pc-boy Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 hei . jeg har et nforce hovedkort ... det har alltid funket ,men nå har jeg kjøpt et nytt skjermkort fordi geforce 2 mx holder ikke...., men den har problemer med å ...... ja det vet jeg ikke det funker bare ikke men det funker hvis jeg tar ut det nye skjermkortet det hadde vært hyggeling hvis du/dere ville hjelpe meg Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 hei . jeg har et nforce hovedkort ... det har alltid funket ,men nå har jeg kjøpt et nytt skjermkort fordi geforce 2 mx holder ikke...., men den har problemer med å ...... ja det vet jeg ikke det funker bare ikke men det funker hvis jeg tar ut det nye skjermkortet det hadde vært hyggeling hvis du/dere ville hjelpe meg Hva mener du med å ikke funke? spill funker ikke? oppstart funker ikke? hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvilket nForce-hovedkort? Det er vel gjerne integrert GeForce2MX på dette. Kanskje du må disable det integrerte skjermkortet for å få det andre til å fungere!? *bare tipper* Lykke til anyways! Lenke til kommentar
pc-boy Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 ja.... men ossn disabler jeg det da=????? det er dette nforce www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=22667&t=&l=&AvdID=1&CatID=10&GrpID=5&s=sr og jeg kjøpte dette skjermkortet http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...24&GrpID=1&s=pl Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hmm.. lastet faktisk ned manualen til hovedkortet ditt, men egentlig tror jeg skjermkortet ditt skulle ha funket. Noen med samme hovedkort som har gjort dette? Ellers må du forklare litt bedre hva som skjer. Starter ikke maskinen engang? Har du prøvd å trykke skjermkortet godt nedi den brune AGP-sloten? Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Unskyld meg,men dette MÅ vere nok et useriøst tulleinnlegg? :-? Selv ikke ungen til søstera mi på fem år ordlegger seg så forbanna dårlig! Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Nettikette: Husk alltid at det finnes mennesker som har lese- og skrivevansker. En kritiserer aldri andre for skrivefeil eller grammatiske feil. Om spørsmålet er dårlig formulert, spør du fint om posteren kunne være så snill å omformulere spørsmålet. Vær litt snill da. Brukeren er ny. Vi få heller banke ham etterpå hvis det viser seg å være tull men jeg liker å tro på folk inntil det motsatte er bevist! Men pc-boy, du må forklare hva som ikke funker! Lenke til kommentar
pc-boy Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 når jeg starter pc'n slutter den å virke midt inne i åpningen av win 98 se eller så kommer det bare en feilmelding Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Du har satt det HELT nedi slotten, og vippet på plass låsen/skyvd den på plass. Viktig at det festes, enkelte hovedkort er litt kresne på det der..... Lenke til kommentar
L-o-m-p-e Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Kan det ha betydning at skjærmkortet støtter APG 8x, mens hovedkortet bare støtter 4x som egentlig burde holde i lange baner. kanskje noen har litt mer peiling på dette Lenke til kommentar
pc-boy Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 ja----- nå sitter jeg ikke på pcn min da ,men jeg skal se .... har tatt ut kortet flere ganger :wink: Lenke til kommentar
Pje Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Dette er pappaen til PC-boy, han er bare 9 år. Han skulle hjelpe pappa som ikke fikk dette til i går :oops: Hovedkortet er Asus A72266VM M-ATX Skjermkortet er Asus TI 4200 8xagp Onbord VGA er disablet i bios. Virket såvidt i VGAmodus, når vi en sjelden gang fikk startet PCn. Når drivere ble installert var det bare feilmeldinger av alle mulige slag. Har prøvd et eldre GF2 TI kort, det funka på maskinen hans. Har også prøvd det nye gf4 kortet på annan maskin OK. Noen forslag ? :o Lenke til kommentar
nVIDIAsucks Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har dere prøvd nyeste BIOS? Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Har dere sjekket om kortet fungerer i en annen maskin? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 har du forsøkt med: 1. load bios defaults 2. primært skjermkort -> AGP 3. boote opp i sikkerhetsmodus, avinstallere alt av grafikk-kort-programvare og drivere (via legg til/fjern programmer), deretter fjerne eventuelle drivere i enhetsbehandling (skjermkort) Lenke til kommentar
mandela Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 HMKG, tror de har det og det funket Har også prøvd det nye gf4 kortet på annan maskin OK. Noen forslag ? :o jeg begynner å bli litt lei det hovedkortet, nylig kjøpte jeg twinmos (har twinmos fra før av) pc2700 og det var ikke kompatibelt (kortet er specsa til pc2100, men uansett så skulle det vel gå greit?) videre mistenker jeg kortet for å stelle i stand minne/harddisk problemer med linux-booting. tror jeg går for via400 i stedet for nforce 2 ved en nokså snar hw-bytte beklager offtopic-utblåsninga, men nå er jeg litt misfornøyd med et ellers veldig stabilt hovedkort Lenke til kommentar
viggo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 når jeg starter pc'n slutter den å virke midt inne i åpningen av win 98 seeller så kommer det bare en feilmelding Prøv å avinstallere driverne til det gamle skjermkortet. Hvilken feilmelding får du? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Lur regel ved bytte av skjermkort: Fjerne driverne på det kortet du tar ut før du fjerner det, og fyr opp i vga- modus uten drivere. Skru av maskinen og sett inn det nye skjermkortet og legg inn drivere, gjerne nylig nedlastede, og ikke de på CD- en som fulgte med.. Veit det er litt seint i dette tilfellet, men alikevel.. Har erfaring.. reformatering =8( Lenke til kommentar
Pje Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Takk for alle svar! Har til og formatert og installert win 98SE på nytt. Det er nok GF4TI4200kortet som ikke funker med hovedkortet. nVIDIAsucks; Skal prøve ny bios som siste forsøk Heraldo: Jeg tror ikke du kan bruke pc2700 på dette HK. (kanskje med nyeste bios forresten) Lenke til kommentar
pc-boy Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 takk 4 alle svar......... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå