Gå til innhold

Kan noen sette opp en liste med tilskudd fra PF?

Anbefalte innlegg

Også, hvilke type smør bruker du på brød? Er det ikke slik at jo hardere, jo dårligere er det iform av mettetfett?
Jeg brukte plantemargarin når jeg spiste brød. Det er noe av det beste blandt smør, tror jeg. Nøtter spiser jeg ikke så det har jeg ikke satt meg inn i, men jeg tror de skulle være en god kilde til bra fett :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du handler proteintilskudd fra PF, så vil si her og nå at Whey Tech Vanilje er den største kloakksmaken jeg har smakt i mitt liv. Det stod på en tredjeparts webshop at den skulle være sinnsykt god (Noe jeg setter meg meget skeptisk til nå som jeg har prøvd)

Jeg vil anbefale whey tech banan eller whey tech sjokolade.

Av whey protein isolat vil jeg anbefale stort sett alle smakene, den er veldig lettoppløselig, lett og ekstremt fin å drikke og har høy biologisk verdi og høy protein innhold.

Kosthold er jo viktig som de andre sier, men i Norge er ikke kostholdet noe å skryte av uansett, så det kan jo ikke skade å hive innpå noe kosttilskudd. Har du råd må du gjerne kjøpe så mye du klarer, men hvis ikke så er jo super omega en start. Sink kapsler er bra for huden når man trener. Whey protein isolat er bra rett etter eller under trening. Men har du ikke råd kan du kjøpe whey tech, den har bittelitt mere fett og så har den iblandet noe kasein.

Pure Casein er bra hvis du vil perfeksjonere proteininntaket gjennom dagen eller hvis du vil ha bedre restitusjon om natten (bygge muskler om natten for å si det på en enklere måte) Natta er mange timer så hvorfor ikke benytte denne "døde tiden" på å få gjort noe nyttig med kroppen. Kan forkorte restitusjonen mye her.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

Jeg har et ganske stort problem, og det går ut på at jeg har ganske mye allergier(burde jeg ha skrevet i første innlegg).

Så tåler ikke fisk, nøtter, banan, tomat.

Det setter en liten stopper for hva jeg kan spise føler jeg.

Problem nummer to:

Siden jeg går på skole er det ikke veldig lett å få spist ofte(har prøvd med blir sutring fra de andre) så jeg sånn her ser ca. dagen min ut.

Frokost (ca. 07.30) - Havre fras 70% fullkorn og et glass eplejuice 100% naturlig(er vanlig varegrøt greit? med litt sukker og melk)

Lunsj (ca. 12.00) - 2/3 kyllinglær og vann/kanskje light brus)

Trening(ca. 16.15) - Spiser jeg ingenting, men kunne gjerne tenkt meg noe da

Middag (ca. alt fra 17 - 22) Alt mulig egentlig, gjerne med light brus

Som dere skjønner så spiser jeg ikke veldig sunt, synes det er vanskelig å finne på noe å spise som er godt og som jeg tåler.

Det ligger også til familien å være litt overvektig(har nok ikke de beste genene)

Men skal det meste av kosttilskuddet spises/drikkes etter trening, ikke før?

God Jul;)

Lenke til kommentar

Ok, nå skal jeg innrømme at jeg ikke egentlig har lest denne tråden ordntlig, eller ønsker å gi noe svar på din problemstilling her og nå men har en kommentar til en veldig vanlig unnskyldning som jeg, desverre, har en tendens til å bli opprørt over:

Det ligger også til familien å være litt overvektig(har nok ikke de beste genene)

Denne bortforklaringen er svært a4 men har desverre ikke mye sannhet i seg. For å spare meg mot represalier: Ja, folk har ulik metabolisme, lagrer en ulik grad med energi på seg og på ulike plasser osv osv osv osv osv men til syvende og sist kan man gå til en av grunnprinsippene i naturvitenskapen (fysikken), nemlig conservation of energy og konkludere med:

Energi kan ikke skapes eller ødelegges, kun overføres fra en form til en annen.

(jeg kan egnetlig denne kun på engelsk, så beklager om denne oversettelsen er litt...dårlig.)

Derav - kroppen din er ikke i stand til å gjøre deg større uten at den får tilført energi (les: mat) utenifra. Det er rett og slett ikke fysisk mulig at du er overvektig om du ikke har noen energi å lagre. Ergo så spiser du rett og slett for mye om du opplever vektoppgang. Det du da kan gjøre er:

1. Å spise mindre energi (kalorier) eller

2. øke aktivitetsnivået (metabolismen)

3. å gi det kaloriinntaket en bedre balanse (ved å spise ting som ikke påvirker blodsukkeret så veldig - og ikke fører til at kroppen lagrer det meste av hva du spiser. Det er derfor et kosthold på 2500 kcal basert på sjokolade og en 2500 kcal kost på velbalanserte proporsjoner vil få ulikt resultat ;))

Beklager at dette innlegget har litt høy temperatur, jeg mener ikke noe vondt, dette er en vanlig missoppfatning, men håper at du forstår hva jeg mener og skjønner at genene dine har lite å gjøre med en eventuell overvekt.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...