Piratpjokken Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) Det hørtes helt ok ut på CV, hører på det akkurat nå xD Men Breaking benjamin osv funker helt nydelig på cv. Hører myep å BB EDIT: Flamenco høres veldig fint ut Stilig musikk forresten åå, jeg vet! Det er så herlig å våkne til slike sanger.. Forresten også å sovne til dem som jeg gjorde på lørdag edit: Hva mener dere om dynavoicen som ble "linket" (ødelagt link) til på nest siste post på første side? De så ikke ut til å gi fra seg så mye trøkk som CV'en. Jeg har en kompis som har CV, og de funker meget bra de! Nå er det en stund siden jeg hørte effekten av de, men de hadde ihvertfall noe å komme med Edit#2: Sann sett så er jeg ikke ute etter å vekke naboen da, men filmkvelder som får andre til å lure på hva som foregår (bor på internat.. Alltid like artig med høye lyder!), samtidig som du selv får en rimelig god opplevelse er jeg ute etter! Endret 2. desember 2007 av Petersk91 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 (endret) CV er eit merke du kan kjøpe dersom volum og bass er viktigast. Sidan produsenten fokuserer så mykje på dette går det ut over lydkvaliteten. Kva som høyrest bra ut i dine øyre er umogleg å sei, ta turen til ein butikk og prøvelytt. Kjøper du anlegg til 10 000 har du normalt meir enn nok effekt til å spele høgare enn det som er behageleg å høyre på. På eit anlegg med fokus på lydkvalitet kan du få høg lyd og fint klare å produsere bass som kjennes i heile huset, men kjøper du f.eks. CV så blir lydkvaliteten dårlegare og utslagene på richters skala høgare. Eg ser ikkje heilt poenget med å fokusere på kva dei utanfor rommet anlegget står i får med seg. Mykje viktigare at du som høyrer på det er nøgd med anlegget. Skal du vekke naboen må du nok sitje med hørselsvern i same rommet som anlegget, men det er kanskje kjekt når ein ser på film? Er ikkje så lett å forklare forskjellen, men eg synest det blir meir fysisk lyd, lyden blir ikkje nødvendigvis så veldig mykje høgare, eit anlegg i den prisklassen har normalt meir enn nok å gå på. Derimot er vibrasjonar og luftttrykk er mykje kraftigare på eit CV-anlegg. Du får sikkert lov til å skru volumet opp på butikken og sjå om det er noko for deg. Endret 2. desember 2007 av Zeph Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 De pleier å være rause nok på volumet i butikkene, i alle fall har de vært det når jeg har vært på HiFi Klubben. Linken til Dynavoice høyttalerene funker fint hos meg ... Dynavoice F6 har fått knallgode kritikker, mye på grunn av prisen, men de skal vist ikke låte så rent ille. De samenlignes med høyttalere til mange ganger sin egen pris, og det er bra. Vil du ha noe anda kraftigere, som fortsatt er ganske rimelig, så har du Dynavoice Challenger M-65 til tusenlappen mer enn F6. Disse gir også masse lyd for pengene, og kan nok også drives veldig bra av NAD C352TI. En XTZ 99 W12 er uansett å anbefale hvis du vil ha masse trøkk, som både du og naboene kjenner. Det er en 12" subwoofer med 400W forsterker, noe som burde holde i massevis Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 2. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2007 Jeg liker bassen ja! Jeg er glad i å kjenne at lydbølgene faktisk treffer meg under en film, ettersom det etter min mening gir et økt intrykk i det hele. Men det er også viktig for meg å i det hele tatt høre hva det er jeg hører på. Får ta meg en tur på storsenteret og lete litt i helgen. Jeg spør igjen: Hva med Dali? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Vis du ønsker bass så ikke tenk på Dali. Har hørt concept 10 med tilhørende sub og det er langt fra CV, du kjenner ikke lydbølgene skikkelig. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Dali lager også gode høyttalere, men jeg har hørt alt for lite på de til å kunne uttale meg om de. Kun et kort møte med noen Ikon og litt lytting til Concept 1, og det er vel ikke de modellene du skal ha ... Ta deg en tur og hør på litt forskjellig, det viktigste er tross alt at du får det du vil ha. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 3. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2007 Da skal jeg ta turen til "moa" storsenter og sjekke.. De har sikkert noe der. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Jeg leter etter anlegg i alle prisklasser fra 2000 til 7000, som kan kjøres noe så inne i hamperævva hardt, men samtidig ha en god lyd!Dette går da på en meget barsk bass(!), og høytalerene bør kunne yte meget bra selv! Og kjøre på et volum som ikke ligner grisen. Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt anlegg, siden alt jeg har er noen 6 år gamle labtec høytalere. De funker jo veldig bra, men bassen er ikke noe å skryte av i det hele tatt.. Alt for tom lyd Kjøp Cerwin vega utsyr..da kan jeg garantere at du vekker folka i nabohuset...med mindre du bor midt i svarte skauen uten naboer på par mils avstand;) Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 nå i helgen må jeg ut til storbyen for å kjøpe: Gw NF/EOTN og å kikke på høytalere. Men dette er en av flere løsninger. Jeg tenker å også på flere mindre høyttalere og en 12" bass eller noe. Og jeg må si at anlegget (til maskin da..) i julekalenderen fristet litt.. Lignende løsninger? Kanskje jeg burde lage en ny tråd da i et annet underforum. