Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til problemstilling - Haster

cFc

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha fremføring av særemne på mandag, og jeg har bare funnet to bøker jeg skal lese. Jeg har leste den første, og holder på med Anne Holt, med Presidentens Valg akkurat nå. JDen første boken jeg leste var Tom Kristensen med Dødsriket. Jeg har valgt en tredje bok om Jo Nesbø, dessverre får jeg ikke tid til å lese denne boken, så jeg må spørre dere. Har dere noen gode sider om denne boken? Har prøvd å google, men fant ikke allverdes, ikke nok til 5 min i alle fall.

Anne Holt's bok handler om en kidnapping av USA's første kvinnelige president under en 17. mai, og er en okey bok. Ikke noe fantastisk og hennes politiske meninger skinner ganske godt gjennom til tider, spesielt i skildringen av amerikanerne og unødvendige hendelser som hun tar opp som nesten latterligjør amerikanerne. Som f.eks at de blir stående i timesvis i tollen pga at en toller krever at de leverer fra seg våpen, noe som er ganske unødvendig og hadde ingenting med resten av historien å gjøre. Denne boken har også alt for mange parter og personer i forhold til hva som er nødvendig. Alt fra en uskyldig amerikaner, arabisk ekstremist, norsk politi, en norsk kvinne, en amerikansk politimann osv.

Dødsriket handler om en Saudi-Arabier som tror at søsteren hans ble drept av en prins, og tar hevn uten å drepe ham før han kommer til norge. Samtidig med dette jobber en nordmann i et nystartet selskap som finansierer terror uten å vite det selv, her blir for det meste tre parter skildret, Saudi'en, den uskyldige mannen og politiet.

Hovedspørsmålet mitt her er egentlig hva bør problemstillingen min være? Den finner jeg ikke, og jeg begynner å få dårlig tid nå.

Takker for hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...