Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermen bli svart, men maskinen går

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med PC-en min, så jeg håper dere har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette.

Når PC-en har vært avslått i ca. 1 dag eller noen ganger bare noen timer, så har jeg problemer med å slå den på igjen.

Skjermen blir svart etter bare noen få minutter, mens resten suser og går som det skal. Dette skjer kun når PC-en har vært avslått en stund. Da må jeg skru av og på PC-en 10-20 ganger før den fungerer som den skal. Det hender at det kommer opp en feil når jeg skrur på maskinen, som sier at det er noe feil med overklokkingen, men jeg har aldri klokket opp noe som helst.

Det er ikke noe feil med skjermen, da jeg har prøvd å bytte skjerm, skjermkabler osv.

Jeg har også prøvd å ta ut den ene minnebrikken, for å se om det er noe feil med minnebrikkene, men det hjalp heller ikke.

Det jeg selv tror er at skjermkortet eller cpu'en går varm, fordi skjermkortet er veldig varmt. Jeg har satt inn ny cpu vifte, som skulle være ganske bra, men PC-en slår seg fortsatt av.

Litt om pc spec:

Skjermkort: GeForce 7900 GTX 512MB

CPU: Intel Pentium 4 640 3.2GHz

Hovedkort: Asus P5GDC Pro, I915P, Socket-775

(får skrevet mer informasjon om delene når jeg kommer hjem, hvis dette er nødvendig)

Si også ifra om dere trenger mer informasjon.

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har et problem med PC-en min, så jeg håper dere har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette.

Når PC-en har vært avslått i ca. 1 dag eller noen ganger bare noen timer, så har jeg problemer med å slå den på igjen.

Skjermen blir svart etter bare noen få minutter, mens resten suser og går som det skal. Dette skjer kun når PC-en har vært avslått en stund. Da må jeg skru av og på PC-en 10-20 ganger før den fungerer som den skal. Det hender at det kommer opp en feil når jeg skrur på maskinen, som sier at det er noe feil med overklokkingen, men jeg har aldri klokket opp noe som helst.

Det er ikke noe feil med skjermen, da jeg har prøvd å bytte skjerm, skjermkabler osv.

Jeg har også prøvd å ta ut den ene minnebrikken, for å se om det er noe feil med minnebrikkene, men det hjalp heller ikke.

Det jeg selv tror er at skjermkortet eller cpu'en går varm, fordi skjermkortet er veldig varmt. Jeg har satt inn ny cpu vifte, som skulle være ganske bra, men PC-en slår seg fortsatt av.

Litt om pc spec:

Skjermkort: GeForce 7900 GTX 512MB

CPU: Intel Pentium 4 640 3.2GHz

Hovedkort: Asus P5GDC Pro, I915P, Socket-775

(får skrevet mer informasjon om delene når jeg kommer hjem, hvis dette er nødvendig)

Si også ifra om dere trenger mer informasjon.

Takker for alle svar :)

PSU-en?

gå inn i bios etter at maskinen har vært på en stud og sjekk tempene på CPU, kabinettet.

Lenke til kommentar
PSU-en?

gå inn i bios etter at maskinen har vært på en stud og sjekk tempene på CPU, kabinettet.

Jeg sjekket dette nå nettopp, og her er målingene:

CPU temperatur : 52,5 - 54,5 grader

MB temperatur : 37 grader

Jeg vet ikke hva som er normal temperatur på dette, så hadde vært fint om noen kunne fortelle meg det :)

Lenke til kommentar
PSU-en?

Jeg sjekket dette nå nettopp, og her er målingene:

CPU temperatur : 52,5 - 54,5 grader

MB temperatur : 37 grader

Jeg vet ikke hva som er normal temperatur på dette, så hadde vært fint om noen kunne fortelle meg det :)

Hmm. var kanskje litt høy temperatur på CPUen (tror jeg) Selv ligger min på: CPU 22 °C (72 °F) akkurat nå med vanlig Intel vifte som fulgte med 2ghz duo core2.

Får du sjekket temperaturen på Skjermkortet(GPU) ?

Min temp er: GPU 42 °C (108 °F) på skjermkort (Geforce 8600gt)

Men synes jeg har hatt samme problem som deg før en gang..husker bare ikke helt :p

-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...