Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-ROM slår av maskina. Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med DVD-ROMen på maskina mi. Problemet er at hver gang jeg setter i en CD, uansett om det er musikk, spill eller brent CD, så skrur maskina seg av! Den starter altså ikke på nytt, men bare slår seg rett av uten forvarsel. Det fungerer fint med DVD-er, bare ikke CD-er.

Dette begynte vel for en til to måneder siden og har ennå ikke løst seg. Dette er jo selvfølgelig et problem for meg ettersom jeg ikke får brukt annet enn DVD-er på maskina, og jeg har mange gamle spill på CD-er jeg ikke får spilt. Eneste måten å få spilt de på er å laste de ned, og jeg er ikke noe fan av piratkopiering, så den muligheten utgår.

Et annet problem jeg har lagt merke til er at når jeg skal brenne en DVD, så kommer den opp som CD, og ikke DVD! Er jo helt klart et problem med DVD-ROMen, og maskina er ikke så veldig gammel at det gjør noe.

"_NEC DVD_RW ND-3550A" er det eneste navnet jeg finner på DVD-en, er nok er billig drittspiller, men dette bør uansett ikke skje.

-Andreas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg har det slik på ei ibm maskin eg har og der er det konflikt med brenneprogramvaren sonic og det skjer alltidt når eg nettop har starta maskina, vert vekk når eg har brukt maskina (dvs andre program) Har du kanskje innstallert noko software i det siste??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...