Gå til innhold

TF2 Clan - Quack_Attack [QA]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor det?

 

- Jeg synes TS er vanskelig å forstå seg på. Jeg sleit med å finne ut hvordan man velgte "hot-key"

 

- De fleste andre claner bruker ventrilo. Det betyr at vi må ha en TS klient og en VT klient installert på maskinene våre. Det må også Onlock og Braffle (de sitter jo ofte å snakker med oss)

 

- Jeg og FF63 har som kjent Logitech G15 tastatur. På lcd-skjermen der kan man se hvem som prater i VT, hvem som er inne på kanalen, hvem som connecter og disconnecter. TS har en lignende funksjon, men ikke så bra som VT.

 

- Jeg synes også det er dumt at en stemme sier alt som skjer inne på TS. Går sikkert ann å forandre det. Men pga at TS er så vanskelig å forstå har jeg ikke fått det til.

 

Har andre grunner også.

Endret av JFM
Lenke til kommentar

Leiz: Det er fordi vi kan få en TS-server gratis fra en av OST-folkene.

 

Bare det er grunn nok, mener jeg, men jeg bruker både VT og TS, så jeg bryr meg egentlig ikke så mye.

 

Men at det er vanskelig å forstå, er garantert feil! TeamKKN består stort sett av velvoksne folk, og selv de klarte det med en gang! Det er nok bare litt uvant ;).

 

Og det med stemmen er vel ikke på noen måte noe å droppe programmet for :p. Det er jo bare kult, og er ikke noe mere masete enn den dårlige data-stemmen i VT!

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Det tror jammen jeg også :p

 

Jeg bruker TS hver fredag og søndag når jeg spiller med KKN, og har aldri opplevd problemer. Med VT er det noen (deriblant meg) som en gang i blant får fæl skurring som noen ganger forblir resten av kvelden, og ødelegger alt. Dette har vi enda ikke opplevd i TS (men så har vel ikke noen av dere QAmerater opplevd det med VT heller, da).

 

TS har også et utmerket web-admin-system, og mulighet for alle å opprette sine egne midlertidige kanaler (administratorer kan "registrere" kanaler slik at de blir liggende). Vi kan også justere codecer i hver kanal, og finne den vi liker best (jeg stilte alle kanaler på den beste nå, men om vi får problemer med båndbredde kan vi justere litt ned uten at det blir merkbar forskjell).

 

Knapper som ikke funker vet jeg ikke noe om (min funker, og da er jeg fornøyd :p), men jeg tipper de som får problemer kan finne mye god hjelp på forumene deres. Og om det ikke skulle funke, så er det vel bedre å venne seg til en annen knapp enn å betale i dyre dommer for å beholde knappen sin :p

 

Konservativitet er bra, det, men jeg tror TS er både bedre og enklere enn VT.

 

Og til slutt, som en liten fotnote, og ikke noe viktig argument, er det mye lettere å programmere opp mot TS, slik at vi for eksempel kan ha en status-boks for serveren på hjemmesiden (eksempel, nederst til høyre på bildet).

 

Kanskje kan vi teste det litt de kommende dagene, kanskje spille en PCW med det, og bestemme oss før betalingsfristen for VT- og TF2-server går ut?

 

EDIT: Og viktigst av alt; vi får det gratis!

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Så er jo det et alternativ. Men hvorfor slite med det når vi har TS gratis?

 

Har enda ikke sett et argument mot TS som er noe særlig bedre enn "jeg liker VT" :p

 

Men, for all del. Hvis motviljen er så stor, så går det jo an å kikke etter gratis VT ;)

Jeg er enig, vi bør ta gratis-alternativet :)

 

Vi skal ikke prøve å finne oss sponsorer, da? :p

Endret av Beges
Lenke til kommentar

Altså, jeg vil heller gå for vt server, hvorfor?

 

Allt har vært greit til nå..

Lettvint

Bedre for FF/Soft flora med tanke på lcd.

TS er ROTETE og vanskelig å forstå seg på..

Og det koster ikke all verden for en vt server :)

Forresten, så er det alltids mye lettere å få stepins (eks. Remi braffldore inn på vtn)..

Lenke til kommentar

Alt har vært greit til nå, ja, men det har det vært med jorden også... skal vi ignorere global oppvarming av den grunn? (jeg vil IKKE starte en diskusjon om hvorvidt global oppvarming er et faktum, jeg bare knuser argumentene til Maci :p).

 

TS er også lettvint, og er ikke rotete eller vanskelig med en gang du har brukt det en gang eller to. Alle dataprogrammer fremstår som rotete og/eller vanskelige første gang du bruker dem.

 

Stepins skal vi da alltids få, men skal vi vurdere VÅRE behov etter hva ANDRE trenger?

 

Diskusjon om hvilket program som er best er uansett ikke så viktig; det viktigste er prisen. Jeg tror ikke jeg er den eneste som vil betale minst mulig.

 

 

EDIT: Jeg foreslår at vi ikke fornyer VT-serveren vår denne gangen, og prøver TS. Hvis det ikke fungerer bra nok for oss, så kan vi vel når som helst bestille ny VT-server, kan vi ikke FF63?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...