Gå til innhold

Problemer med Gainward Expertool under Windows Vista

Sirillion

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg investerte nylig i 2 stk Gainward GeForce 8800 GT 512 som jeg kjører i SLi under Windows Vista Ultimate.

Problemet er at Gainward sitt OC/Styringsprogram Expertool ikke har lyst å leke sammen med Windows Vista. Hadde mye styr for i det hele tatt å få det installert, måtte bla. deaktivere UAC, og når det først kommer innpå så får jeg en feilmelding som sier "...not a correct display card..." ... w00t?!

Ikke starter det automatisk sammen med Windows heller, må startes manuelt for å få opp den beskjeden.

Hardware forøvrig er Asus Crosshair 590SLi, Athlon 64 6400 Black Edition, OCZ Ram, Sound Blaster X-fi Infinity for å nevne noe ... noe her som har noen kjente konflikter?

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du husk og lasta ned driver til SLI på hovedkorte? Kva hovedkort har du?

Husk og ta windows update og bruk den siste drivaren til skjermkort det kan hjelpe og.

Jeg har et Asus Crosshair hovedkort, windows er oppdatert og jeg bruker driver versjon 169.02 fra nVidia sine hjemmesider. Kortene står montert i SLi og er aktivert sådan i driverne. Jeg hadde 7900 i SLi før men har ikke klart å få noen versjoner av Expertool til å fungere under Vista.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...