Jokko88 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg tviler på at spillsalget til Eidos vil gå ned på grunn av dette, er ikke sånn at alle som spiller spill sjekker alle nettsidene hver dag. Og folk som ikke har brukt gamespot vil jo bry seg enda mindre om dette. Men det er allikevel en stor gruppe som bryr seg om dette og vil boikotte. Men boikotting av Eidos er det flere som vil tape på, særlig de som lager spillene Eidos gir ut. Eidos er jo som oftest bare en utgiver. Lenke til kommentar
Anthropod Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det noen som har hørt på "the hotspot" ? De kommer ikke ut med noen ny informasjon, men de innrømmer at saken ble håndtert dårlig. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det noen som har hørt på "the hotspot" ? De kommer ikke ut med noen ny informasjon, men de innrømmer at saken ble håndtert dårlig. Fint at de legger seg flat og ber om unskyldning når de ser at troverdigheten til GS er ødelagt, eller det var review folkene som ba om uskyldning på vegne av sjefene. Uansett, synd at de ikke gjorde noe annet, som å forklare hvorfor han ble sparket. De nevnte at mange tror at troverdigheten til GS er allerede ødelagt, og at det er tungt for dem, men alt de trenger å gjøre er å fortelle hvorfor han ble sparket. Det er ikke vanskelig... Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er det noen som har hørt på "the hotspot" ? De kommer ikke ut med noen ny informasjon, men de innrømmer at saken ble håndtert dårlig. Fint at de legger seg flat og ber om unskyldning når de ser at troverdigheten til GS er ødelagt, eller det var review folkene som ba om uskyldning på vegne av sjefene. Uansett, synd at de ikke gjorde noe annet, som å forklare hvorfor han ble sparket. De nevnte at mange tror at troverdigheten til GS er allerede ødelagt, og at det er tungt for dem, men alt de trenger å gjøre er å fortelle hvorfor han ble sparket. Det er ikke vanskelig... Det er kanskje litt vanskelig når det er visse bindende kontrakter og kanskje noe som kan skade Jeff fremfor Gamespot. Derimot så kan det være at det kanskje litt hardt å innse at man kanskje må tilslutt innrømme det som har ødelagt omdømme og det det har gått rykter om. Alt etter hva som faktisk er sant her. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Den hotspot podcasten var jo ikke verd fem øre, de kommer med ingen svar på hva folk lurer på, og prøver å fremstille seg selv som martyrer for å få sympati. Hvis de vil ha vekk beskyldningene, må ledelsen tillate at kortene legges på bordet, inntil da er ikke hva de sier verd noe. Endret 5. desember 2007 av -sparks- Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Gamespot forklarer seg. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Gamespot forklarer seg. Hah, ut ifra kommentarene under atikkelen så kan jeg ikke si folkene ble overbevist... Får håpe GS gir opp og bare sier grunnen til hvorfor de sparket han. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Vel de kan ikke si hvorfor han ble sparket uten å bryte loven.. Syns vi skal la tvilen komme gamespot til gode, vil ikke tro at de nå lyver oss rett i ansiktet, det ville bare ødelegge mer. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Vel de kan ikke si hvorfor han ble sparket uten å bryte loven.. Syns vi skal la tvilen komme gamespot til gode, vil ikke tro at de nå lyver oss rett i ansiktet, det ville bare ødelegge mer. Vel, hvis de forteller at fyren ble sparket pga omtalen så er det ferdig med GS, men hvis de ikke forteller det så blir det folk som tror de snakker sant, og etter en periode er nok hendelsen glemt. Hvis det stemmer at fyren ble sparket pga omtalen så gjør de det helt rett å ikke fortelle om det, men nå bryr jeg meg egentlig ikke stort, har bare lite å gjøre om dagen . En ting er sikkert, utrolig uheldig er dem, K&S reklamen ble tatt ned samtidig som video reviewen ble tatt ned, og samtidig som en fyr som reviewet K&S ble sparket... De burde hvertfall ventet en stund før de sparket han.. Lenke til kommentar
Anthropod Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Har vi lest så mange rykter, at ryktene blir til sannheten? Jeg synes at ryktene passer litt for godt sammen, med det som faktisk har skjedd. Med det tenker jeg på "kane & lynch" reklamen som forsvant da offentligheten fikk vite om at jeff gerstmann fikk sparken, og video omtalen som forsvant like etterpå. Nå får vi vite gamespots versjon her: http://www.gamespot.com/pc/action/kanelync...tml?sid=6183666. Og at grunnen til at K&L reklame forsvant, og at video omtalen ble fjernet er som følger: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Q: Why was the Kane & Lynch video review taken down? A: Both the text and video reviews of Kane & Lynch went up on Tuesday, November 13. The morning of Wednesday, November 14, the video was taken down due to concerns of quality. Specifically, its audio was deemed inferior due to a faulty microphone. There were also concerns about the limited amount of footage, which was unrepresentative of the game in the review. Q: Why was GameSpot "skinned" with Kane & Lynch ads when Jeff was terminated? A: Due to design and development considerations, media buys on GameSpot are made weeks in advance. The timing of said ads was extremely unfortunate but was purely coincidental and determined solely by the game's release date of November 13, 2007. Q: Why did the Kane & Lynch ads disappear from GameSpot right as the "Gerstmanngate" controversy began to heat up? A: Advertising sales on GameSpot are sold by the day. The end of the Kane & Lynch "skin" promotion had been predetermined long beforehand. Internal documentation filed before the review appeared shows that the site skin was scheduled to run from November 17 to 29, 2007. Site-wide ad campaigns automatically change at midnight, hence the "skin" being removed after hours. Tilfeldigheter med andre ord, hvis vi skal tro dem. Det er riktignok en del av ryktene de IKKE har svart på enda: http://valleywag.com/tech/jeff-gerstmann/g...ewer-328775.php. Det er viktig å spørre seg selv spørsmål rundt sånn rykter fra en anonym bruker, har denne personen nok informasjon for at det vedkommende skriver om skal være troverdig? Kan hun eller han skaffet seg denne informasjonen på andre måter? Eksisterer denne personen som heter Josh Larson? Jeg vil tro at Josh Larson eksisterer: http://www.imediaconnection.com/profiles/i...ew.aspx?ID=3346, og hvis du leser hva Joshua har publisert på denne siden, og sjekker det opp i mot hva den anonyme brukeren "gamespot" skrev. Så virker historien til "gamespot" mer troverdig. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor The mucky-mucks have been doing a lot of "brand research" over the last year or so and indicating that they want to reach out to more casual gamers. An industry tool called GameSpot Trax, developed by my company, was created to capture the online buzz and demographic information from interest gamers for upcoming games. I was in the meeting where Josh Larson was trying to explain this firing and the guy had absolutely no response to any of the criticisms we were sending his way. He kept dodging the question, saying that there were "multiple instances of tone" in the reviews that he hadn't been happy about, but that wasn't Jeff's problem since we all vet every review. He also implied that "AAA" titles deserved more attention when they were being reviewed, which sounded to all of us that he was implying that they should get higher scores, especially since those titles are usually more highly advertised on our site. Jeg spekulerer om Joshua Larson har sterkere tilknytning til CNETs ledelse (ettersom Josha har en MBA grad og bachelor i økonomi, og dermed snakker samme "språk" som ledelsen i CNET og vet hvordan ledelsen tenker, PENGER!) og dermed vet det ledelsen i CNET ikke ønsker at offentligheten skal vite: Q: Was Jeff fired? A: Jeff was terminated on November 28, 2007, following an internal review process by the managerial team to which he reported. Q: Why was Jeff fired? A: Legally, the exact reasons behind his dismissal cannot be revealed. However, they stemmed from issues unrelated to any publisher or advertiser; his departure was due purely for internal reasons. Hva er det som er så hemmelig at offentligheten ikke kan få vite om det? Hvis våre spekulasjoner (som vi allerede har gjort til våre egen sannhet) stemmer, vil ledelsen i CNET aldri si sannheten, ettersom det vil ikke gjøre saken noe bedre på noen måte. Lenke til kommentar
sp0ck Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 De har fremdeles et forklaringsproblem når det gjelder det å ta bort video reviewen, at lydkvaliteten var for dårlig holder ikke. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Den filmanmeldelsen var av elendig kvalitet. Forståelig at den ble fjernet. Selv om vi har fått den offisielle forklaringen, syns jeg fremdeles det er noe muffens i bakgrunnen. Men dette vil vi trolig aldri få vite noe om. Uansett syns jeg ikke Gamespot skal bli få svi for mye av dette. Selv om folk hoppet på ryktene og spredde disse uten de rette opplysningene, tror jeg det gav et tydelig bilde av dette er uakseptabelt. Endret 6. desember 2007 av TCi Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Dårlig kvalitet, ja. Men de fleste sider, gamespot inkludert, kjører hver review gjennom de andre anmelderne for å forsikre seg om at den er av høy nok standard. Så at den er for dårlig skulle betydd at den ikke kom ut i det hele tatt, ikke at den kom ut, så trukket igjen. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hørte siste podcasten til Gamespot-gutta og de er ikke akkurat blide på ledelsen. Siste ord er ikke sagt i dette dramaet. Ryan Macdonald bekrefter at han tok ned videoen pga. kvaliteten, men det virker litt for tilfeldig spør du meg. Hvis den ikke holdt mål, hvorfor ble den publisert i utgangspunktet?... Hvorfor han ble sparket? Jeg tror ikke det var ene og alene pga. Kane & Lynch, men jeg tror det var tunga på vektskåla. Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg har sett/hørt tilfeller hvor lydkvaliteten har vært dårlig og jeg har ikke sett eller hørt noe til at de har trukket noe før. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg skal tro nå. Det blir liksom litt for lett og slenge seg med på ryktebølgen også.. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvorfor han ble sparket? Jeg tror ikke det var ene og alene pga. Kane & Lynch, men jeg tror det var tunga på vektskåla. Han ene review fyren sa jo at det var mange som trodde det var den ene reviewen som gjorde det, så han har kanskje vel gått imot(negativ omtale om et spill som har masse reklame på GS) gamespot mange ganger, ikke det at den konklusjonen gjør det bedre . Lenke til kommentar
Anthropod Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Må påminne folket om at det er "onthespot" i natt klokka 01.00 norsk tid. Vi kan forvente at de vil lage en hyllest til Jeff Gerstmann, og kanskje også gi ut mer informasjon om hvorfor han ble sparket: http://www.gamespot.com/shows/on-the-spot/ Dersom de ikke kommer med noe informasjon, kan det bety kroken på døra for mange (tidligere) trofaste gamespot brukere. Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det virker som mange syns at dette var kroken på døra for Gamespot. Gamespot var over og ut når Greg Kasavin sluttet, og "show" delen av Gamespot forsvant da Rich Gallup ga seg. Men jeg kan håpe på at Jeff tar seg en tur ned gata til Ziff Davies folka. Der han kan snakke litt mer fritt enn hva CNET lot han. Forresten, det var ikke Gamespot som sparket han, eller gamespot sin integritet som står på spill. Det er CNET som tok avgjørelsen, en veldig dum avgjørelse. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) For min del var det over når carrie sluttet Eneste måten gamespot kan redde seg på nå er om jeff kommer med en uttalese om at det ikke er sant at han ble sparket pga kane and lynch. Men det er vel en god del som ikke ville trodde det heller ^^ Endret 6. desember 2007 av Veritas_ Lenke til kommentar
SteveVice Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 For min del var det over når carrie sluttet Eneste måten gamespot kan redde seg på nå er om greg kommer med en uttalese om at det ikke er sant at han ble sparket pga kane and lynch. Men det er vel en god del som ikke ville trodde det heller ^^ Tenker du på Kasavin? Så har han skrevet noen ord i bloggen sin. Men han vet vel like lite som alle andre utenom CNET ledelsen og Jeff Gerstmann. Jeg tror nok på at det er som Gamespot gjengen sier selv, og litt av de Ars Technica skrev om saken, at dette handler om problemer som har bygget seg opp over tid, og Kane & Lynch var prikken over i'en, men at hele saken ble veldig dårlig håndtert, og satte hele siden i et dårlig lys, selv om det virkelig er CNET sitt problem så er det mange som med en gang peker fingeren på Gamespot, dette har ingenting med de som sitter i redaksjonen å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå