Gå til innhold

Kommentarer på gameroppsett

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe ny PC etter nyttår, og derfor hadde jeg satt pris på noen kommentarer om hva dere synes om oppsettet mitt, kom også gjerne med forslag til endringer på oppsettet.

PS: Vet at jeg har to forskjellige RAM-typer, vet ikke helt hvilken jeg skal velge!

Endret av Yoohoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes oppsettet ser greit ut men unntak at jeg stusser over at du velger to ulike RAM'er. Du velger 2GB med Ballistix PC-8500 RAM og 2GB med Geil PC-6400 RAM. Er det noen grunn til dette?

Jeg ville heller valgt 4GB med RAM av den samme typen. Selv har jeg 4GB Ballistix PC-8500 RAM og det går veldig bra. Jeg kjører en Q6600 overklokket til 3.2 GB (400 MHz FSB og 8x multiplier). RAM'en var ikke stabil da den sto på 1066 MHz i BIOS og FSB var 266MHz. Da var det blåskjerm og reboot hvert femte minutt. Men jeg klokket ned RAM'en til 800MHz og satte opp 4-4-4-12 samtidig som jeg klokket opp FSB til 400MHz. RAM spenning ble satt til 1.9V. Da var alt veldig stabilt. Med 400MHz og 800MHz DDR2 RAM så kjører man synkront og det skal være optimalt. På 1066MHz RAM ble spenningen satt automatisk til 2.2V.

Den eneste andre settingen jeg gjorde for å overklokke CPU var å øke vCore litt. Jeg kjører på 1.35V i BIOS. Skal prøve å sette ned spenningen litt for å se om det går bra. Da blir CPU mindre varm.

Jeg har lest mye positivt om Ballistix RAM'en. Den er billig også.

Jeg kjører på et Gigabyte GA-X38-DQ6 hovedkort. Den synes jeg er veldig bra. Riktignok er den noe dyr, men den har alt man kan tenke seg unntatt SLI support og WIFI innebygget.

Lenke til kommentar
Jeg synes oppsettet ser greit ut men unntak at jeg stusser over at du velger to ulike RAM'er. Du velger 2GB med Ballistix PC-8500 RAM og 2GB med Geil PC-6400 RAM. Er det noen grunn til dette?

Jeg vet ikke om jeg skal velge PC6400-brikker eller spytte i litt ekstra og kjøpe PC8500 brikkene, har ikke tenkt å kjøpe to forskjellige merker, jeg skal velge mellom de to

Lenke til kommentar

Svaret på det er om du ønsker å overklokke mye eller ikke. Hvis du ikke har planer om overklokking så vil PC-6400 duge. Jeg har PC-8500 RAM og kjører de på 800MHz (som tilsvarer PC-6400) fordi jeg har overklokket til 400 MHz på FSB for å få 3.2 GHz. Om du har planer om 533 MHz FSB for å klokken enda høyere så vil PC-8500 være nødvendig.

Nå leverer Crucial Ballistix PC-6400 RAM også. Jeg har lest at dette merket er RAM av god kvalitet. Nå er ikke Geil dårlig heller så jeg tror du vil klare deg bra med PC-6400 RAM'en fra Geil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...