kjeb Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg har en LG 37" lcd tv (37LB2R) jeg kjører denne skjermen over HDMI fra hovedkortet: Asus M2A-VM HDMI. Men jeg sliter med og lese teksten når jeg sitter 3 meter fra skjermen, og deler jeg skjermen i to så er det håpløst samme hvor nærme jeg sitter... Jeg ser at det kjøres 60 hertz signaler ut til tv'en burde ikke dette være 100 hertz da det er det tven er? Håper noen kan hjelpe... Lenke til kommentar
goli4th Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg har en LG 37" lcd tv (37LB2R) jeg kjører denne skjermen over HDMI fra hovedkortet: Asus M2A-VM HDMI. Men jeg sliter med og lese teksten når jeg sitter 3 meter fra skjermen, og deler jeg skjermen i to så er det håpløst samme hvor nærme jeg sitter... Jeg ser at det kjøres 60 hertz signaler ut til tv'en burde ikke dette være 100 hertz da det er det tven er? Håper noen kan hjelpe... Hvilken oppløsning kjører du på PC-en? Jeg har en LG 37LE2R og bruker 720p som oppløsning (1280x720@60Hz). Hos meg er bildet bra og fullt leselig. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 3 meter er ganske langt. Normal tekst på 1280x720 på 3 meter vil vel være bortimot uleselig for de fleste. Hva med å sette opp skriftstørrelsen? Hva er det du prøver å lese? -C- Lenke til kommentar
kjeb Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 3 meter er ganske langt. Normal tekst på 1280x720 på 3 meter vil vel være bortimot uleselig for de fleste. Hva med å sette opp skriftstørrelsen? Hva er det du prøver å lese? -C- Jeg prøver foreksempel og lese dette Jeg var og snakket med selgeren og han sa at jeg må bruke VGA inngangen på tv'en for på den inngangen er det 1:1 pixelmapping Jeg gjør det nå og da er det MYE bedre Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Noen som kan forklare hvorfor det ikke blir like bra blide pa HDMI. Det er jo der HD-DVD-spillerene gar inn. Er altsa VGA bedre enn det? Da regner jeg med at PCen kan spille HD-DVDer. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Spørsmålet er om man kan få 1:1 pixelmapping over HDMI. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det virker som om noen tv-er kun vil kjøre 720p eller 1080p over HDMI. Selv om "korrekt" oppløsning for et datasignal er 1376x768 (sånn ca. har ikke tallet i hodet ) Jeg kan også anbefale tastekombinasjonen CTRL-+ Denne øker størrelsen på teksten... i alle fall i firefox -C- Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Men det er bare fordi Fx har en darlig zoom. Jeg ville stilt pa skriftstorrelsen i Windows. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Liknende tråd: http://avforum.no/forum/generell-htpc/5524...im-problem.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå