ticsyboy Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei! jeg har såtte å tenkt på hva som er det beste som har skjedd Norge. Det hele begynte etter at jeg har hatt mye historie, om landet vårt på skolen. Å vi klarte ikke å bli enige, derfor vil jeg høre hva dere mener! (kan også nevne "verden" andre Land) MVH: Nicolas Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg ville nok ha trodd da Norge ble et eget land etter å ha vært i Union med Sverige. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Bedre å være fri og fattig enn rik og fanget..... Men der fikk Norge både i pose og sekk i grunn. Frihet og rikdom. Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 det er nok olja, eller det at norge blei samlet i et rike av han harald hårfagre. uten olja hadde norge vært et uland, og uten han med håret hadde ikke norge vært et eget land. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Grunnloven vel Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Jeg ville nok ha trodd da Norge ble et eget land etter å ha vært i Union med Sverige. Ja:) men.. vist vi ser lenger tilbakie, har ikke lignende situasjoner oppstått før? Vet det var noe med at Sverige og Danmark drev å byttet på å ha oss Lenke til kommentar
vStyle Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Norge hadde ikke vært U-land.. vi selger mye fisk og strøm ved siden av oljen Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ole Gunnar Solskjær så klart! Neida, det må vel være unionsoppløsningen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Norge er det rikeste landet i verden og en stor piggybank til bankene i sveits Lenke til kommentar
Tobo-Potato Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Norge hadde ikke vært U-land.. vi selger mye fisk og strøm ved siden av oljen Hvordan tror du vi har kunnet utvikle disse industriene da? Tror det er grunnet olja jeg! Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 hva med vikingene da? De var no de største i verden! Større en Danmark og England(husker jeg rett) f.eks: Gange Rolv å har vi ikke gitt vekk mye av pengene våre (samt olje pengene) på å være med i eøs? Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Vikingene er nok neppe det beste som skjedde. Vikingene var som klaner. Dro båttene fulle av vildmenn som akuratt hadde lært å svinge øksa for å drepe og plyndre. Vikingene var fryktet og ikke respektert. Var sikkert hundrevis av Vikingstammer som tok båten og plyndra rundt i Norge og utlandet. Siden ikke alle vikingene var i samme lag ville ikke jeg regnet det som en "Norges aksjon". Får huske på at selv om en nordmann dreper en russer i Russland betyr det ikke at det var et drap Norge ville at han skulle gjøre.... Lenke til kommentar
frevild Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det beste som har skjedd i Norge er at isen forsvant etter istiden. Når det gjelder oljen, er det ikke noen grunn til å tro at vi hadde vært noe særlig fattigere uten den. Sverige, Danmark, Finland og Island har jo klart seg bra, så hvorfor skulle ikke vi gjøre det samme? Hadde vi ikke hatt oljen, hadde vi hatt annen industri istedet. Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 fiske? Lenke til kommentar
ticsyboy Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 tetris Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 (endret) binders, og ostehøvvelen.... Tenk deg et liv uten at alle arkene er samlet Og tenk deg å skjere ost med kniv! *grøsse* Ok, det beste såm har skjedd norge, må nokk være at man fant olja. Endret 30. november 2007 av Navitas87 Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 For meg står det mellom unionsoppløsninga og olja. Oppløsningen av unionen gjorde at vi ble et selvstendig rike, og oljen gjorde oss veldig rike. Og norge hadde ikke vert i nærheten av hva det er i dag hvis en av disse tingene ikke hadde skjedd. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Stig van Eijk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå