sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Mulig feilpost, men fant ikke noe mer passende sted. :-? Tror en guide til hvordan man får TV-ut til å virke, evt. hvordan man får farger, ville vært nyttig. (Vet dette selv, men ser stadig "tusnår på tusnår" av slike spørsmål overalt) :smile: Lenke til kommentar
Blib Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Visste ikke at folk hadde problemer med det en gang jeg.. :/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hjulpet folk med det! Både i RL, IRC og div. forum. Hehe.. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jepp, har fikset en del pc'er med det problemet jeg også. Hadde vært genialt, da kunne man bare slengt over linken, og vips så kunne folk fiksa det selv og lært litt samtidig, ingen dum bonus Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 vet ikke om hw.no folka liker at jeg linker her.. 8) http://www.itpro.no/article.php?sid=2674&m...=nested&order=0 Pc til tv guide Lenke til kommentar
norrick Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 I 99% av tilfellene så ville problemet med TV-ut være løst hvis brukerene selv hadde tatt seg tid til å lese gjennom bruksanvisninger og søkt litt på produsentens hjemmesider (både til TV/skjermkort). Har man så fulgt manualen(e) så skal det faktisk være ganske enkelt å sette opp TV-utgangen. Får man allikevel problemer så er det kansje på tide å spørre HW's lesere om hjelp. IRONI: Forslag til ny topic: Hvordan fargelegger man bildene i en ferdigskisert malebok for barn... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Den guiden var litt mangelfull, og hadde ihvertfall 1 liten feil. Pluss at den kun tok for seg GF2MX kort. (Mener at jeg ikke kan velge Composite/svideo i Driver'n på mitt GF4 (med samme drivere)). Lenke til kommentar
norrick Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Den guiden var litt mangelfull, og hadde ihvertfall 1 liten feil. Pluss at den kun tok for seg GF2MX kort. (Mener at jeg ikke kan velge Composite/svideo i Driver'n på mitt GF4 (med samme drivere)). Det er utvendige komponenter som bestemmer dette, S-video signalet har seperat chrom/luminanssignal mens composite kjører disse i en kabel, overgang kan lages ved hjelp av en liten kondensator og det er en slik overgang som følger med de fleste skjermkortene som har TV-ut. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2003 Den guiden var litt mangelfull, og hadde ihvertfall 1 liten feil. Pluss at den kun tok for seg GF2MX kort. (Mener at jeg ikke kan velge Composite/svideo i Driver'n på mitt GF4 (med samme drivere)). Det er utvendige komponenter som bestemmer dette, S-video signalet har seperat chrom/luminanssignal mens composite kjører disse i en kabel, overgang kan lages ved hjelp av en liten kondensator og det er en slik overgang som følger med de fleste skjermkortene som har TV-ut. På mitt forrige skjermkort (GF2 GTS) kunne jeg få farger med SVideo-kabel uten noen form for adapter. SVideo til Scart kabel, og til en videospiller som ikke støtter SVideo. Men da MÅTTE jeg velge composite i opsettet. På kortet jeg har nå (GF4 Ti) finner jeg ikke denne instillingen. (Trenger den ikke heller egentlig, da jeg har separate Comp/SVideo utganger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå