Hes Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 enig der ironduke, men som sakt nutel som selv har sakt at om det ikke skjer noe innen fredag kl 16, eller om vi ikke har fått noe info innen da.. så må vi bytte hehe ihvertfall sånn jeg tolka det ^^ Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Ringer man et telefon firma og spørr om de ikke kan portere ASAP pga. faren for konkurs hos Nutel så vil de nok hjelpe. Uansett så har jo Nutel planlagt å selge databasene sine tilandre firma, men hittil er dte ingen som vil ha dem. Selv har jeg Telenor, selv om de ikke er billigst. Men de ha bra support og rask svartid på mail. Det betyr masse for meg. Hvis dere ikke vil miste summetonen på mandag, eller ikke vil gamble på at dere har fortsatt summetone på mandag så ville jeg nok ha portert til et annet firma ja. Eller brukt angreretten. Lenke til kommentar
Verloen Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Noen som har hørt om Nutel godkjenner hurtigporteringer? Eller vi får vel kanskje ikke vite det før om noen dager.. Nutel sitter og svarer på hurtigporteringer hele tiden nå for å få alle kunder ut før 17.des. Dere bare kontakter operatøren dere skal til, ber de legge inn hurtigportering og sier dere ringer fra nutel. Da skal det i grunnen gå greit. I hvert fall gjør det det hos oss Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 http://www.digi.no/php/art.php?id=498875 Her står det om at spås konkursras hos flere små mobil operatører, de 6 store er for store, men hvem er de 6 store? Telenor, Netcom, Tele2, Chess, Ventelo?? og??? Dersom jeg nå velger Onecall faktura, som blir helt gratis mobilbruk dersom jeg holder meg innenfor 120 min og 90 mld, hva tjener de da penger på? Man kan ikke risikere at dette og ryker etter en stund? Denne situasjonen har gjort meg betydelig mer mistenksom når noe er "gratis" og her hos onecall er det jo faktisk snakk om å kunne få det helt gratis. Bare lurer.... Lenke til kommentar
_FnX_ Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) http://www.digi.no/php/art.php?id=498875 Her står det om at spås konkursras hos flere små mobil operatører, de 6 store er for store, men hvem er de 6 store? Telenor, Netcom, Tele2, Chess, Ventelo?? og??? Dersom jeg nå velger Onecall faktura, som blir helt gratis mobilbruk dersom jeg holder meg innenfor 120 min og 90 mld, hva tjener de da penger på? Man kan ikke risikere at dette og ryker etter en stund? Denne situasjonen har gjort meg betydelig mer mistenksom når noe er "gratis" og her hos onecall er det jo faktisk snakk om å kunne få det helt gratis. Bare lurer.... De tjener penger på de som ringer og sender sms utover det de får gratis, samt mms og datatrafikk. Jeg tror OneCall holder seg, siden de har enormt med kunder etter all den PR de fikk i avisene for en stund tilbake, og ikke minst pga. at de har Hafslund i ryggen. Endret 12. desember 2007 av _FeNiX_ Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 http://www.digi.no/php/art.php?id=498875 Her står det om at spås konkursras hos flere små mobil operatører, de 6 store er for store, men hvem er de 6 store? Telenor, Netcom, Tele2, Chess, Ventelo?? og??? Dersom jeg nå velger Onecall faktura, som blir helt gratis mobilbruk dersom jeg holder meg innenfor 120 min og 90 mld, hva tjener de da penger på? Man kan ikke risikere at dette og ryker etter en stund? Denne situasjonen har gjort meg betydelig mer mistenksom når noe er "gratis" og her hos onecall er det jo faktisk snakk om å kunne få det helt gratis. Bare lurer.... Er ingen fare om OneCall går konkurs siden du ikke betaler på forskudd. Lenke til kommentar
svinty2 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hmm... har det ikke godt 2 dager nå....?? Og enda ikke noe nytt... Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 http://www.digi.no/php/art.php?id=498875 Her står det om at spås konkursras hos flere små mobil operatører, de 6 store er for store, men hvem er de 6 store? Telenor, Netcom, Tele2, Chess, Ventelo?? og??? Dersom jeg nå velger Onecall faktura, som blir helt gratis mobilbruk dersom jeg holder meg innenfor 120 min og 90 mld, hva tjener de da penger på? Man kan ikke risikere at dette og ryker etter en stund? Denne situasjonen har gjort meg betydelig mer mistenksom når noe er "gratis" og her hos onecall er det jo faktisk snakk om å kunne få det helt gratis. Bare lurer.... Er ingen fare om OneCall går konkurs siden du ikke betaler på forskudd. Ja men det er alt dette stresset også, nå sitter jeg midt i eksamenslesing, og mobil problemer var i alle fall det siste jeg trengte til å toppe stressfaktoren Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 ikke minst pga. at de har Hafslund i ryggen. Dette var en dårlig begrunnelse for å velge One Call. Selv om de har Hafslund i ryggen betyr ikke at økonomien deres er sikker for det. Prinsippet med aksjeselskap er jo nettopp at tapet er begrenset til det man har kjøpt aksjene for. Det jeg ville fram til er at hvis One Call går dukken (noe jeg ikke har noe formening om, og det bare er en hypotese), så hjelper det kundene lite om de har Hafslund i ryggen. Missmilla: Sjekk på telepriser.no og finn ut hvilket selskap som lønner seg for deg. Anbefaler deg å portere til et selskap som er solide, og som faktisk har mulighet til å hurtig portere deg vekk fra Nutel. Hvis du velger Telenor eller NetCom så har de forhandlere over hele Norge, slik at du får et simkort på dagen hvis det skulle være noe problem. Døgnåpen kundeservice har de også. Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 ikke minst pga. at de har Hafslund i ryggen. Dette var en dårlig begrunnelse for å velge One Call. Selv om de har Hafslund i ryggen betyr ikke at økonomien deres er sikker for det. Prinsippet med aksjeselskap er jo nettopp at tapet er begrenset til det man har kjøpt aksjene for. Det jeg ville fram til er at hvis One Call går dukken (noe jeg ikke har noe formening om, og det bare er en hypotese), så hjelper det kundene lite om de har Hafslund i ryggen. Missmilla: Sjekk på telepriser.no og finn ut hvilket selskap som lønner seg for deg. Anbefaler deg å portere til et selskap som er solide, og som faktisk har mulighet til å hurtig portere deg vekk fra Nutel. Hvis du velger Telenor eller NetCom så har de forhandlere over hele Norge, slik at du får et simkort på dagen hvis det skulle være noe problem. Døgnåpen kundeservice har de også. Har sjekket, er onecall som lønner seg for meg, telenor og netcom sender meg alt for store regninger.... var derfor jeg ble så lykkelig da killbill student kom.... har ikke onecall mulighet til å hurtigportere meg? trodde det var fra nutel sin side det med hurtigporteringen kom inn? Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Sjekk på telepriser.no og finn ut hvilket selskap som lønner seg for deg. Anbefaler deg å portere til et selskap som er solide, og som faktisk har mulighet til å hurtig portere deg vekk fra Nutel. Hurtigportering (portering på 24 timer) lar seg som regel kun gjøre i tilfeller der portering har feilet (ikke samme juridisk ansvarlig kunde hos begge operatører osv.) Det er svært svært sjelden man får godkjent enn "hurtigportering", selv i tilfeller som overnevnte. Tar høyde for at du kan ha ment hurtig " " portering og at du da mener 14 dager. Hvis du velger Telenor eller NetCom så har de forhandlere over hele Norge, slik at du får et simkort på dagen hvis det skulle være noe problem. Døgnåpen kundeservice har de også. Sim-kort på dagen får du, men aktivt blir det ikke før porteringsperioden er over (14 dager). Tele2 sender sim-kort i posten - men bruker aldri over 14 dager på portering. Prismessig er vel tele2 champion å foretrekke dersom man kun skal forholde seg til store aktører. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, jeg mener hurtigportering og ikke 14 dagers portering. Talkmore skriver ihvertfall på sine sider at de skal gjøre alt for å få overflyttet kundene før de mister signal, og det er også sikkert mulig for de andre selskapene til å få til det samme. Rent tekninsk er det vel heller ikke noe grunn til at en portering skal ta 14 dager vil jeg regne med. Missmilla: Da tar du bare en telefon til One Call og sier at du er Nutel kunde og vil over til de fort som fy, samt at du spørr dem om de kan få deg ut fra Nutel litt raskere enn vanlig slik at du ikke risikerer å miste signal. Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, jeg mener hurtigportering og ikke 14 dagers portering. Talkmore skriver ihvertfall på sine sider at de skal gjøre alt for å få overflyttet kundene før de mister signal, og det er også sikkert mulig for de andre selskapene til å få til det samme. Rent tekninsk er det vel heller ikke noe grunn til at en portering skal ta 14 dager vil jeg regne med. Missmilla: Da tar du bare en telefon til One Call og sier at du er Nutel kunde og vil over til de fort som fy, samt at du spørr dem om de kan få deg ut fra Nutel litt raskere enn vanlig slik at du ikke risikerer å miste signal. Har funnet ut at det blir netcom grunnet det med kundeservice, men tuuusen takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Nei, jeg mener hurtigportering og ikke 14 dagers portering. Talkmore skriver ihvertfall på sine sider at de skal gjøre alt for å få overflyttet kundene før de mister signal, og det er også sikkert mulig for de andre selskapene til å få til det samme. Rent tekninsk er det vel heller ikke noe grunn til at en portering skal ta 14 dager vil jeg regne med. Rent teknisk er det ingen grunn til at porteringen skal ta 14 dager. Dog, fordrer en hurtigportering at begge operatører er innstillt på dette. At nutel som (antagelig) opplever kundeflukt og er midt i et salg av kundemasse vil være samarbeidsvillige på dette punktet, og sånn sett senke sin egen markedsverdi stiller jeg meg tvilende til. Dersom det går så langt at kundene derimot blir stående uten dekning - blir de nok pent nødt til å slippe kundene asap. Men frem til da... Er ikke meningen å helle kaldt vann i såret og strø salt i årene på folk - ønsker bare å bidra til ett mer nyansert svar på problemstillingen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Telenor har studenttilbud, bare for å gjøre deg oppmerksom på det. http://www.djuice.no/abonnement/student/ du får også dette studettilbudet på andre abbonement enn Zero, bare for å innformere deg om det. Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Telenor har studenttilbud, bare for å gjøre deg oppmerksom på det. http://www.djuice.no/abonnement/student/ du får også dette studettilbudet på andre abbonement enn Zero, bare for å innformere deg om det. Det står jo ikke noe om det tilbudet på noen av de andre abo? kan jeg f eks ha djuice non stop og studenttilbud med 60 min gratis? Lenke til kommentar
Missmilla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er det rart vi hopper slike tilbud som KillBill kom med??? Man kan jo gå seg helt bort i dette abonnementsmarerittet! Og det som ikke står på www.telepriser.no er jo tillegstjeneste man kan supplere abo med slik at det blir mer gunstig for de, f eks netcom freetext med netcom venner, har man da masse venner med netcom får man totalpris på rett over 300 kr uansett hvor mye man ringer. slike ting tar ikke telepriser høyde for, det må man finne ut selv *frustrert* Lenke til kommentar
Nap84 Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 OneCall kan gjennomføre hurtigportering, fikk dette svaret på mail fra OneCall idag: Legg inn en bestilling på våre sider, www.onecall.no. Send deretter en mail til adressen [email protected] med infoen: Navn, telefonnr, Personnr, og adresse, så skal vi be om å få en hurtigportering. Vi gjør dem oppmersom på at du kan stå uten tilgang til telefon noen dager, ettersom posten har stor pågang og forsinkelser nå i juletider. Lenke til kommentar
Leeland Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Er det rart vi hopper slike tilbud som KillBill kom med??? Man kan jo gå seg helt bort i dette abonnementsmarerittet! Og det som ikke står på www.telepriser.no er jo tillegstjeneste man kan supplere abo med slik at det blir mer gunstig for de, f eks netcom freetext med netcom venner, har man da masse venner med netcom får man totalpris på rett over 300 kr uansett hvor mye man ringer. slike ting tar ikke telepriser høyde for, det må man finne ut selv *frustrert* Helt enig. Gi oss telemonopolet tilbake - det var oversiktlig og greit. Konkuranse fører bare til at man går i konstant frykt for at man ikke har det til en hver tid billigste. Skal JEG bruke tid og krefter på å finne ut hvordan jeg skal spare penger? Huff nei - det er urimelig... Lenke til kommentar
Foxteren Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Jeg hopper over til ventelo til over nyttår, så går jeg sannsynligvis til onecall når alt har roet seg. Dette hvis nutel går ad undas selvfølgelig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå