Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet nå er: Hva skjer hvis vi venter med å gjøre noe intill Nutel kanskje erklærer seg konkurs?? Mister vi nummerene våre for alltid, eller kan vi fortsatt da melde overgang til Ventelo?

 

 

 

Ringte en selger i Ventelo å spurte om dette. Han _trodde_ at numrene våre fortsatt ville ligge inne i deress system, slik at vi fortsatt kunne gå over til dem selvom Nutel var nedlagt.

 

Er det noen andre som vet noe om akkurat dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei men i svarte H******!

Nå har jeg faktisk ingen telefon...

Jeg skulle skifte fra Telenor til Nutel den 10.desember

Så nå er Telenor simkortet mitt inaktivt, og Nutel kortet er visst ikke riktig simkort ifølge telefonen...

 

Telenor kan sikkert gjøre det somkortet du alledrede har fra dem aktivt igjen siden det har gått så kort tid.. Jeg hadde portering fra tele2 til nutel igår, men fikk portert over til tele2 igjen allerede idag :)

Lenke til kommentar
Telenor kan sikkert gjøre det somkortet du alledrede har fra dem aktivt igjen siden det har gått så kort tid.. Jeg hadde portering fra tele2 til nutel igår, men fikk portert over til tele2 igjen allerede idag :)

 

Tror jeg venter til Nutel brenner helt isåfall.

Har jo detta djuice *sende så mange meldinger du vil* abbonementet.

 

Og så sender jeg ikke så mange meldinger for tida

Lenke til kommentar

Mister vi eller mister vi ikke nummeret vårt hvis vi venter? Er absolutt ikke keen på å overføre til Ventelo.. Flytter meg over til Netcom, men vil vente til i morgen å se om det blir en løsning? Men uansett så tar det jo 10-14 dager å få sim-kort da fra Netcom, får jeg da nytt nr og helt fra scratch?

Lenke til kommentar
Mister vi eller mister vi ikke nummeret vårt hvis vi venter? Er absolutt ikke keen på å overføre til Ventelo.. Flytter meg over til Netcom, men vil vente til i morgen å se om det blir en løsning? Men uansett så tar det jo 10-14 dager å få sim-kort da fra Netcom, får jeg da nytt nr og helt fra scratch?

 

Vi mister sannsynligvis ikke nummeret vårt, nummeret er "ditt" det!! i dag da alle nummer må være registrerte kan de ikke videreføre ditt nummer til noen andre uten din godkjenning, evt ved at abo opphører pga kontantkort ikke fyllt opp på ett år o.l.

Lenke til kommentar

Ny melding fra Nutel.

Kjære kunde!

Styret i Nutel fortsetter arbeidet i ettermiddag/kveld når det gjelder å sikre ditt kundeforhold. Dette gjelder også økonomiske forpliktelser. Det vil foreligge et endelig resultat innen kort tid. Vi anbefaler deg å ikke bytte til Ventelo. Se www.nutel.no. Nutel AS

 

Fint at de i det minste holder oss noenlunde oppdatert, selv om man ikke vet hvem man skal stole på i denne saken.

 

Ventelo synes jeg opptrår uryddig. De er provider for Nutel, samtidig som de er konkurrent på mobil. Når de på denne måten prøver å få folk over på Ventelo, med begrunnelsen av at sim-kortet sperres 17. Desember, føler jeg det mer som utpressing enn noe annet.

 

Avventer. Om Nutel ikke finner en løsning flytter jeg over til Ventelo, og porterer derifra så fort som mulig.

Lenke til kommentar
med 6-7 dagers varsel er det allrede for kort tid for å få overført nummer til en annen operatør. Tror dette tar 10-14 dager. Tror derfor dette varselet fra Ventelo derfor uansett er ulovlig. De kan ikke stenge ned 15000 kunder uten at de har fått mulighet til å bytte.

Med tanke på att Ventelo förmodligen aldri kommer att få in pengarna som Nutel kunderna ringer för från nu till 17/12 så är det konstigt att inte abonnemangen stängts ner direkt.

