Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

Snakket nettopp med Ventelo.

Og jeg måtte overføre nummeret mitt til dem for å beholde det.

Så da gjorde jeg det da. Var jo ikke så veldig galt abb. de har heller.

Så får se om jeg går tilbake til Chess eller hva jeg gjør.

Noen tips?

 

Ikke noe mer jalla firma ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk også denne meldingen.

Kan man virkelig miste nummeret?

 

Glad jeg ikke har hoppet på et slikt "Ring så mye du vil fo 6000", å forhåndsbetalt dette...

 

Edit:

Hva har egentlig Ventelo med dette å gjøre? Har de kjøpt kundene, eller er de et selskap som står bak Nutel?

Er det bare jeg som ikke har fulgt med?

http://www.nutel.no/nutel/toppmeny/forside.../nytt_mobilnett

 

håper denne linken foklarer litt mer =)

Lenke til kommentar

Fra siden til nutel.no

 

 

Velkommen til Nutel Kundesenter!

 

Kjære KillBill Nutel kunde!

 

Vi beklager på det sterkeste at Ventelo i dag har sendt ut varsel om nedstengelse av ditt abonnement.

 

Eiere og styret i Nutel er i dialog med flere operatører for å ivareta deg som kunde.

 

Vi vil fortløpende holde deg informert via sms. Vi ber deg om å ikke bytte operatør de nærmeste 2 dagene. Vi understreker at Ventelo ikke har de samme produktene som vi leverer deg i dag.

 

Beklager de ulemper og usikkerheten dette medfører for deg.

 

Benytter anledningen til å takke for at du er KillBill Nutel kunde!

Lenke til kommentar

Var nå i kontakt med Post- og Teletilsynet.

De synes det var interessant å høre om at Ventelo har kneblet valgfriheten vår. Jeg skulle bli kontaktet igjen i løpet av dagen. Mitt håp er at Post- og Teletilsynet krever at Ventelo forlenger fristen de har satt til å hive Nutel ut av nettet sitt, sånn at vi kundene kan velge den operatøren vi måtte ønske oss uten å miste summetonen.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen rakettforsker på konkurs og hvem har krav på hva. Men jeg vil anta at det er nok noe som står i avtalen mellom ventelo og nutel ang mislighold.

Vil anta at Ventelo kan kutte tilgangen relativt kjapt med avtalen i handa men har da gitt et tilbud til de som ønsket å gå over.

Dette er kliss likt B2C for de som kjenner til dem.

Porteringsreglene du tenker på funkes er lagt til grunn fordi mange kunder ombestemmer seg etter bestilling, sim-kort skal sendes ut osv...

Endret av Wabby
Lenke til kommentar

Hei Hei, for ca to uker siden bestilte jeg nutel kill bill, (ja,betalte 6000 + innmelding)

Fått sim-kortet i posten for ca en uke siden,

prøvd nå lenge å komme i kontakt med kundeservice både via epost og telefon, for å høre når jeg kunne begyne å bruke det nye sim kortet, men som jeg skjønner nå har de hatt andre ting å tenke på.

 

Burde jeg bare bytte tilbake til tidligere abb?

Eller er nye abb på vei inn i systemet til nutel ?

 

Fikk sms fra ventelo, men ikke noe fra nutel.

 

takker for svar.

Lenke til kommentar

Om det er under 2 veker sidan det blei bestilt så ville eg nesten ha prøvd meg på angreretten (litt usikker på om telefonabo går under varer, men adsl har iallefall angrerett) Så forsøkt å fått igjen pengene før selskapet går konk. For dette lukter B2C-aktig, overfører kundene til ein ny forhandler og tilslutt er det kunden sjølv som sitter med masse tapte penger.

Lenke til kommentar

Må med hånden på hjertet si at jeg overhodet ikke synes synd på noen av dere som evt.taper penger på at Nutel ryker. Slik går det når man ser seg blind på lave priser, priser som er så lave at det for ethvert oppegående menneske må synes klart at dette er dømt til å gå nedenom og hjem på et eller annet tidspunkt.

Spørsmålet er nå bare hvem som blir nestemann ut. Ipea kanskje ?

Lenke til kommentar

Xabi1: Greit nok at prisene var lave, men KillBill skulle være reklamefinansiert, og da var ikke forretningsmodellen helt hodeløs.

 

Om det var dømt til å gå nedenom og hjem kan vel diskuteres. Uansett må du innrømme en ting: om du sitter på et annet og billig abo, så har også du indirekte tjent på at Nutel har vært med på å presset prisene. Spar oss som er i en litt kjip situasjon for nedlatenheten.

 

Ellers noe nytt?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg plutselig denne meldingen fra Ventelo:

 

"Kjære mobilkunde. Nutel har ikke oppfylt betalingsforpliktelser overfor sin leverandør Ventelo. Ventelo har derfor stoppet prosessen med å legge ditt abbonement over til Nutel. Dersom du likevel ønsker å skifte mobiloperatør, kontakt gjerne Ventelo på telefon 0322 med innvalg 1. Ventelo tilbyr gode priser."

 

Men tingen er jo at jeg skiftet til nutel i går kl 12.... hva skjer da? mister jeg plutselig alt da? :S rare greier..

Lenke til kommentar

Etter planen skulle jeg være nutel kunde 17 desember. Jeg har kontaktet både nutel og ventelo, og man skulle tro at det var rene barnehagen. Jeg har også sendt mail til nutel. Jeg opplyste om at jeg benyttet meg av angreretten, ettersom fristen ikke var utløpt. Jeg ville ha et klart svar på når jeg kunne forvente meg å få tilbakebetalt beløpet.

 

Først fikk jeg en standard mail:

 

Takk for din henvendelse.

 

Ventelo sendte ut den 10. desember en SMS til deg som er mobilkunde i Nutel:

 

"Deres mobiltelefon vil bli koblet fra mobilnettet 17. desember fordi deres

mobillevarndør Nutel AS ikke har oppfylt betalingsforpliktelser ovenfor

Ventelo. Ønsker De fortsatt å ringe til gunstige priser med Ventelo som

operatør kontakt oss..Ventelo".

 

Nutel stiller oss svært undrende til denne meldingen.

 

Det jobbes i dag med å opprette kontakt med Ventelo slik at du kan få mer

nøyaktige svar på dine spørsmål.

 

Nutel oppfordrer deg som kunde til å avvente et evt. bytte av operatør. Om du

likevel skulle ønske å bytte, anbefaler vi deg å gå inn på www.telepriser.no

før du velger en fremtidig samarbeidspartner.

 

Påpeke at det er ingen operatør i Norge i dag som kan levere de samme fastpris

produktene som KillBill Nutel.

 

Vi beklager på det sterkeste den usikkerheten dette medfører for deg som

kunde.

 

Nutel vil i løpet av kort tid sende deg mer informasjon via SMS.

 

Benytter anledningen til å takke for at du er KillBill Nutel kunde!

 

Med vennlig hilsen

Nutel Kundeservice

 

 

 

Jeg svarte følgende på denne:

 

Hei! Jeg er ikke interessert i å høre hvilke svar Ventelo har.

 

Jeg har i dag gått tilbake til tele 2, og det eneste jeg interesserer meg for er NÅR jeg

får tilbakebetalt gebyret pålydende 1250,00.

 

Jeg forventer rask behandling, ettersom nutel IKKE burde ha inngått en avtale meg da det

er å forvente at nutel går konkurs innen kort tid.

 

Nutel er forpliktet i henhold til norsk lov å tilbakeføre beløpet. Jeg forventer at en av

deres kundebehandlere tar kontakt med meg snarest for å avklare situasjonen. Jeg er m.a.o

ikke interessert i flere standard mail, bare et konkret svar på min henvendelse.

 

I motsatt fall kommer jeg til å henvende meg personlig på deres kontorer her i Bergen.

 

Vennligst også bekreft at dere har mottatt denne mail før angrefristen utløper.

 

 

Mvh.

 

 

 

Gunnibunny

 

 

 

Til min store overraskelse fikk jeg et personalisert svar på denne mailen:

 

Hei!

 

Takk for din henvendelse.

