entydig svar på.

 

Jeg synes bildet er ganske pent og behagelig. Kanskje du kan måle bra eller dårlig basert på hva du ville uttrykke i forhold til hvordan folk opplever bildet.

 

Det er ikke så enkelt som at dersom man har det dyreste utstyret, tar bildet på ISO100 med stativ, har en perfekt distribusjon i histogrammet og følger det gyldne snitt så blir bildet bra. Samtidig er det greit å kunne reglene for å kunne bryte dem på en virkningsfull måte.

Lenke til kommentar

Har nok blitt nevnt før: Først og fremst, legg aldri inn så store bilder! Mange som ikke gidder å laste dem ned, selv om de sitter på bredbånd ol. For det andre skal man ikke bumpe før det har gått tre dager (eller har det blitt endret til 24h som poster nr2 sier?).

 

Så til bildet. Jeg synes det er et litt kjedelig, men bra bilde. Gir meg ikke så mye. Som det sies, ville det gjort en fin skrivebordsbakgrunn, fordi øynene mine faller ikke til ro på noe i bildet. Det er liksom ikke noe som står i fokus (motivmessig).

 

Posten over meg sier at det er veldig midstilt. Jeg kan være noe enig, men mener du har fått en rimelig bra 1/3 fordeling hvor himmelen er tilnærmet 2/3 og forgrunnen er 1/3 (vertikalt). Mulig bildet ville blitt litt "bedre" om du hadde mer forgrunn enn bakgrunn... Ikke vet jeg.

Endret av w3p
Lenke til kommentar

Synes bilde var kanonbra. det er kanskje ikke teknisk perfekt, men synes det funker. Fargene er behagelige. De utbrente skyene føler jeg skaper god kontrast. Det jeg liker med best bilde ved bilde er hvordan motivet er harmonisk mens fargene er dynamisk. Skaper spenning i bilde. Absolutt et godkjent bilde. 8/10

 

Eirik :)

Lenke til kommentar
Synes bilde var kanonbra. det er kanskje ikke teknisk perfekt, men synes det funker. Fargene er behagelige. De utbrente skyene føler jeg skaper god kontrast. Det jeg liker med best bilde ved bilde er hvordan motivet er harmonisk mens fargene er dynamisk. Skaper spenning i bilde. Absolutt et godkjent bilde. 8/10

 

Eirik :)

 

Tusen takk for kommentaren Erik :)

Hvis det er noen som gidder å føgle eriks eksempel: gi poeng 1-10!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk

poeng 7-8? var ikke det litt mye, dette var et helt ordinert album/wallpaper bilde.

Skal bare de to siste poengene på skalaen være for de ordentlig gode bildene?

Lenke til kommentar
!

 

Hei.

 

Jeg synes bildet har stort potensiale. Jeg tok meg friheten til å redigere det i lightroom. Settings Punch, opp med clarity, ned med vibrance, curves, vignettering og oppskarping. Håper du ikke misliker det, men om du gjør det så fjerner jeg det med en gang.

 

synesdet var kult bare la det være der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...