Lenke til kommentar

Fikk en ny sms fra dem nu

 

Kjære kunde

 

Styret i nutel fortsetter arbeidet i ettermidag/kveld når det gjelder og sikre ditt

kundeforhold.Dette gjelder også økonomiske forpliktelser.Det vil foreligge et endelig resultat innen

kort tid. Mer info følger via sms.Vi anbefaler deg ikke og bytte til Ventelo.Se www.nutel.no

Endret av Shuttle
Lenke til kommentar

I dag kl. 13.00 skulle killbill-simkortet mitt bli aktivert, men det skjedde ikke. Kl 14.50 fikk jeg denne meldingen på mitt gamle simkort(djuice, som fortsatt fungerer)

 

"Kjære mobilkunde. Nutel har ikke oppfylt betalingsforpliktelser ovenfor sin levrandør Ventelo. Ventelo har derfor stoppet prosessen med å legge ditt abonnement over til Nutel. Dersom du likevel ønsker å skifte mobiloperatør, kontakt gjerne Ventelo på telefon 0322 med innvalg 1. Ventelo tilbyr gode priser"

 

 

Så nå sitter jeg her med mitt djuice abonnoment og 400 kr fattigere...

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se dette er direkte adressert reklame, men derimot informasjon som ikke Nutel selv ville gå ut med til deg. Hadde du blitt mer fornøyd om du bare mistet dekning 17. desember hvis ikke Nutel hadde funnet en løsning og ikke informert skikkelig? Er enig i at det er dårlig av Ventelo å tilnærmet tvinge kunder over til dem hvis du ikke vil være uten mobildekning i porteringstiden til en anne operatør, men skjønner igjen ikke din tolkning av at dette er reklame.

 

Edit: Jeg leste nettopp Amobils sak om Nutel og Ventelo og det stiller Ventelo i et vesentlig dårligere lys enn tekstmeldingen gjør. Mener fortsatt at dette ikke er reklame, men derimot en suspekt fremgangsmåte av Ventelo.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
I dag kl. 13.00 skulle killbill-simkortet mitt bli aktivert, men det skjedde ikke. Kl 14.50 fikk jeg denne meldingen på mitt gamle simkort(djuice, som fortsatt fungerer)

 

"Kjære mobilkunde. Nutel har ikke oppfylt betalingsforpliktelser ovenfor sin levrandør Ventelo. Ventelo har derfor stoppet prosessen med å legge ditt abonnement over til Nutel. Dersom du likevel ønsker å skifte mobiloperatør, kontakt gjerne Ventelo på telefon 0322 med innvalg 1. Ventelo tilbyr gode priser"

 

 

Så nå sitter jeg her med mitt djuice abonnoment og 400 kr fattigere...

 

De presiserer jo ganske sterkt at de skal stå for sine økonomiske forpliktelser, altså du får pengene tilbake dersom dette ikke ordner seg, og eller du ikke vil være killbill kunde dersom det faktisk ordner seg.

Lenke til kommentar
Synes synd på dere som har valgt Ventelo, dere har IKKE gjort et godt valg. Hadde nok med at jeg hadde dem som ADSL-leverandør, det er en opplevelse jeg ikke vil gå igjennom på nytt.

 

Det som irriterer meg er at jeg må ha telenor dekning og ventelo er vel eneste billigoperatøren med telenordekning utenom nutel? :(

Lenke til kommentar

Jeg meldte overflytting til ventelo i dag siden de sa at det måtte jeg gjøre for å beholde nummeret mitt.

Var bare tenkt som midlertidig uansett, blir nok tilbake til chess igjen, hvis ting ender opp som det ser ut til å gjøre...

 

Men hvor land tid vil det ta hvis jeg melder meg direkte over til chess?

Jeg har simkortet som jeg brukte for bare en måned siden.

Overføringen burde vell ikke ta så lang tid? Litt kjedelig bare hvis nutel blir kuttet 17. desember, og vi blir sittendes uten mobil i en uke eller verre...

Lenke til kommentar
Jeg meldte overflytting til ventelo i dag siden de sa at det måtte jeg gjøre for å beholde nummeret mitt.

Var bare tenkt som midlertidig uansett, blir nok tilbake til chess igjen, hvis ting ender opp som det ser ut til å gjøre...

 

Men hvor land tid vil det ta hvis jeg melder meg direkte over til chess?

Jeg har simkortet som jeg brukte for bare en måned siden.

Overføringen burde vell ikke ta så lang tid? Litt kjedelig bare hvis nutel blir kuttet 17. desember, og vi blir sittendes uten mobil i en uke eller verre...

 

jeg kan vel si det sånn at jeg hadde en hektisk dag på jobben i dag :) jeg jobber i ventelo. mye forvirring blant kundene.

Lenke til kommentar

Jeg for min del besilte nutel abo. i slutten av oktober, over tlfselger. Jeg tegnet meg til mnd abo deres.

