rhumbor Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har installert dekoder med to hoder samt en viasat og en canal digital dekoder. Først fikk jeg CD dekoderen og fikk den stilt inn på 2 minutter. Noen dager senere kom viasat dekoderen og problemene oppstod. Fikk ikkje signaler på denne. Idag kjøpte jeg en satbeeper og fikk stilt inn viasat signalene på hodet til høyre (Sett fra selve parabolen). Kabelen gikk da fra switchen og rett i viasat tuneren. Signalet smalt opp i 90% og dekoderen stilte seg inn. Så koblet jeg om: Switch > CD Dekoder > Viasat dekoder. Ingen signal på noen av dekoderene. Gikk inn på CD Dekoderen satte utgangen til 2 og signalene på CD kom. Full rulle 75-80%. Men ingenting på viasat. Noen som har vært borti lignende? Har sett på CD Dekoderen for å se om jeg finner noen steder om utgangen på dekoderen må aktiveres men finner ingenting Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har installert dekoder med to hoder samt en viasat og en canal digital dekoder. Først fikk jeg CD dekoderen og fikk den stilt inn på 2 minutter. Noen dager senere kom viasat dekoderen og problemene oppstod. Fikk ikkje signaler på denne. Idag kjøpte jeg en satbeeper og fikk stilt inn viasat signalene på hodet til høyre (Sett fra selve parabolen). Kabelen gikk da fra switchen og rett i viasat tuneren. Signalet smalt opp i 90% og dekoderen stilte seg inn. Så koblet jeg om: Switch > CD Dekoder > Viasat dekoder. Ingen signal på noen av dekoderene. Gikk inn på CD Dekoderen satte utgangen til 2 og signalene på CD kom. Full rulle 75-80%. Men ingenting på viasat. Noen som har vært borti lignende? Har sett på CD Dekoderen for å se om jeg finner noen steder om utgangen på dekoderen må aktiveres men finner ingenting Om du har koblet slik jeg tror, så må du nok slå av (dvs. standby) CD-tuneren for at signalet skal sendes videre til Viasat-tuneren. Det greieste/beste når man har to tunere slik som deg er forøvrig å ha antennekabler direkte fra hvert hode til respektiv tuner, uten switch/velger, da er det mindre som kan gå galt, og da kan du dessuten se på/ta opp fra begge satelitter samtidig (om du har to tv'er/opptakere, da..) Men prøv å slå av CD-tuneren og se om du da får signal! Lenke til kommentar
rhumbor Skrevet 1. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2007 Slengte opp en ny kabel og nå funker det som bare det:-) Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Det å koble i loop gir som oftest bare grå hår, så ikke gjør det. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå