Gunn@r Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har en nettverksskriver (HP LaserJet p2015dn) som jeg har koblet til nettverket. Men hvordan får jeg lagt denne til på printserveren? Spørsmålet mitt er vel helst: hvordan får jeg satt en statisk IP på skriveren?! Og nei, skriveren har ikke display så kan ikke gjøre det på den måten. Kan kanskje gjøre det med programvare, men vet ikke hvilken programvare... Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Macadressen står vel et sted på skriveren, og da kan du vel sette opp statisk ip i ruteren mot den mac adressen. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Macadressen står vel et sted på skriveren, og da kan du vel sette opp statisk ip i ruteren mot den mac adressen. Ruteren? Ikke noe ruter her i dette nettet. Er kun et lokalt nettverk der enhetene er knyttet sammen med switcher, altså et såkalt stjernenettverk.... Men idèen var ikke dum den Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Så du har ingen form for DHCP aktivert noen sted? Du setter bare alt statisk? Eller? Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 oppå skriveren så skal det være to knapper, en grønn og en rød. Trykk og hold nede den grønne helt til den skriver ut en konfigurasjons side. Om du har en DHCP på nettverket så vil da ip-en til skriveren stå på det arket, slik at du kan koble til skriveren via nettleseren på en maskin i samme nett. Der kan du endre de innstillingene. Ellers så har HP et program, et eller annet sted på sidene sine. Det programmet søker gjennom nettverket etter HP skrivere og lar deg konfigurere dem selv om du ikke har DHCP eller noe slikt på nettverket. Lenke til kommentar
Gunn@r Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 oppå skriveren så skal det være to knapper, en grønn og en rød. Trykk og hold nede den grønne helt til den skriver ut en konfigurasjons side. Om du har en DHCP på nettverket så vil da ip-en til skriveren stå på det arket, slik at du kan koble til skriveren via nettleseren på en maskin i samme nett. Der kan du endre de innstillingene. Ellers så har HP et program, et eller annet sted på sidene sine. Det programmet søker gjennom nettverket etter HP skrivere og lar deg konfigurere dem selv om du ikke har DHCP eller noe slikt på nettverket. Smart! Takker for løsningen Har jo gjort det selv mange ganger før, men så var det dette med hukommelsen da skulle ønske æ hadde det... Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Må man ha Statisk ip for å finne skriveren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå