Gå til innhold

boss problemer i Umbrella Chronicles

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ifølge IGN tar spillet over 20 timer å runde? En kar på VGD påstår også at han brukte 17 timer på å klare spillet.

Dette er da ikke kort, spesielt med tanke på at man kan oppdage mye nytt ved å spille gjennom enda en gang etterpå...

PS: Har ikke testet spillet selv, så vet minimalt om det.

Lenke til kommentar

Jeg elsket Resi Outbreak og Outbreak 2 på PS2, og man kunne sitte i ukesvis å låse opp ting som nye folk, nye kostymer, mer våpen og så videre og så videre og så videre. Problemet er at det bare er fem brett i hvert spill, og hvert brett tar i gjennomsnitt 1 til 1 1/2 time å spille igjennom når man først vet hva man skal gjøre. I tillegg er de fleste brettene (spesielt i Outbreak 1) svært lineære, så man går stort sett fremover hele tiden uten å gidde utforske noe særlig. Synd, de virket svært lovende og kunne ha blitt helt geniale. Hadde man fått alle ti brettene i Outbreak i stedet for å dele dem opp over to spill hadde det blitt noe annet, men sånn der er nå er det rett og slett for lite spillbarhet til å spille om igjen. Jeg håper Umbrella Chronicles er lengre enn dette. :(

Lenke til kommentar
Jeg elsket Resi Outbreak og Outbreak 2 på PS2, og man kunne sitte i ukesvis å låse opp ting som nye folk, nye kostymer, mer våpen og så videre og så videre og så videre. Problemet er at det bare er fem brett i hvert spill, og hvert brett tar i gjennomsnitt 1 til 1 1/2 time å spille igjennom når man først vet hva man skal gjøre. I tillegg er de fleste brettene (spesielt i Outbreak 1) svært lineære, så man går stort sett fremover hele tiden uten å gidde utforske noe særlig. Synd, de virket svært lovende og kunne ha blitt helt geniale. Hadde man fått alle ti brettene i Outbreak i stedet for å dele dem opp over to spill hadde det blitt noe annet, men sånn der er nå er det rett og slett for lite spillbarhet til å spille om igjen. Jeg håper Umbrella Chronicles er lengre enn dette. :(

Det er 22 baner i Resident Evil: UC, med antatt levetid på 20 timer ved første gangs gjennomføring i følge beskrivelser. I motsetning til de andre titlene du nevner er UC i hovedserien, så de har nok brukt mer ressurser på dette.

Lenke til kommentar

Jammen hvor mange ganger må jeg si det da.

VI SPILTE CO OP.

Startet på første oppdrag og spilte til siste i racoon city, da tok det oss 3 TIMER og så kom rulleteksten.

Det var andre oppdrag man kunne spille men da var det kun 1player, om disse låser opp ting videre så er det sikkert masse mer og hente.

Men jeg ser på start her ferdig her som hovedspillet og det var kort, om det er meningen att man skal spille spillet alene så er det ganske teit når det er ett "lightgun arcade" spill.

Jeg kan sitere fra gamespots ryan davis sin anmeldelse:

"it's a little impressive that it can take more than four hours to complete a single run-through of all the missions."

Her syns han att det er imponerende att det KAN ta mer en 4timer og ta ALLE oppdragene.

Siden slike type skytespill vanligvis varer kun ett par timer.

Så siden vi bare gikk hovedlinja rett frem uten sideoppdrag og brukte ca 3timer, så stemmer det ganske rett.

Endret av thehazen
Lenke til kommentar

Har nå gjennomført 2 av 22 brett i historien, og har brukt nesten én time. Nekter å tro at dette kan la seg gjøre på stort mindre enn 20 timer (I 1-player - har ikke testet co-op så aner ikke hvordan det fungerer).

Virker å være et bra spill, men ikke noe RE4. Bokstavlig talt litt for linært, og hadde samtidig gjerne sett en splitter ny historie hele veien gjennom - hører at det først er i de siste brettene vi får oppleve nye ting. Akkurat nå er det vel snakk om RE0 i en on rail shooter variant. Men misforstå ikke; virker absolutt bra dette.

Lenke til kommentar

Faktisk er det høydepunktene fra Resi 0, 1 og 3 (så vidt jeg har skjønt), og hele poenget med spillet er at det er en on-rail shooter. Det skal liksom være lineært. Hvordan har du tenkt å bevege den fritt rundt samtidig som du skyter mot skjermen egentlig? ;)

For øvrig er det jo høydepunktene fra Resi 0, 1 og 3, men hvor er Resi 2? Er det noe i ryktene om en remake? Hm... håper det, om de gjør den bra. Resi 2 var IMHO det beste spillet i serien og det fjerde beste survival/horror spillet jeg har spilt noensinne. De tre første plassene gpr selvsagt til Silent Hill 1-3 i tilfeldig rekkefølge. Holder en knapp på SH3 som det beste siden jeg fullførte det syv (!) ganger, mot to i det første og en gang i det andre. Men for all del, alle tre er helt geniale. Bare styr unna det fjerde, det er elendig. Project Zero har jo også sine stunder, og Obscure var jo litt småkult. Cheesy som faen og svært forutsigbart, men utrolig morsomt i co-op. Men nok om det.

Lenke til kommentar

Vel siden ryan tydeligvis hadde spilt alene i sin anmeldelse og sa litt over 4 timer. så skjønner jeg ikke hva som foregår.

