Snabelkese Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hva er best? FAT32 eller NTFS? På ny maskin. Har tenkt til å innstallere WinXP eller Win98 Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvis du skal ha Win98 så kan ikke du bruke NTFS. Men derimot hvis du bruker w2k, så ville jeg anbefalt deg NTFS. Det er enkelt bare bedre. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Burde cluster størrelsen være 32kb eller 64kb? Har en WD 80GB harddisk. Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Deter en vesensforskjell i sikkerhet mellom NTFS og FAT.... NTFS gir mye større mulighet til brukeadministrasjon... Lenke til kommentar
student Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Fat32 er no greit nok, men med NTFS får du utnyttet plassen på hardisken på en bedre måte. Ntfs gjør deg i stand til å sette rettigheter på filer og foldere, hvis det da er flere som bruker maskinen. Skal du kjøre WinXp-NTFS uten tvil, men du kan også ha partisjoner med Fat32. På en ny maskin ville jeg nok ha valgt WinXP, selv om det kanskje vil by på noen problemer mht drivere. Hvis du er en mega-spiller ville jeg ha lagt inn win98. Begge OS er mulig, sørg da bare for å legg inn win 98 først på C:(fat32) og legg så WinXp inn på en annen partisjon D:(NTFS). Håper dette hjelper deg. Lenke til kommentar
Snabelkese Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 hvordan formaterer jeg en partisjon til NTFS? Kan jeg bruke en Win 98 oppstartsdiskett? Lenke til kommentar
Milla Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Du får valget under installasjonen av WinXP. Lenke til kommentar
tgrude Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 hei! du kan bruke partition magic i windows og formater der ifra.. hvis ikke kan du boote opp fra ei win2k eller winxp cd og formatere ntfs disken og hvis du vil, gjøre den om til fat32 osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå