TheNarsissist Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei jeg skal kjøpe meg sånn trenings benk hvor man ligger å løfter vekter,men jeg lurer på er det viktig å varme opp før man begyner. Og ossen skal man varme opp Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det er ekstremt viktig. Hvis ikke kommer du til å skade deg. Det holder jeg gjerne å kjøre ett eller to sett uten vekter på stangen. 15-20 reps per sett. Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Det er ekstremt viktig. Hvis ikke kommer du til å skade deg. Det holder jeg gjerne å kjøre ett eller to sett uten vekter på stangen. 15-20 reps per sett. Og det vil si Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sett er x antall repetisjoner en repetisjon er altså å ta vektstangen ned og opp en gang. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Serier er kanskje et lettere forståelig ord, og du burde også bruke noe komma. Varm opp med å løfte stangen opp og ned 10 ganger (repetisjoner), og gjør dette 2 ganger (serier). Altså 10x2 Lenke til kommentar
TheNarsissist Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Serier er kanskje et lettere forståelig ord, og du burde også bruke noe komma. Varm opp med å løfte stangen opp og ned 10 ganger (repetisjoner), og gjør dette 2 ganger (serier). Altså 10x2 Ok så da skal jeg løfte stanga opp og ned uten vekter 20 ganger så setter jeg på vekter Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) varm opp til du er varm, forskjellig fra person til person hvor mye oppvarming de trenger. Jeg varmer opp mer enn 20 løft av stanga. men det kan være nokk for deg. Endret 30. november 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det er ekstremt viktig. Hvis ikke kommer du til å skade deg. Det holder jeg gjerne å kjøre ett eller to sett uten vekter på stangen. 15-20 reps per sett. Det er absolutt ikke ekstremt viktig, nei! Hvem har du hørt det fra? Jeg har benket i mange år og har nesten aldri varmet opp. Jeg var på et foredrag hos Norges idrettshøgskole i Oslo i år anngående effekten av styrketrening etc. Foredragsholderen påstod at det ikke var bevist noe stort behov for oppvarming ved benkpress! Det er jo opp til enhver, men utifra hans utsagn mener jeg ekstremt viktig er en stor overdrivelse! Leno Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det er ekstremt viktig. Hvis ikke kommer du til å skade deg. Det holder jeg gjerne å kjøre ett eller to sett uten vekter på stangen. 15-20 reps per sett. Det er absolutt ikke ekstremt viktig, nei! Hvem har du hørt det fra? Jeg har benket i mange år og har nesten aldri varmet opp. Jeg var på et foredrag hos Norges idrettshøgskole i Oslo i år anngående effekten av styrketrening etc. Foredragsholderen påstod at det ikke var bevist noe stort behov for oppvarming ved benkpress! Det er jo opp til enhver, men utifra hans utsagn mener jeg ekstremt viktig er en stor overdrivelse! Leno Snakker bare av egen erfaring. Har funnet ut at jeg er litt utsatt for sånne skader. Har skjedd mer enn en gang at jeg har skadet meg i skulderen fordi jeg ikke har varmet skikkelig opp. Er forferdelig kjedelig å ikke kunne ta benkpress fordi man er slapp i oppvarmingen. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Helt enig med deg! Hvis man veit på seg selv at man er spesielt utsatt for skader i skulder osv i sammenheng med benk og andre øvelser er det jo selvsagt ingen dum ting å varme opp! Jeg kommer nok allikevel ikke til å varme opp noe spesielt før styrketrening, men prøver å jogge til helsestudio! Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Må starte med å si at det er ekstremt viktig å ikke bare trene benkpress og bicepscurl. Roing for ryggen er f.eks viktig for å bli like sterk på baksiden av kroppen som på framsiden. Når det gjelder oppvarming, er det ihvertfall essensielt for meg. Når en akkurat har begynt å løfte, og trener med 30kg i benk er det kanskje ikke så viktig. Jeg varmer opp for å: varme muskler, sener og ledd samt at det å gå gradvis opp på vekter gjør at nervesystemet er forberedt på tungt arbeid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå