Gå til innhold

Hvilke anlegg anbefales? (Vekk-folka-i-nabohuset stil!)

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter anlegg i alle prisklasser fra 2000 til 7000, som kan kjøres noe så inne i hamperævva hardt, men samtidig ha en god lyd!

Dette går da på en meget barsk bass(!), og høytalerene bør kunne yte meget bra selv! Og kjøre på et volum som ikke ligner grisen.

Jeg vurderer å kjøpe meg et nytt anlegg, siden alt jeg har er noen 6 år gamle labtec høytalere. De funker jo veldig bra, men bassen er ikke noe å skryte av i det hele tatt.. Alt for tom lyd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva trenger du da? Noen høyttalere eg en forsterker hvertfall.. CD-spiller og kanskje?

Skal det være surround eller stereo, Evt surroundforsterker og to høyttalere, slik at du har muligheten til å bygge ut til surround etterhvert.

Sub høres jo også ut som noe som er veldig aktuellt for deg, men spørs om budsjettet ikke blir for stramt da dessverre.

Lenke til kommentar

Høres ut som det er Cerwin Vega du er ute etter. Hvor stort rom skal det brukes i?

CV stereo-oppsett:

Forsterker

Høyttalere

Høyttalere - litt rimeligere

Jeg overstiger budsjettet ditt med en drøy tusenlapp med det første høyttalerparet, men de høyttalerne kombinert med den forsterkeren skulle spille ganske heftig på et gjennomsnittlig gutterom.

Angående det siste høyttalerparet, så må de ikke dømmes etter størrelsen, tro meg, det er fullblods Cerwin Vega.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Jeg likte høytalerene du linket til lefse, men bassen da?

Og siden jeg er litt grønn her, sp må jeg spørre hva man skal med den forsterkeren du har som første link

(edit 2: Detn må vel til for å koble sammen hele heidunderet?)

Edit:

Opps.. Beklager at jeg postet 2 poster.. Glemte at jeg hadde postet den første.

edit 3:

Mener dere jeg trenger en bass i tillegg til de høytalerene? Jeg liker å kjenne meget tunge lydbølger som slår deg ned i sofaen!

Endret av Petersk91
Lenke til kommentar

CV er kjent for å lage "LOUDspeakers", og fokuserer veldig på bass, så de treffer deg nok midt i hjertet.

Om du ønsker surroundanlegg med CV, så må du ut med en liten formue.

Ikke fordi høyttalerene er så fryktelig dyre, men effekten du trenger år å temme disse beistene koster en del.

Avhengig av om du skal ha stativ eller gulvhøyttalere bak, så må du ut med en 10-15 000kr bare i forsterkere, om du skal drive dette skikkelig.

En bass i et anlegg med CV høyttalere er for "normale" mennesker helt unødvendig, men for deg kan kanskje en dedikert subwoofer være litt kjekt, selv om du har plenty med basselementer fra før.

Forsterkeren må du ha for å drive høyttalerene, det er ikke som aktive høyttalere, eller slik at du bare kobler subben på "hjemmekinoen" til stikkontakten, så lager alt på magisk vis lyd :)

Skal du ha mye trykk til mellom 2 og 7 000kr, så må du nøye deg med stereo, og da uten sub.

Jeg ville anbefalt å heller gå opp til 10 000kr, pluss kabel, frakt og tilbehørskostnader, og kjøpt en NAD C372 og et par Cerwin Vega VE-12F.

Da tror jeg du vil være fornøyd, i alle fall noen måneder før du roper etter mer ;)

Lenke til kommentar

Du er ute etter cerwin vega ser jeg. 7000 er litt lite for den bassen du beskriver. Gå for Cerwin Vega VE-15F og en NAD C372. 11000 uten ledninger osv. Ble 11500 for mitt, har det opsettet der. Og tro meg. Det vekker naboen min lett ;) Vis 2mmy91 ser dette, så vet han hva jeg mener :) Det rister på rommet hannes når jeg spiller høyt, og omvendt :p Vi bor ca 15 meter fra hverandre i seperate hus :)

Lenke til kommentar
Du er ute etter cerwin vega ser jeg. 7000 er litt lite for den bassen du beskriver. Gå for Cerwin Vega VE-15F og en NAD C372. 11000 uten ledninger osv. Ble 11500 for mitt, har det opsettet der. Og tro meg. Det vekker naboen min lett ;) Vis 2mmy91 ser dette, så vet han hva jeg mener :) Det rister på rommet hannes når jeg spiller høyt, og omvendt :p Vi bor ca 15 meter fra hverandre i seperate hus :)

Oooh yeah, I know what you are talking about. Jeg har ingen problemer med å våkne av musikken til effectiv. Bare for å gi et lite hint om hvor kraftig det er så hørte jeg musikken når jeg var 2 hus og 100meter vekke fra effectiv ;)

Lenke til kommentar

Til CV så er masse krefter "must have", og lydkvaliteten på CV er så som så.

Jeg vil ikke kalle det Hig-End, men mer partyhøyttalere, altså med mye punch i.

Ikke at lyden er dårlig, men det er ikke samme klangen som i høyttalere som er siktet mot mer audiofile personer, som gjerne hører jazz og klassisk musikk.

Det er litt vanskelig å forklare.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...