Gå til innhold

GameSpot-redaktør sparket pga Kane & Lynch-omtale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne saken har da minimalt med hva folk synes om annmeldelser.

Her er det snakk om fri presse, eller mangelen på dette, noe som er ganske alvorlig for oss forbrukere om ikke blir tatt på alvor.

Blir det slik at score og omtale kan betales kan man like godt kaste hele industrien ut av vinduet.

Lenke til kommentar

For meg kom dette som et stort sjokk. Hvordan kan de sparke Jeff? Han virket alltid som en meget viktig del av Gamespot og On The Spot. Jeg håper de snart skjønner hvilken tabbe de har gjort.

Hvis det stemmer at han ble sparket pågrunn av sin omtale om K&L: Deadmen så er det en katastrofe for journalistisk etikk og moral. Det er katastrofe for hardcore -players- som meg. Jeg har ofte sett på videoanmeldelsene deres og programmene og elsket det. Nå er både Rich Gallup og Jeff Gertsman borte..

Fy skam dere Gamespot og CNET! :(

Lenke til kommentar

For å være ærlig, så tror jeg det har vært snusk i anmelderbransjen lenge.

Det har vært en økende trend i spillbransjen å gjøre opp avtaler i forkant av en anmeldelse; såkalte "90 or nothing" avtaler. Jo raskere man ønsker å være ute med "exclusives", "first looks" og "previews", jo større er sjansen for at man må inngå avtaler der utgiveren kan diktere anmeldelsen i detalj.

Hvis utgiveren innser at et spill er dårlig før slipp, så er det vanlig å "glemme" å levere det ut til anmeldelse. Resultatet blir at spillet bare blir anmeldt av dem som er lojale mot utgiveren. Dermed får spillet "en god mottakelse" og kan selge ekstra i starten.

I tillegg til dette har man diverse "smøring" som gratisturer, freebies, premier til konkurranser, osv. Det er mange måter å gjøre anmeldere avhengige av de folkene de egentlig skal ha et objektivt forhold til.

Bottom line - spillhus er rike og anmeldere er fattige. Enkelt regnestykke...

Lenke til kommentar

Passerte ikke spillindustrien filmindustrien for mange år siden?

Spillsalget er forventet å gå forbi musikkbransjen allerede i løpet av 2007.

Spillbransjen har allerede vokst forbi filmindustrien når det gjelder salgsvolum. Nå ser det ut til at også musikkbransjen vil bli akterutseilt.

En ny rapport spår at spillindustrien tar teten før utgangen av dette året.

Stort sprang

Rapporten er ifølge Extremtech laget av analyseselskapet PricewaterhouseCoopers. Det mest oppsiktsvekkende med rapporten er spillenes voldsomme salgsøkning som er spådd i årene fremover.

Da har man bare tatt med spill, ikke spillmaskiner og annen hardware.

edit: Salgsvolum var det ja, ikke omsettning...

http://www.teknofil.no/wip4/selger_snart_m.../d.epl?id=15051

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...