abene Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Google har nå ryddet i indeksen og slettet flere titalls tusen skadelige lenker til nettsider som ble brukt til å spre malware. Les mer Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Bra at google reagerer raskt og tar affære! Malware er ille nok om ikke det skal dukke opp ved tilsynelatende godt besøkte sider via Google sin søkemotor. Jeg forstår ikke hvilken glede de som sprer maleware, virus og spyware har av å ødelegge for vanlige mennesker jeg. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Flott at Google jobbar med problemet. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Liker google mer og mer jeg. De gjør en bra jobb. Flott at de fikser dette. Nettet hadde ikke vært det samme uten Lenke til kommentar
Gjest Arveen Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Jeg forstår ikke hvilken glede de som sprer maleware, virus og spyware har av å ødelegge for vanlige mennesker jeg. Nei si det. Det tror jeg ikke personen selv vet. Det er en form for tvangstanke de har. Tenk å greit alt hadde vert vist vi hadde sluppet å ha sånne vandaler ravende rundt oss kun for å lage bråk å kvalme... Men godt at google ordner opp Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvis dere tror de gjør dette som hobby så tar dere nok feil. Det aller aler meste av malware og virus er ren business. maskiner brukes som zombies, for å sende ut spam, for å hente personlig info osv. osv. -Stigma Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Det var det minste vi kunne forvente at de gjorde. Lenke til kommentar
gstensrud Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hvis dere tror de gjør dette som hobby så tar dere nok feil. Det aller aler meste av malware og virus er ren business. maskiner brukes som zombies, for å sende ut spam, for å hente personlig info osv. osv. -Stigma Nei, hobby er det nok ikke. Mye av spammen som sendes ut er reklame for et eller annet. Hadde det ikke vert for at noen stakkarer går fem på og kjøper så ville de nok ikke send det ut. Samme med phishing relaterte e-poster. Noen går fem på der også og utleverer bankkontonummer med passord osv. og får kontoen tømt. Når det gjelder virus og malware så er det mest sannsynlig å tro at det er penger og griskhet som står bak det også. Kanskje det er antivirus selskapene som tjener mest... Det er uansett veldig trist å se at de anngriper søkemotorene og sørger for å gjøre nettet mer rotete. Google har gjort en kjempejobb i å gjøre arbeidet med å finne informasjon på nettet utrolig mye enklere. Jeg håper de finner en god måte å filtrere ut denne typen angrep. De som står bak slike ting er tydeligvis veldig inelligente og oppegående personer med gode kunnskaper om internett og søkemotorer. Er dette virkelig det beste de kan bruke kunnskapene sine til? De har uansett funnet en måte å tjene penger på som irriterer flest mulig, men det er kanskje akkurat det de ønsker...? Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Lurer på hva som hadde skjedd med internett om ikke det hadde fantes søkemotorer... tenk deg en dag uten det, hadde ikke vert mye gøy å gjøre et skoleprosjekt da Lenke til kommentar
rassmonster Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Lurer på hva som hadde skjedd med internett om ikke det hadde fantes søkemotorer... tenk deg en dag uten det, hadde ikke vert mye gøy å gjøre et skoleprosjekt da De hadde jo skoleprosjekt før internett ble "allemans eie".. Lenke til kommentar
gstensrud Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Lurer på hva som hadde skjedd med internett om ikke det hadde fantes søkemotorer... tenk deg en dag uten det, hadde ikke vert mye gøy å gjøre et skoleprosjekt da Nei da hadde du nok blitt pent nødt til å bruke biblioteket som vi gjorde i gamle dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå