c_stenersen Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Jeg kjøpte nylig en PC med skjermkort som har tv-utgang. Problemet er bare at jeg kun får sort-hvitt bilde på TV'n. Ringte forhandleren av datamaskinen, men fikk beskjed om at det var TV'n min som var problemet, ikke datamaskinen eller kabelen. Scartinngangen på TV'n min klarte ikke å takle signalet fra datamaskinen sa hun. (fordi min scartinngang var sort istedet for gul) Det fulgte en liten kabel, (en slags omformer av noe slag) med datamaskinen, som har en slik plugg som man plugger inn i skjermkortet på den ene siden, og en gul plugg på den andre siden (av den normale typen som brukes til overføring av video). Jeg lurer da på om jeg kan bruke denne omformeren og bare kjøpe et kabelsett med en slik gul plugg på og da få fargebilde, eller om håpet er ute. KAN NOEN HJELPE MEG? Vær så snill.... -Camilla- Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Det er to typer kabel som kan brukes mellom en PC og en TV: S-Video og CVBS (kompositt). Det forhandleren sikkert mente var at TVen ikke har S-Video inngang, og derfor får du sort-hvitt. Men den gule pluggen du nevner er CVBS, og alle TVer har slik inngang (enten som RCA eller SCART plugg). Så hvis du bruker denne så er det god sjangs for at du får farger. S-Video brukes fordi det gir noe bedre kvalitet på bildet. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hei! Når du er inne i bildet der du velger om du vil ha bilde på pc eller TV skal det være et valg som bestemmer hva slags signal du sender ut i TV-kabelen. Pass på at dette står på "PAL-B Norge" eller det andre valget som er "PAL-G Norge" (eller noe i den dur). I tillegg er det en annen flik i det samme vinduet der du velger forskjellige utformater (jeg kan ikke fagterminologien) den skal stå på sammensatt video ut (eller noe sånt) Hvis du vil ha lyd på TV'en din fra dataen må du ha et kabelsett til dette. Det får du på de fleste TV- og Radio- butikker. Si hva du skal bruke det til og de finner frem den riktige til deg. Det med fargene på Scarten er bare tull, så lenge du bruker det kabelsettet ihvertfall. Jeg bruker det, og har bra bilde og lyd på min TV. Prøv først å endre de innstillingene jeg nevnte over. Hvis ikke dette virker kan du prøve å kjøpe kabelsettet. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Hvis du ikke får farge med SVHS så er det nesten garantert at TV'en din ikke støtter dette. Det finnes SCART adaptere som klarer dette, men vanlige scart adaptere klarer det ikke. Prøv å søk litt i forumet, er sikkert over 1000 poster bare på dette problemet. Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Svart på en haug med ganger før... Søk etter S-VHS Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 6. februar 2003 Del Skrevet 6. februar 2003 Sjekk om du farger på en annen AV-kanal. Prøv å ta ut DVD eller video'en(så fremt du har). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå