Gå til innhold

TF2 Clan - Quack_Attack [QA]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I dag var det MORRO å spille :D

 

Now playing: Romkake :D

 

Ja, det var en fin kamp!

 

Concker imponerte meg med sniperen sin, men jeg tror (basert på uttalelser han kom med) han kan dra nytte av å vite litt mer om sniperriflen i TF2:

 

a) Du kan kun få critical hit hvis du treffer hodet (litt usikker her)

b) Du kan kun få et treff registrert som hodetreff hvis du har siktet inn.

c) Når du har siktet inn, blir skuddet kraftigere etter hvert. Uten innsiktet, vil det forbli på laveste skadenivå.

 

Med andre ord vil du dra nytte av (les: gjøre mye mer skade) å sikte inn mer, selv om du åpenbart treffer godt uten sikte også.

 

Du kan lese mer her:

http://tf2wiki.net/wiki/Sniper#Strategy

 

PS: Betviler ikke på noen måte din dyktighet, reagerte bare litt da du sa at du hadde "headshotta pyroen noscopa" ;)

 

Om jeg tar feil får dere kverke meg.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Lang viktig post:

I forrige liga spilte vi med ustabile lag, det var forskjellige lagsammensetning hver gang. Det ble byttet spillere mellom map og det fungerte veldig dårlig.

 

I år har vi en mer stabil klan, alle i klanen spiller aktivt og vet hva de driver med. Vi er 9 stk i klanen (10 m Bata) og det er flere ting vi kan gjøre for å få en stabil spillestil denne sesongen. Noen gode, noen dårlige.

 

Jeg foreslår et alternativ hvor vi bruker ett fast lag på 5 personer hvor 1 person rulleres hver kamp. Dette ville sørge for at alle fikk spille, ingen blir satt utenfor, og det blir stabilt nok til å vinne kamper. Hvis det går bra nok, kan man til og med vurdere å rullere på 2 stk pr kamp.

 

Et annet alternativ, som er dårligere, er at vi bruker 6 stk spillere fast. Jeg syns dette blir skikkelig feil for QA. Vi skal ha det moro, og det blir ikke moro når 3-4 stk blir satt utenfor en hel sesong. Hvis vi ikke klarer å vinne med 1 spiller som rulleres, så klarer vi ikke vinne uansett.

 

Det tredje er selvsagt at vi spiller som før, med de som kan når de kan. Det er mulig vi må ta dette noen ganger uansett, hvis folk ikke kan, men jeg mener dette bør unngås like mye som et fast "A-lag"

 

Alle kjenner hverandre såpass godt nå (untatt Concker selvsagt) at min foreslåtte rullering ikke bør være et problem.

 

Hva slags meninger har QA-folk om dette?

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar

Jeg kan jo helt klart stå utenfor dette systemet da det er lenge siden jeg har spilt, jeg tror det er best jeg "hopper" over alle viktige kamper og at Jardar tar seg av healingen på de.

 

Så kan jeg få varmet opp på random PCWs istedet den tiden jeg får nett.

Lenke til kommentar
Leiz: Syns det var en god idè, og det fungerte bra i går syns jeg=)

At en spilte første mapet og en annen person kom inn på andre mapet.

Nei, da er jeg nok blitt misforstått, å bytte spillere mellom map fungerer ikke når man vil vinne i en liga.

 

I ligaer så er det kanskje lurt med et mer eller mindre fast lag, men dette blir kanskje også rullert fra liga til liga, da?

Joda, men med 1 rullerende hver kamp blir det jo så godt som faste lag. Man kan jo ikke si at vi ikke kjenner hverandre.

Endret av Armitage2
Lenke til kommentar
I ligaer så er det kanskje lurt med et mer eller mindre fast lag, men dette blir kanskje også rullert fra liga til liga, da?

Joda, men med 1 rullerende hver kamp blir det jo så godt som faste lag. Man kan jo ikke si at vi ikke kjenner hverandre.

 

Jeg tror du misforstod; jeg mente at i denne ligaen spiller vi med fem faste, og så rullerer de andre om den siste plassen, mens i neste liga består de fem faste av så mange av de rullerende fra denne ligaen som mulig, slik at det ikke er de samme fem som er faste i hver liga.

Lenke til kommentar
Jeg tror du misforstod; jeg mente at i denne ligaen spiller vi med fem faste, og så rullerer de andre om den siste plassen, mens i neste liga består de fem faste av så mange av de rullerende fra denne ligaen som mulig, slik at det ikke er de samme fem som er faste i hver liga.

Aha! Da skjønner jeg hva du mente, og det er jeg fullt enig med deg i. :)

Lenke til kommentar

Vi må snart begynne å tenke på hvilke kart vi skal velge i ligaen. Er systemet likt i år, kan vi kun velge samme map tre ganger. Vi må derfor velge minst tre ulike kart før ligaen starter. Hvilke kart vi skal velge tar vi på det andre forumet, slik at ikke MoBu, TACG eller P*K vet det i tilfelle vi havner i samme liga som dem :p

 

Jeg er uenig med forslaget deres til hvordan ruleringa skal foregå. Jeg skjønner godt at det ville blitt urettferdig å ha en fast lineup bestående av 6 faste personer, men å ha en plass man rulerer på føler jeg blir feil. Vi burde prøve å ha en fast klassesammensetning på ulike maps, og deretter se hvem som skal spille ut ifra hvilke klasser vi trenger frra uke til uke. Hvem som skal spille kan vi da se ut ifra hvilke to maps vi skal spille den gitte uka. Som oftest trenger vi bare en soldier og en demoman, så da foreslår jeg at FF og leiz kan bytte litt på soldierrollen (siden il Duce skal få spille soldat i virkeligheten :p), mens jeg og pharma bytter på demorollen. Evt kan jeg også spille litt medic i blant, hvis det er ønsket. Enkelte ganger kan vi ha behov for to demomen eller to soldater, og da kan vi kanskje bytte ut en scout eller heavy ved behov. I kommende pcw-er synes jeg vi kan prøve å eksperimentere litt med klasseoppsett, slik at vi finner ut hvilke maps litt variasjon lønner seg på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...