Gå til innhold

GameSpot-redaktør sparket pga Kane & Lynch-omtale

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående hele dette temaet med at Gamespot journalisten ble sparket illustrerer dette et av hovedproblemene innen spilljournalistikken i dag: For lite journalistisk integritet.

Gamespot og Cnet kan bortforklare det her så mye de vil, men hadde ikke denne anmeldelsen blitt gjort så hadde han nok antakeligvis aldri fått sparken heller.

Fyrn hadde vært ansatt i 10 år, og når du blir sparket på grunn av "tonen din" etter ti år, så viser det at de ikke er sikre på sin egen kvalitet, og sine egne ansatte.

Lenke til kommentar

Det er bare tragisk at de sparket han på grunn av det, reviewen var jo helt normal, enig med han at spillet var dårlig...

OT: Synes også at "on the spot" er blitt litt kjedelig nå som Jeff Gerstman og Ryan Davis er borte... Gamespot går ned på min liste for spillsider...

Endret av vegavnil
Lenke til kommentar

Jeg syns faktisk tributen gamespot lagde selv var bra, og når man så hva som står igjen rundt sofaen av den en gang glimrende spillsiden, så blir jeg ikke noe annet enn trist. Så mange fantastiske personer som de har gått til andre ting eller i Gerstmann sitt tilfelle blitt sparket fra siden. Det eneste som fremdeles står igjen som er bra med siden nå er Ricardo Torres.

Savner den tiden vi hadde: Bob Colayco, Carrie Gouskos, Greg Kasavin, Rich Gallup og Jeff Gerstmann der. Det var absolutt den beste spillsiden på nettet. Det er nostalgi nå å se på gamle episoder med On The Spot, og høre på gamle Hotspots med Bob. Trist å tenke på hva den siden var og hva den nå er blitt.

Nå for tiden har jeg gått så og si fullstendig over til 1up.

Endret av SteveVice
Lenke til kommentar

Selv om det muligens ikke har noe med denne spesifikke saken, så er det trist at anmeldere kan kjøpes på denne måten. Men på en annen siden legger jeg aldri min lit til anmeldelser alene. Spill kan få ros og pris og terningkast 6 og 9/10, men det hjelper meg lite om jeg selv ikke liker spillet eller om det for meg er helt feil sjanger. Jeg har lært meg å stole på mitt eget instinkt og har ikke hatt et eneste bomkjøp til nå.

Jeg ser dere hisser dere litt opp over at gode anmeldelser kan kjøpes. Men har dere ikke tenkt på at selskap kjøper dårlige anmeldelser av konkurrerende spill?

Lenke til kommentar

Jeg så orginal reviewen til Kane & Lynch fra GameSpot på YouTube, og skulle jeg dømme ifra videoen hva spillet hadde fått i karakter, ville jeg si 3/10. Det er jo ikke så gale med 6/10 i karakter (synes at det ble fokusert for mye på det negative av spillet i video-reviewen, det var sikkert noe positivt å finne i spillet også).

Lenke til kommentar
Det at spillsider og forøvrig alle andre media-selskaper styres av markedskrefter er da ingen nyhet? Hele USA styres jo av markedskrefter. Så får man heller vurdere om det er en god eller dårlig ting. Store bedrifter har utrolig stor innflytelse på aviser og media i USA, rett og slett makt. Jeg er sikker på at Gamespot/Cnet ikke er alene om det. Jeg håper og tror forholdene i Norge ikke er like ille enda. Gamer.no virker hvertfall ganske nøytral og er ikke redd for å slakte spill, samt benytte seg av hele karakterskalaen. Men om jeg noensinne finner ut at gamer.no sensurerer sine omtaler på forespørsel fra annonsører blir jeg ikke glad.

Innlegget ditt er godt Snorre, vil bare poengtere at du kan nok bytte ut USA, med verden inkludert Norge, da med Gamer.no som et evt. hederlig unntak :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...