 

ENORMT var da sjokket da jeg oppdaget at nutel hadde tappet nesten 7000 kr fra kontoen min, som om jeg hadde tegnet meg på ett års binding og betaling. Siden den gang har jeg mast og mast og mast for å få pengene mine tilbake og bare bli kvitt all kontakt med selskapet. Etter hundre telefoner og mange mails fikk jeg endelig en oppringing fra en hos dem som sa at de skulle sette over pengene asap. Dette er nå snart 3 uker siden. Og nå skjer dette kaoset her.

 

Er så utrolig fortvila, og vet ikke hva jeg skal gjøre. De har jo rett og slett stjålet penger fra meg! Hadde jeg mistet 1000 kr i depositum så hadde jeg på en måte kunnet akseptere det, selvom Nutel tydeligvis er verdens mest useriøse selskap. MEN, at de uten min vitende vilje belaster meg for 6989 kr er utrolig frustrerende og fortvilende.

 

Har satt Skandiabanken på saken så de kan sjekke opp overføringen, og har god erfaring med at de jobber inn uønskede utbetalinger fra bankkort. Men hvis de ikke får det til, er det noen som har tips/evt opplevd det samme? En ting er å være i økonomisk knipe, men å regelrett STJELE er noe helt annet. Jeg gir meg ikke, og kommer til å personlig oppsøke ansvarshavende hvis dette ikke blir rettet opp i.

 

Noen der ute med tips? Er politianmelde, post- og teletilsynet eller forbrukerportalen beste løsning?

Lenke til kommentar
Etter hundre telefoner og mange mails fikk jeg endelig en oppringing fra en hos dem som sa at de skulle sette over pengene asap. Dette er nå snart 3 uker siden.

Firmaer foretar jo vanligvis utbetaling til kunder en gang i mnd. så det er jo fortsatt mulig at pengene faktisk er på vei.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne be om at man slutter å spekulere i innlegg som ikke lengre er her. Moderatorer har ingen mulighet til å hente tilbake poster, og jeg synes vi bør la den saken ligge. Tre spekulasjonsinnlegg er fjernet.

 

Det som ble postet skulle aldri havnet her. En videre diskusjon på dette kan tas per PM til meg. Ikke kommenter dette innlegget i tråden. :)

Lenke til kommentar

Viktig informasjon til Nutels kunder (offisiellt fra Forbrukerombudet)

 

11.12.2007

 

Ventelo har varslet Nutels kunder om at disse må inngå avtale med en ny leverandør for å unngå og miste tilgangen til mobil, fast­tele­fon og bredbånd.

 

Ventelo har informert Forbrukerombudet om at selskapet har fått tillatelse fra Post- og teletilsynet til å stenge ned tilgangen til nettet for Nutels kunder fra 17. desember 2007. Stengningen skyldes at Nutel ikke har betalt for tjenester som er levert av Ventelo. Dersom Nutels kunder ikke har valgt ny leverandør og fått registrert bestillingen innen fristen 17. desember, vil de stå uten tilgang til mobil, fasttelefon og bredbånd.

 

Forbrukerombudet fraråder eksisterende Nutel-kunder å betale på forskudd for tjenester som skal leveres etter stengningstidspunktet (17. desember 2007). Dette gjelder både dersom kunden får en faktura og dersom vedkommende kunde blir ringt opp av Nutel med forespørsel om å oppgi kortinformasjon for å betale. Nutels kunder må imidlertid betale for de tjenestene som allerede er levert.

 

Kunder som har penger til gode hos Nutel, bør rette et skriftlig krav til selskapet om å få pengene tilbakebetalt. Kunder som trenger råd i sin konkrete sak, kan ta kontakt med Forbrukerrådet (www.forbrukerportalen.no eller telefon 815 58 200).

Forbrukerombudet anbefaler at Nutels kunder går inn på www.telepriser.no for å finne en ny leverandør av mobil-, fasttelefon og bredbåndstjenester. Kunden kan her taste inn sitt gjennomsnittlige forbruk og dermed finne det tilbudet som passer best for seg.

Lenke til kommentar

Der fekk me vel stadfesta ventelos rett til å stenge ned nutel sine kunder.

Det betyr at denne saka har pågått ei god stund og nutel ikkje har vore istand/villige til å komme til ei løysning. Vedtak i PT tar si tid.

 

Dessutan trenger ikkje ventelo forholde seg til privatkundene då det er nutel som er deira kunde (B2B-forhold), så at kundene har fått beskjed er vel for å ungå at det blir ramaskrik den 17.desember når 15000 kunder får fråkobla telefonen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...