Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Hes,

 

Takk for din henvendelse.

 

Skjønner vedig godt usikkerheten. Vi jobber på spreng med en løsning og er

veldig optimistiske etter siste intern-melding. Vi håper du som kunde klarer å

ha is i magen og avvente melding som vil komme i morgen. Har følgende

standardsvar angående stenging av linjer 17.des:

 

"Det jobbes også med nye samarbeidspartnere, noe vi har tro på at skal gå i

orden.

 

Nutel oppfordrer deg som kunde til å avvente et evt. bytte av operatør. Siste

frist for evt. å bytte er fredag 14.12.07. da vil portering gå som planlagt og

du vil slippe å stå uten mobillinje."

 

 

Med vennlig hilsen

Nutel Kundeservice

Lenke til kommentar
Hei Hes,

 

Takk for din henvendelse.

 

Skjønner vedig godt usikkerheten. Vi jobber på spreng med en løsning og er

veldig optimistiske etter siste intern-melding. Vi håper du som kunde klarer å

ha is i magen og avvente melding som vil komme i morgen. Har følgende

standardsvar angående stenging av linjer 17.des:

 

"Det jobbes også med nye samarbeidspartnere, noe vi har tro på at skal gå i

orden.

 

Nutel oppfordrer deg som kunde til å avvente et evt. bytte av operatør. Siste

frist for evt. å bytte er fredag 14.12.07. da vil portering gå som planlagt og

du vil slippe å stå uten mobillinje."

 

 

Med vennlig hilsen

Nutel Kundeservice

Avvente melding som vil komme i morgen? Utsatt nå alså.. Jaja, torsdags kveld! Da skifter jeg til onecall og begynner å kladde "sinte-brev" til Nutel. :)

Takk for tips KVTL.

Lenke til kommentar
Skulle vært laget en brev mal med krav om penger tilbakebetalt.. Noen som tar på seg oppgaven?? :p

Det blir jo forskjellige krav fra hver kunde, alt ettersom hvilket abb. de har og hvor mye de har betalt inn, til hvor lenge de har vært kunde, osv. Så en mal blir vel ikke akkurat noe å satse på. Men om jeg ender opp med å skifte til OneCall igjen, og skrive kravsbrev til Nutel, så kan jeg godt poste det her når det er sendt om det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Håper Nutel klarer å få i orden ny avtale slik at vi fortsatt kan benytte oss av deres gode tilbud! Men jeg gir dem en frist til torsdag kveld og da bytter jeg leverandør. Mest sannsynlig tilbake til OneCall som jeg hadde før.

 

Synes forresten det er dårlig både av Nutel, Ventelo og Post- og teletilsynet at ikke vi som kunder har blitt informert før! Får en uke på oss til å portere abonnementet? I praksis 5 virkedager. Det er jo helt håpløst. Portering tar jo som oftest 14 dager eller noe, så viss vi porterer nå står vi uten mobil fra 17.12 og til over jul!

Edit: Dette innlegget skulle inn under det siste om Nutel. Kan admin flytte det til rett sted?

Endret av ironduke
Lenke til kommentar

Har snakket med nutel et par ganger nå... man er nødt til å bytte operatør innen fredag 14.12 kl 16.. ellers er det for sent.. derfor har man inn til da med å bytte.. så jeg kommer nokk til å vente til fredag med å finne meg ny :)

 

Edit: Altså, han sa at om man bytter innen da så blir man ikke tatt av nettet uansett. MAN trenger IKKE velge Ventelo selvom de får deg over på sitt abb. innen 17. så lenge man har byttet innen den fristen 14. så er man sikret... ifølge nutel... (beklager surre skriving) :p

Endret av HES
Lenke til kommentar
Har snakket med nutel et par ganger nå... man er nødt til å bytte operatør innen fredag 14.12 kl 16.. ellers er det for sent..

Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å si noe slikt?

 

a) Portering tar tid, minimum 2 uker (med unntak av hurtigportering, men jeg tviler litt på at de får lov å bruke det) og ofte lengre enn to uker også.

 

b) Jeg kan aldri tro at man mister nummeret dersom man ikke porterer. Nummrene blir jo ikke tilbakeført i nummerpoolen på en god stund.