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, kvifor det? Dette er jo kategorien for stereo- og surroundanlegg. Kva hadde du kikka på i kalenderen? Link? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Et PC-anlegg gir ikke påalngt når samme lyd som et godt stereoanlegg. Et par stativhøyttalere og en sub vil nok gi vel så god lyd for prisen. Du slipper billigere unna for høyttaler og forsterkern, men må til gjengjeld kjøpe en sub utenom. Et tips er å ikke kjøpe for stor sub i forhold til romstørrelsen. 12" på en 8kvm. rom, for eksempel, ikke ikke blir optimalt ... Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Logitech g15 høytalerene. Det hadde vært arti med sorround da, jeg vet ikke hvordan cerwin vega cls-12/15 yter på det. Men igjen, bare fortsett å kom med forslag Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 PC-høgtalere er sjeldan noko konkurrent til "hifi-anlegg", men det spørs jo heilt kva behov du har. Er surround eit stort poeng så bør du kjøpe surround, er det ikkje det kan du få eit mykje betre stereoanlegg til same prisen. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 12. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2007 Vel, jeg får ta meg en tur i butikken og lytte.. Jeg gidder ikke utover denne helga her, så det blir utsatt til neste fredag eller noe, da er jeg ihvertfall fri Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvis du skal bruke anlegget mest til spilling kan du klare deg med et PC-anlegg, men hvis det er musikk eller film du kommer til å bruke anlegget mest til, så kjøp hi-fi. Mest musikk: stereo Mest film: surround Det er "grunnregelen". Musikk blir fett på skikkelig surround også, men det koster mer, siden du må ha tre høyttalere mer og forsterkerkraft til dem i tillegg. Jeg ville kikka på stativhøyttalere og kjøpt en XTZ 10" subwoofer. Har du mulighet til å handle i Sverige kan du spare rundt 700kr på subben, og få en kraftbokbe av en subwoofer til 2300 kroner, (2700SEK koster den der borte, mens den koster 3000NOK her i Norge). Ikke bestill fra Sverige, for det er dyrt å sende den til Norge, du må hente den for å spare noe. Høyttalerene kan egentlig koste nesten hva de vil, men jeg vil anbefale deg å kjøpe noen kvalitetshøyttalere. Og en kvalitetsforsterker, for ikke å snakke om den. Hold deg unna Elkjøp, Expert og de andre "supermarkedene" i første omgang, siden du egentlig ikke vet hva du er ute etter er det fort gjrort å bli "lurt". Ikke la deg lure av hi-fi butikkenes "dette er en rimelig og god høyttaler, den koster BARE 8000!". Eventuellt har du Dynavoice F6 som er gulvstående og latterlig billige ... Lenke til kommentar
phax Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ikke la deg lure av hi-fi butikkenes "dette er en rimelig og god høyttaler, den koster BARE 8000!". Skjønte ikke helt den jeg, mener du at høyttalere til 8000,- er lureri? Isåfall, på hvilken måte? Forresten, den dagen du klarer og vekke naboen med Dynavoice F6 da blir jeg imponert.. Lenke til kommentar
Random Hero Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Ikke la deg lure av hi-fi butikkenes "dette er en rimelig og god høyttaler, den koster BARE 8000!". Skjønte ikke helt den jeg, mener du at høyttalere til 8000,- er lureri? Isåfall, på hvilken måte? Forresten, den dagen du klarer og vekke naboen med Dynavoice F6 da blir jeg imponert.. Han mener vel at det finnes mange høytalere som er mye bedre til samme pris. Skal godt gjøres å vekke naboen med F-6 ja, med de har jævlig fin lyd til å koste under 1000... Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Det jeg snakker om er hi-fi butikkenes syn på "billig". For deg er det kanskje mye å bruke 3000kr på en CD-spiller, men de regner det som en budsjettmodell av den rimelige typen ... En høyttaler til 8K er sannsynligvis ikke dårlig, det blir feil å si Har ikke hørt Dynavoice F6, men i kombinasjon med en god subwoofer antar jeg at naboene vil høre deg spille, selv om diskant og mellomtone ikke høres flere hus bortenfor. Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Liten oppdatering: jeg skal en tur til HiFi-klubben i Ålesund nå snart.. Pappa hadde ingen innvendinger om planene mine. "Cerwin-vega ja.." sa han bare og smilte pent Mamma forstod ikke bæra, men hun ble skeptisk når hun så målene og vekten.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Hehe, jeg tror det er best du venter med å si noe til høyttalerene er i hus Men ikke bare hør på CV når du er der. Hør også på andre løsninger, både fordi du kan endre mening og fordi det er veldig gret å ha noe å sammenligne med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå