Gaston Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Tror nok jeg må si grunnloven her gitt. Som noen sa her tidligere, så er det bedre å være fri og fattig, en rik og fanget. Men, det kommer vel ann på hva den enkelte person setter mest pris på. Ah, godt du kom på grunnloven gitt. Det må være det beste som har skjedd Norge. Kanskje også det at Norge ikke er så veldig høyrevridde som f. eks USA. Skillet mellom rik og fattig er ikke stort. Alle lever godt, verdens beste land å bo i. Man får hjelp (nesten) uansett. Lenke til kommentar
Emomilol Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Det beste som har skjedd Norge må vel være meg. Nei, heller mot grunnloven, men oljen ville jeg heller ikke vert foruten ... Det er vel den, og ikke så mye annet som har gjort Norge til en plass på kartet. Er det ikke? Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Mange vil si oljen, men fremtredende økonomer hevder oljeeffekten på norsk økonomi er minimal. Personlig vil jeg si andre verdenskrig. Etter den Norge klar stand mot diktatur og fascisme, både nazistisk og kommunistisk, vi nærmet oss resten av vesten, og fikk således stor kulturell og økonomisk vekst gjennom handel med USA og Europa. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Andre verdenskrig er ikke den beste som har hendt Norge. Det blir helt feil å si. Norge hadde tatt klar stand fra diktatur, fascisme, nazisme og kommunisme før 2. verdenskrig. Selve krigen var ikke bra for Norge, det trekker veldig ned... Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Inngåelsen av Kalmarunionen er det beste som noen sinne har skjedd i Norge. Synd det tok slutt egentlig. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Krigen var katalysten for at Norge ble et aktivt medlem i vestlig kultur og samfunn og gikk ifra å være europas fattigste og et agrikulturelt uland, til å være verdens rikeste og et moderne industriland. Lenke til kommentar
thrice Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Nei. Oljen hadde uansett tvunget oss til å delta på et internasjonalt plan. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 25. desember 2007 Del Skrevet 25. desember 2007 Mange vil si oljen, men fremtredende økonomer hevder oljeeffekten på norsk økonomi er minimal. Og mange vil si det stikk motsatte. Husk at oljen gir arbeidsplasser for gud vet hvor mange hundre tusen mennesker i dette landet. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 27. desember 2007 Del Skrevet 27. desember 2007 Golfstrømmen: Stopper Golfstrømmen opp, reduseres den gjennomsnittlige årstemperaturen med seks grader i Norge. Om vinteren er temperaturen hos oss 20 til 30 grader høyere enn på tilsvarende breddegrader andre steder på kloden. Golfstrømmen gjør at vi lever i verdens mest unike klima-oase. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå