Plecto Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har i det siste hatt flere ukjente uttak fra kontoen min. Har sendt inn hendvendelsen til postbanken og de skulle fikse problemet, men vil jeg noen gang få tilbake de pengene? Har lest et sted at banken dekker slike svindelsaker. Jeg har jo brukt kortet flere steder og er vel antagelig et eller annet svindelgreier jeg har rota meg bort i, men har jeg selv skyld i det i og med at jeg har lagt ut kortnummer på nettet? Hva må egentlig til for at banken skal betale tilbake slikt? Lenke til kommentar
Daniel-G Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Har i det siste hatt flere ukjente uttak fra kontoen min. Har sendt inn hendvendelsen til postbanken og de skulle fikse problemet, men vil jeg noen gang få tilbake de pengene? Har lest et sted at banken dekker slike svindelsaker. Jeg har jo brukt kortet flere steder og er vel antagelig et eller annet svindelgreier jeg har rota meg bort i, men har jeg selv skyld i det i og med at jeg har lagt ut kortnummer på nettet? Hva må egentlig til for at banken skal betale tilbake slikt? Vet ikke hvor grensen går, men de betaler som regel tilbake alt.. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Nja, det kommer litt an på hvordan svindelen har foregått. I utgangspunktet, om den har foregått utelukkende ved bruk av kortnummer har du ikke så mye å frykte. Derimot, har svindleren brukt pin-kode for eksempel får du ingenting. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 30. november 2007 Forfatter Del Skrevet 30. november 2007 Nei, pin kode kan ikke ha blitt brukt, da har den i så fall blitt tippet Men det er nok kortnummeret samt resten av informasjonen på kortet som er brukt. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Uansett grunn, har pin blitt benyttet; altså at tyven har hatt kortet ditt og tastet kode, så må du normalt sett ta tapet selv. Det kan hjelpe oss å gi råd, om vi har noe mer informasjon om transaksjonene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå