Gå til innhold

Forslag til Guide: Hvordan få farger på TV med TV-ut.

sedsberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 99% av tilfellene så ville problemet med TV-ut være løst hvis brukerene selv hadde tatt seg tid til å lese gjennom bruksanvisninger og søkt litt på produsentens hjemmesider (både til TV/skjermkort).

Har man så fulgt manualen(e) så skal det faktisk være ganske enkelt å sette opp TV-utgangen.

Får man allikevel problemer så er det kansje på tide å spørre HW's lesere om hjelp.

IRONI:

:lol: Forslag til ny topic: Hvordan fargelegger man bildene i en ferdigskisert malebok for barn... :lol:

Lenke til kommentar
Den guiden var litt mangelfull, og hadde ihvertfall 1 liten feil. Pluss at den kun tok for seg GF2MX kort. (Mener at jeg ikke kan velge Composite/svideo i Driver'n på mitt GF4 (med samme drivere)).

Det er utvendige komponenter som bestemmer dette, S-video signalet har seperat chrom/luminanssignal mens composite kjører disse i en kabel, overgang kan lages ved hjelp av en liten kondensator og det er en slik overgang som følger med de fleste skjermkortene som har TV-ut.

Lenke til kommentar
Den guiden var litt mangelfull, og hadde ihvertfall 1 liten feil. Pluss at den kun tok for seg GF2MX kort. (Mener at jeg ikke kan velge Composite/svideo i Driver'n på mitt GF4 (med samme drivere)).

Det er utvendige komponenter som bestemmer dette, S-video signalet har seperat chrom/luminanssignal mens composite kjører disse i en kabel, overgang kan lages ved hjelp av en liten kondensator og det er en slik overgang som følger med de fleste skjermkortene som har TV-ut.

På mitt forrige skjermkort (GF2 GTS) kunne jeg få farger med SVideo-kabel uten noen form for adapter. SVideo til Scart kabel, og til en videospiller som ikke støtter SVideo. Men da MÅTTE jeg velge composite i opsettet. På kortet jeg har nå (GF4 Ti) finner jeg ikke denne instillingen. (Trenger den ikke heller egentlig, da jeg har separate Comp/SVideo utganger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...