Kanskje hadde spilte coop også?

Men det er jo rart om det tar 3timer i coop og 20timer singleplayer, enten så er noe veldig rart\noen snakker dritt\ dere suger i spill.

hehe:)

ja, men samma faen.

Spillet vakke så bra att det gjorde noe.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nettopp fått dette spillet, og jeg slet en del med første bossen også slik som trådstarter, jeg fant etterhvert ut teknikken med dodgingen, det var egentlig å buttonmashe på den knappen som står på skjermen.

Men jeg bruker Wii Zapper når jeg spiller, og jeg får beskjed om å trykke A, og ellers i spillet fungerer Z som A uten svikt, men jeg greide ikke en eneste gang å dodge med Z knappen i bossfighten, men jeg fikk til både å dodge med B og å vifte med kontrollen. Er det jeg som suger eller fungerer ikke Z som A under bosskamper? :p

EDIT: om det var det at jeg sugde fant jeg ikke ut av, men jeg fant ut at det var jo et seperat kontrolloppsett for Wii Zapperen under options :p

Spilt gjennom main storyen nå, spillet anbefales varmt for de som ser etter det beste "lightgun" spillet på markedet.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Da har jeg endelig fått dette spillet i hus også.

Liker godt spillet hittil, ha ikke kommet så langt. Jeg spiller på "Normal".

Gjorde først ferdig de 3 første deloppdragene på "første brett". Det dukker opp et par "ekstra" oppdrag her også, hvor du spiller som Wesker. Det første gikk greit.

Men oppdrag nummer 2 som heter "Beginnings 2" - den bossen der sliter jeg veldig med - har egentlig ikke chance her altså...

På en dum måte låser spillet seg til dette oppdraget - hvis du ikke klarer denne (for meg) ubervanskelige bossen så kommer du ikke videre....

Så nå har jeg startet på nytt på "easy" og hopper over disse "side oppdragene" så lenge til jeg får oppgradert mine våpen kraftig.....

Andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar

Har kommet til en boss jeg ikke greier (en av de siste i spillet), men bortsett fra det har ikke spillet vært "låst" til noe som helst. Hovedoppdragene har gått greit etter en stund, og sideoppdragene (Wesker, Rebecca osv) er strengt tatt ikke nødvendig for å fullføre spillet. Jeg slet litt med en og annen boss der, men det er bare å ta dem senere når du har bedre våpen. :)

Lenke til kommentar

Jeg fant ut nå hvordan jeg kan avbryte oppdraget uten å starte helt på nytt.

Virker som det er ganske mye taktikk ute og går her - det gjelder (som også er nevnt tidligere i tråden her) å spare på de "tunge" våpnene til bossen.

Samtidig gjelder det å oppgradere våpnene etterhvert....

Men allikevel - jeg spiller på "easy" og sliter skikkelig, hehe Tror dette må være noe av det vanskeligste jeg har spilt??

Nå har jeg bestilt "Perfekt Shot" til Wii kontrollen. Får se om det hjelper litt?

Lenke til kommentar

Vanskelighetsgraden er i stor grad avhengig av hvor raskt og presist du sikter. Selv sikter og skyter jeg ganske presist etter en del trening og treffer i hoderegionen til zombiene ganske ofte. I tillegg må du ikke være redd for å skyte på alt mulig rundt deg da du ofte kan plukke opp litt ekstra helse og ammo hvor som helst.

Og ja, jeg vil anbefale å spare de virkelig tunge våpnene til bossene, men det er litt avhengig av hvilken boss og hvilket brett du spiller på. Det er ikke noe vits å spare de største våpnene til bossen om du aldri kommer så langt. :) Og husk at du kan spille brettene om og om igjen for å få mer penger til å oppgradere våpnene. Det hjelper mye, spesielt senere i spillet når du treffer våre grønne venner igjen. :p

Lenke til kommentar
Vanskelighetsgraden er i stor grad avhengig av hvor raskt og presist du sikter. Selv sikter og skyter jeg ganske presist etter en del trening og treffer i hoderegionen til zombiene ganske ofte. I tillegg må du ikke være redd for å skyte på alt mulig rundt deg da du ofte kan plukke opp litt ekstra helse og ammo hvor som helst.

Og ja, jeg vil anbefale å spare de virkelig tunge våpnene til bossene, men det er litt avhengig av hvilken boss og hvilket brett du spiller på. Det er ikke noe vits å spare de største våpnene til bossen om du aldri kommer så langt. :) Og husk at du kan spille brettene om og om igjen for å få mer penger til å oppgradere våpnene. Det hjelper mye, spesielt senere i spillet når du treffer våre grønne venner igjen. :p

Ja jeg sliter litt med å få til "one shot kills", setter du et skudd i skallen på Zombiene og treffer litt feil så legger de hodet litt å "snei" som gjør det veldig vanskelig å treffe på neste forsøk. Men jeg regner med å bli bedre etter litt trening.

Men jeg har fått tak i "oppskriften" for spillet nå :)

Fikk etterhvert tak i "Assault Shotgun" ett eller annet sted i spillet, var litt mer fart i denne hagla :) så jeg gikk tilbake for å ha en liten "prat" med Bossen jeg nevnte at jeg slet med i et tidligere innlegg... skal si den Bossen var en del mer medgjørlig nå ja. Det var herlig å "knuse" han etter at jeg tidligere sikkert ble banka i 4 strake timer uten å ha sjanse :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...