Gå til innhold

Nytt kamera, julegave ca. 2000,- ExilimEXz8 IXUS70 eller Nikon S50

Anbefalte innlegg

Hei,

Driver å skal gå til innkjøp av et digital kamera som skal være en julepresang, personen er ikke den som er mest teknisk anlagt, så

er et point and shoot kamera jeg er ute etter som skal erstatte et gamel SONY DSC p50 kamera.

Vurderer som sagt de tre nevnte i topicen, får de til ganske nøyaktig lik pris alle sammen så lurte på om det er

noen som har noen synspunkter rundt disse hvis man ser bort i fra prisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lite erfaring med Casio, men Ixus er stort sett trygge valg. Ixus 70 er et veldig godt kamera, og av de beste valgene i denne prisklassen om man ikke ønsker å vurdere Ixus 75 til omtrent samme pris. Forskjellen er at Ixus 75 har større skjerm, og er ørlite større. Men den mangler optisk søker.

Lenke til kommentar

Kikk også på Fujifilms F40fd. Det får du for tiden til rundt 2K, og noen steder også i pakkeløsning med original veske og 1 GB minnekort. Har nettp kjøpt det selv, etter å ha lest en grundig test på digit.no. Der fikk den bl.a. skryt for sin oppsiktsvekkende lave støy på høyere ISO. Deres Super-CCD fungerer åpenbart, det er ikke kun skryt. Jeg forsøkte noen innebilder uten blits, et i ISO400 så meget bra ut, og da jeg presset den i en modus, valgte den hele ISO2000. Og selv det ble imponerende. Noe støy der, ja, men ikke mer enn man ellers finner ved rundt ISO400 på andre kompakte. Snarere mindre. Og kjøpere av lommekamera pleier vel ofte å benytte disse til nettopp innebilder. Da er det trygt å kunne vite at kameraet faktisk kan ta brukbare bilder i dårlig lys uten å drukne i støygraut. Den har også en usannsynlig sterk autofokushjelpelampe, som digit.no målte til hele 12m rekkevidde. Jeg forsøkte også dette, og på en veranda i stummende mørke lyste den opp rekkverket 6-7m unna og fikk fokus helt uten problemer.

Som sagt verd en titt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...