 

Ber om forståelse for at kundesenteret vårt er overbelastet idag. Nutel AS er

ikke konkurs, dette kan sjekkes i Brønnøysundsregisteret. Tilbakebetaling tar

som regel inntil 30 dager, men med den hektiske aktiviteten vi har disse

dagene er det mulig det vil bli en liten forsinkelse.

 

 

Med vennlig hilsen

Nutel Kundeservice

 

 

 

 

Min respons var følgende:

 

 

Takker for svar, og regner foregående mail som bekreftelse på at nutel har mottatt varsel

om at jeg har valgt å benytte meg av min angrerett. Mht. forsinkelse av tilbakebetaing,

er ikke dette akseptabelt. Dere har lovet en 30 dagers behandlingstid, og er forpliktet

til å overholde denne. Forbrukerportalen er kontaktet, og de oppfordrer meg sterkt til å

klage på deres tilbakemelding.

 

Jeg akter å legge ut deres svar mail på diverse diskusjonsforum på internett dersom nutel

ikke foretar seg noe umiddelbart. Dette skulle nok få en del av de 15000 kundene som

fortsatt er usikre på om de skal forbli nutel kunde, om å skifte mening.

 

Jeg foreslår at dere umiddelbart instruerer regnskapsavdelingen deres til å overføre

pengene til min konto, da jeg er å regne som en meget pågående kunde som dere ikke kommer

til å få fred fra.

 

Jeg ønsker en konkret tilbakemelding om når jeg kan forvente pengene på min konto.

 

Deres svar imøtesees snarest

 

Gunnibunny

 

Selv om ikke nutel overhodelder det de lover, gjør jeg det med glede...og legger derfor vår korrenspondanse tilgjengelig her.

 

...Og foresten...Fikk nettopp en ny sms fra Ventelo: "kjære mobilkunde. Nutel har ikke oppfylt betalingsforpliktelser overfor sin leverandør Ventelo. Ventelo har derfor stoppet prosessen med å legge ditt abonnement overtil nutel. dersom du likevel ønsker å skifte mobiloperatør, kontakt gjerne Ventelo(...) Ventelo tilbyr gode priser"

 

 

Jeg tror jeg sier takk, men nei takk- og går tilbake til gigantene. Så får vi se om det er noen pengerer igjen etter at investorerer og inkasso selskapene har fått sitt.

 

Ventelo er uaktuelt for mitt vedkommende, jeg bestemmer selv hvem som skal få overta meg som kunde

Lenke til kommentar
Nei men i svarte H******!

Nå har jeg faktisk ingen telefon...

Jeg skulle skifte fra Telenor til Nutel den 10.desember

Så nå er Telenor simkortet mitt inaktivt, og Nutel kortet er visst ikke riktig simkort ifølge telefonen...

 

Er nok på grunn av at din telefon har operatørlås fra Telenor.

 

Om telefonen er over 12 måneder så kan koden hentes her:

 

http://telenormobil.no/kundeservice/operat...ratorlaskode.do

Lenke til kommentar

Fikk ny melding fra ventelo i dag der det står:

 

"kjære mobil kunde. Nutel har ikke oppfylt betalingsforpliktelser over for

sin leverandør Ventelo. Ventelo har derfor stoppet prosessen med å legge

ditt abonnement over til Nutel. Dersom du likevel ønsker å skifte

mobiloperatør, kontakt gjerne Ventelo på telefon 0322 med innvalg 1.

Ventelo tilbyr gode priser."

 

Noen som vet om dem har lov til og gjøre dette da jeg har reservert meg mot

direkte adressert reklame.

 

Jeg ringte telenor og spurte om noen hadde stoppet min prosessen med å legge

mitt abonnement over til Nutel, men det hadde ingen gjort.

Lenke til kommentar

Tok meg 50min å nå gjennom til Nutel kundeservice, der hun lovde meg pengene inn på konto innen 30dager.

Om dette er til å stole på er en helt anna sak, men kan ikke gjere så mye enn å vente akkurat nå.

 

Forhandlingene pågår fremdeles om salg til videre selskap, men tviler på noen kommer til å overta kundene til Nutel.

Er heller ikke helt 100% sikker på om det er lov stenge av mobilnettet på så kort varsel, 7dager er ikke god nok frist til å kunne skifte operatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...