Lenke til kommentar
Har snakket med nutel et par ganger nå... man er nødt til å bytte operatør innen fredag 14.12 kl 16.. ellers er det for sent.. derfor har man inn til da med å bytte.. så jeg kommer nokk til å vente til fredag med å finne meg ny :)

 

Edit: Altså, han sa at om man bytter innen da så blir man ikke tatt av nettet uansett. MAN trenger IKKE velge Ventelo selvom de får deg over på sitt abb. innen 17. så lenge man har byttet innen den fristen 14. så er man sikret... ifølge nutel... (beklager surre skriving) :p

 

 

Da lyver de til deg! Hvordan skal du klare å motta nytt simkort i tide om du venter helt til fredag??? Tror du noen klarer å sende ut 10000 simkort i posten i løpet av lørdag morgen. I tillegg skal disse systemmessig flyttes???

 

Tror Nutels kundeservice har helt feil her. Skal du ha mobil som virke på mandag må du flytte ASAP. Merk dette kan ikke gjøre ved å bestille på en annen operatøres web sider. Du må ringe kundeservice hos den vil over til. Da kan de flytte deg manuelt. Dette er den eneste sjansen!

Lenke til kommentar
Har snakket med nutel et par ganger nå... man er nødt til å bytte operatør innen fredag 14.12 kl 16.. ellers er det for sent..

Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å si noe slikt?

 

a) Portering tar tid, minimum 2 uker (med unntak av hurtigportering, men jeg tviler litt på at de får lov å bruke det) og ofte lengre enn to uker også.

 

b) Jeg kan aldri tro at man mister nummeret dersom man ikke porterer. Nummrene blir jo ikke tilbakeført i nummerpoolen på en god stund.

Poenget her er jo ikke at man får det nye abo med en gang, MEN man kan ikke bli tatt av nettet fra Ventelo sin side dersom man har ordnet med ett nytt abo til portering innen 14.12.

 

Så får man nytt sim i posten og portering går som den ellers ville gjort ved bytte av abo.

 

Var i alle fall slik jeg forsto det.

 

Eller er det jeg som tar feil?

Lenke til kommentar
Har snakket med nutel et par ganger nå... man er nødt til å bytte operatør innen fredag 14.12 kl 16.. ellers er det for sent..

Jeg skjønner ikke hvordan de klarer å si noe slikt?

 

a) Portering tar tid, minimum 2 uker (med unntak av hurtigportering, men jeg tviler litt på at de får lov å bruke det) og ofte lengre enn to uker også.

 

b) Jeg kan aldri tro at man mister nummeret dersom man ikke porterer. Nummrene blir jo ikke tilbakeført i nummerpoolen på en god stund.

Poenget her er jo ikke at man får det nye abo med en gang, MEN man kan ikke bli tatt av nettet fra Ventelo sin side dersom man har ordnet med ett nytt abo til portering innen 14.12.

 

Så får man nytt sim i posten og portering går som den ellers ville gjort ved bytte av abo.

 

Var i alle fall slik jeg forsto det.

 

Eller er det jeg som tar feil?

 

 

Fra websidene til Talkmore, men det samme vil gjelde for ALLE operatører:

 

https://www.talkmore.no/nutel.html

Lenke til kommentar
Poenget her er jo ikke at man får det nye abo med en gang, MEN man kan ikke bli tatt av nettet fra Ventelo sin side dersom man har ordnet med ett nytt abo til portering innen 14.12.

Det forandrer jo litt på saken da. Håper det stemmer.

Jeg vet ikke!!! Men var slik jeg tolket det som HES sa nutel hadde sagt!!

 

Ikke stol på meg :thumbdown:

Lenke til kommentar

Fikk jo også dette i mailen jeg fikk av nutel da jeg spurte om hva jeg burde gjøre, i og med at jeg er avhengig av mobil 100% fremover...:

 

"Det jobbes også med nye samarbeidspartnere, noe vi har tro på at skal gå i

orden.

 

Nutel oppfordrer deg som kunde til å avvente et evt. bytte av operatør. Siste

frist for evt. å bytte er fredag 14.12.07. da vil portering gå som planlagt og

du vil slippe å stå uten mobillinje."

Lenke til kommentar
Ihvertfall det jeg fikk høre, burde stemme også, med tanke på at det nesten er umulig i teorien å rekke å få nytt sim innen 17 uansett :/

 

Men det er vel ikke endelig bekreftet at Nutel faktisk går konkurs? Litt dumt for de som har betalt på forskudd å flytte da, viss Nutel klarer å fortsette. For da er jo hvertfall pengene tapt!

 

Gjør som jeg. Skaff dere et kontantabonnement som dere kan bruke mens porteringen pågår, så er dere hvertfall ikke helt uten mobil.!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...