Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei, For to måneder siden begynte jeg å merke at en jente i klassen holdt et øye på meg. Jeg kunne oppdage henne, mens hun stirret på meg. Når jeg så på henne så trakk hun blikket ned. I begynnelsen gjorde dette ikke noe, siden jeg ikke følte noe for henne. Men en måned senere så falt jeg pladask for henne, jeg trodde jeg kunne takle det og ikke la følelsene komme ut. Det motsatte har skjedd, og jeg greier ikke å holde meg unna henne. Jeg bestemme meg for å gjøre noe med dette, og tok kontakt med henne mens jeg var på vei hjem en fredag for tre uker siden. Det var den første gangen jeg snakket med henne, og det ble en 30 sekunders samtale om lekser. Da syklet jeg videre og ønsket henne en god helg. Jeg trodde jeg hadde tabbet meg ut, og tok ikke kontakt med henne på nytt før 5 dager senere. Da fulgte jeg henne hele veien hjem, med unnskyldningen at jeg måtte hente posten. (Dumt, men det fungerte ) Vi snakket godt sammen, og på slutten sa jeg at det var hyggelig å snakke med henne, og hun sa det samme. Og siden det har jeg snakket med henne på vei hjemover i to uker, funnet ut at vi har lik musikksmak, like barndomssminner og at vi har de samme holdningene på flere ting. I begynnelsen var hun litt sky når vi snakket sammen, og vi snakket kun på veien hjemover. Da begynte jeg vanligvis å snakke, men denne uken har ting gått framover. Ved flere anledninger har hun begynt å snakke meg, og ventet på meg når vi gikk hjemover. Men da jeg spurte henne om hun ville gjøre lekser med meg på biblioteket sa hun at hun ville helst gjøre dem hjemme. Jeg følte meg litt avvist, men da vi gikk hjemover stoppet vi og snakket sammen i 30 minutter. Alt dette er fint, men jeg føler at vi har kun blitt venner hittil, og det er jo ikke det jeg vil. I dag hadde jeg planlagt å spørre om hun ville ta en tur ut med meg, men uheldigvis hadde vi faren hennes som mattevikar. Han gjorde en del pinlige ting, så hun bare unnskyldte seg hele veien. Jeg sa at det var OK (selv om fyren skremte vannet av meg ). Kan ikke tro at hun er i slekt med ham. På slutten spurte jeg henne om hva hun ville gjøre i helgen, og hun sa at hun skulle få unna siste del av bursdagsselskapet henne med familie. Jeg ga automatisk opp, og spurte henne ikke om hun ville ta en tur med meg. Deretter gikk hun hjem, og det samme gjorde jeg. Føler meg som en komplett idiot… Så hva gjør jeg videre? Jeg kunne jo kontaktet henne via e-post, og spurt henne om hun ville bli med ut på en tur/skitur. Hva synes dere jeg bør gjøre for å vise henne at jeg er interessert i henne, men ikke som en venn? Hvis dere lurer på noen detaljer eller andre spørsmål , så skal jeg besvare dem så godt jeg kan. Takk på forhånd Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Du kan spørre henne om hun tror dere kan bli noe mer enn bare gode venner, eller du kan prøve å be henne ut og se hva hun svarer. Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Du kan spørre henne om hun tror dere kan bli noe mer enn bare gode venner, eller du kan prøve å be henne ut og se hva hun svarer. Be henne ut? Det høres faktisk ut som en god idé , men hva skal jeg be henne ut på? Og hvordan gjør jeg det, via e-post? Det første venter jeg med litt til... Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg ville nok også ventet litt med å spørre henne direkte om hun kunne tenke seg å være mer enn en venn. Har hun ikke tenkt over dette fra før blir hun mer eller mindre tvunget til å svare på stående fot og da har jeg store tvil på at det kan bli noe annet enn nei. Inviter henne med på noe som er litt mer "date", feks kino og spise ute, eller et sted hvor dere kan være litt mer avslappet og alene, feks se en film hjemme hos deg? Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg får vel prøve det. Hadde jeg bare greid å manne meg opp i dag så hadde det nok blitt noe sånt. Men jeg gjorde ikke det, og i morgen er hun opptatt og på søndag er jo ikke så mange ting åpne. Og neste helg er hun i Tyskland. Bravo til meg... Da må jeg vente i to uker på å få det ordnet. Og de to siste uken har vært mer eller mindre lange og pinefulle. Får fysiske smerter av forelskelsen... Hvordan skal jeg overleve ? Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ok, i og med at jeg er hittil bare venn med henne så har jeg tenkt å sende henne en e-post i morgen, og spørre om hun vil gå en tur på søndag. Da har jeg tenkt meg en lignende e-post: Hei, Håper du har det fint med familien din i dag. Håper du får en fin bursdagsfeiring, og masse fine gaver (hun hadde bursdag i forrige uke, og gjør ferdig feiringen med familien), og at du har fått øvd til prøven. Jeg hadde tenkt meg en tur/skitur (avhenger av vær, om det blir mine middelmådige skiferdigheter eller gåing) i morgen, og siden jeg ikke har noen å tilbringe turen med så lurer jeg på om du vil bli med ? Hilsen, ********* Duger dette, eller brude jeg forberede meldingen/aktiviteten? Det er så pokkers vanskelig å være forelsket. Vanskelig å invitere personen ut o.l. Nesten så jeg mister munn og mæle... Lenke til kommentar
lupah Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ja, høres bra ut det der! Kanskje bare si "... i morgen, og lurte på om du ville være med meg? " for å pirke på noe ... =P Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Ok, jeg stusset litt på den delen jeg og, men da gjør jeg det slik. Så får jeg satse på at hun er frisk, og vil være med. Skal oppdatere dere etterhvert, som ting skjer. Da sender jeg e-posten i morgen. Dere er virkelig hjelpsomme...Takk Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sende epost er enda mer upersonlig enn å sende en melding syntes jeg.. Ta heller fram mobilen og spør der, da får du raskere svar også. Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sende epost er enda mer upersonlig enn å sende en melding syntes jeg.. Ta heller fram mobilen og spør der, da får du raskere svar også. Jeg har hennes mobilnummer via skolen, hun lar den ligge og slenge der. Men hun har ikke gitt den til meg. Vil det da ikke skape feil inntrykk? Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Sende epost er enda mer upersonlig enn å sende en melding syntes jeg.. Ta heller fram mobilen og spør der, da får du raskere svar også. Jeg har hennes mobilnummer via skolen, hun lar den ligge og slenge der. Men hun har ikke gitt den til meg. Vil det da ikke skape feil inntrykk? Jeg mener at hun har den liggende i profilen sin... Lenke til kommentar
cozmos Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Eller at du fikk det av en annen som hadde det.. Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Eller at du fikk det av en annen som hadde det.. Jeg kan jo gjøre det, men i første omgang satser jeg på e-posten... Lenke til kommentar
Kaffegriner Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 (endret) Hvor gammel er du/dere, da? Ville satset på en skitur først ja Så film hos deg eller cafe eller no slikt 1-2 uker etterpå.. edit: Skrivefeil.. Endret 1. desember 2007 av NewFoundGlory Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Hvor gammer er du/dere, da? Ville satset på en skitur først ja Så film hos deg eller cafe eller no slikt 1-2 uker etterpå.. Jeg er 16 og hun er det også. Men nå har været ødelagt alt, det regner så sykt mye at jeg bare forskyver planene tre uker fram i tid. Hun er i Tyskland neste helg, og jeg er på Vestlandet helgen etter det. Argh, jeg bør finne tid til det i uken... Jaja... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 En date trenger ikke å være på fredag eller lørdag . Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Ja, det er jo sant! Da får jeg bare prøve å få tak i mobilnummeret hennes, mens jeg gjør planene klare for en date... Lenke til kommentar
Gjest Forelsket gutt Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Takk! Jeg setter ting på is til mandag, og da setter jeg i gang med planene mine. Forhåpentligvis går ting bra. Jeg oppdaterer dere så snart jeg har fått en utvikling i dette. Det tok meg litt tid å innse ting, men jeg har skjønt at denne jenten er slik at jeg ikke ville miste henne som venn eller noe mer, uansett hva jeg gjør. Hun er for verdifull til det... Sjansene for å finne noen som er slik som henne er små for en snill fyr som meg. Nå gjelder det å være forsiktig, ikke altfor innpåsliten men samtidig få tingene til å gå fortere fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå