Gå til innhold

Nutel på vei til å gå konkurs?


Anbefalte innlegg

På ettermiddagen i dag 13.12.2007, har Ventelo, selskapet som drifter alle

Nutel sine kunder, offisielt bekreftet følgende:

 

* Nutel-kunder som har bestilt abonnement hos andre operatører FØR

17.12.2007, stenges ikke ned før etter at nummeroverføringen er fullført.

 

* Nutel-kunder som ikke har bestilt abonnement hos annen operatør FØR

17.12.2007, får avsluttet sine abonnement.

 

* Nutel-kunder som får avsluttet sine abonnement, kan ved henvendelse til

Nutel/Ventelo, få reaktivert sine abonnement og holdt disse åpne for

innkommende trafikk, inntil nummeret er overført ny operatør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
okay, si da, at SIM kortet mitt har den unik nøkkel (en slags primary key da vil jeg anta...).

slik jeg forstår det kan den da sendes til operatøren som HOS DEM kan knytte den opp mot persondata som jeg har godkjent gjennom en eller annen avtale (som jeg naturligvis ikke har lest) at dem kan ta vare på. men gitt at det er alt som skal til så skal det jo ikke mer enn en kolonne i "tabellen deres" (drar paralleller til mysql databaser her..) ved navn "aktivert" eller lignende, som holder en boolean for om det har tilgang på nettet eller ikke. jeg regner vel med dem allerede har system for å bla gjennom denne uendelige mengden nøkler, så en knapp for å reaktivere det som på ett eller annet tidspunkt har blitt deaktivert på vel være overkommelig.

men jada, du har ett poeng i at mennesketimer helt klart har tatt over iforhold til før i tia når det var maskintimer det var lite å ta av. maskinkraft og lager er vel ikke noe spørsmål lenger.

 

edit: det du omtaler som "gammel nøkkel" og som må lagres er vel heller ett spørsmål om å IKKE FJERNE nøkler i det de blir deaktivert.

 

-- og ja, går i Java :) tror det er det mest populære "lære bort programmering" faget du finner i norske høyskoler og universitet... og hvis ikke den eksamenen her blir en A på glanspapiret mitt så fins det ingen A i karakterskalaen :p

Diskusjonen vår har vell egentlig blitt veldig off-topic i denne tråden. Så jeg opprettet likegreit en ny tråd her, så jeg foreslår vi fortsetter der.

Lenke til kommentar

Da ble jeg akkurat oppringt av Ventelo, siden jeg sendte mail til kundeservice hos de tidligere i dag og ba om å bli overført til Ventelo Rocky-abb.

 

Ventelo informerte meg om at jeg fortsatt vil ha mulighet til å både motta anrop, samt selv ringe etter mandag, selv om porteringen ikke skjer før om ett par uker. Dette gjelder KUN kunder som går fra Nutel til Ventelo, da Ventelo & Nutel samarbeider. Man vil fremdeles ha fastpris, frem til porteringen er ferdig, som tar ett par uker.

 

Det betyr, Ventelo særbehandler kundene som går til Ventelo.. Mens hvis du velger en annen operatør enn dem, vil du mandag 0800 stå uten mulighet til å ringe ut frem til du har portert over til en annen operatør !! Og du må selv kontakte Nutel/Ventelo for og få motta samtaler.

 

Hvor seriøst er det av de? Her tvinger man jo regelrett kundene fra Nutel over til Ventelo.

Lenke til kommentar
Da ble jeg akkurat oppringt av Ventelo, siden jeg sendte mail til kundeservice hos de tidligere i dag og ba om å bli overført til Ventelo Rocky-abb.

 

Ventelo informerte meg om at jeg fortsatt vil ha mulighet til å både motta anrop, samt selv ringe etter mandag, selv om porteringen ikke skjer før om ett par uker. Dette gjelder KUN kunder som går fra Nutel til Ventelo, da Ventelo & Nutel samarbeider. Man vil fremdeles ha fastpris, frem til porteringen er ferdig, som tar ett par uker.

 

Det betyr, Ventelo særbehandler kundene som går til Ventelo.. Mens hvis du velger en annen operatør enn dem, vil du mandag 0800 stå uten mulighet til å ringe ut frem til du har portert over til en annen operatør !! Og du må selv kontakte Nutel/Ventelo for og få motta samtaler.

 

Hvor seriøst er det av de? Her tvinger man jo regelrett kundene fra Nutel over til Ventelo.

Jeg sendte mail til onecall i går kveld, har fått portering 17.12 kl 12.00 (4 timer uten mobil skulle jeg da klare), de sender ut sim kort i morgen.

 

Men jeg får ikke det sim kortet før onsdag uansett, da det sendes hjem til mine foreldre. syns dette var kjappt jobbet av onecall!

 

men svar på mail om tilbakebetaling fra nutel har vi ikke sett....

Lenke til kommentar
Da ble jeg akkurat oppringt av Ventelo, siden jeg sendte mail til kundeservice hos de tidligere i dag og ba om å bli overført til Ventelo Rocky-abb.

 

Ventelo informerte meg om at jeg fortsatt vil ha mulighet til å både motta anrop, samt selv ringe etter mandag, selv om porteringen ikke skjer før om ett par uker. Dette gjelder KUN kunder som går fra Nutel til Ventelo, da Ventelo & Nutel samarbeider. Man vil fremdeles ha fastpris, frem til porteringen er ferdig, som tar ett par uker.

 

Det betyr, Ventelo særbehandler kundene som går til Ventelo.. Mens hvis du velger en annen operatør enn dem, vil du mandag 0800 stå uten mulighet til å ringe ut frem til du har portert over til en annen operatør !! Og du må selv kontakte Nutel/Ventelo for og få motta samtaler.

 

Hvor seriøst er det av de? Her tvinger man jo regelrett kundene fra Nutel over til Ventelo.

Dette medfører IKKE riktighet, ifølge mailen jeg fikk fra OneCall, du kan se den i min post noen hakk lenger oppe.

Samme hvilken operatør man porterer nummeret sitt til, så vil man ha dekning frem til porteringen skjer.

Lenke til kommentar
Ventelo informerte meg om at jeg fortsatt vil ha mulighet til å både motta anrop, samt selv ringe etter mandag, selv om porteringen ikke skjer før om ett par uker. Dette gjelder KUN kunder som går fra Nutel til Ventelo, da Ventelo & Nutel samarbeider. Man vil fremdeles ha fastpris, frem til porteringen er ferdig, som tar ett par uker.

Dette stemmer neppe fordi OneCall skrev i en mail:

På ettermiddagen i dag 13.12.2007, har Ventelo, selskapet som drifter alle

Nutel sine kunder, offisielt bekreftet følgende:

*Nutel-kunder som har bestilt abonnement hos andre operatører FØR

17.12.2007, stenges ikke ned før etter at nummeroverføringen er fullført.

*Nutelkunder som ikke har bestilt abonnement hos annen operatør FØR

17.12.2007, får avsluttet sine abonnement.

*Nutel-kunder som får avsluttet sine abonnement, kan ved henvendelse til

Nutel/Ventelo, få reaktivert sine abonnement og holdt disse åpne for

innkommende trafikk, inntil nummeret er overført ny operatør.

 

One Call har som et resultat av dette bestemt at vi prosesserer din

bestilling som normalt med nummeroverføring i januar. Du som mobilbruker har

klare fordeler med dette:

* Ditt mobilnummer holdes åpent som normalt hos Nutel.

* Vi hadde ikke rukket å sende deg nytt sim i tide slik at du ville fått

noen dager uten mobiltilgang neste uke om vi skulle presset gjennom en

hurtig nummeroverføring.

* Det blir ofte problemer med mottak av samtaler/SMS når man gjør en hurtig

nummeroverføring.

 

 

Vi forstår at det kan føles lenge å vente til januar, men nå er det snart

jul med fridager og nedsatt bemanning både hos oss, nettleverandør og andre

leverandører. Datoen blir satt slik at alle instanser har bemanning og

kapasitet til å håndtere eventuelle problemer som skulle oppstå i

forbindelse med portering.

Lenke til kommentar

Ser ikke ut til at Ventelo får kjørt hurtigportering, så de beholder kundene på Nutel sitt nett frem til en ordinær portering er gått i orden. Er jo forsåvidt greit nok det, så lenge man får både ringe og motta, noe jeg nå har fått bekreftet fra Ventelo.

 

Men kjipt for de som bytter til andre operatører som ikke får portert kunden over før mandag da..

 

Lurer på hvor mange Nutel-kunder som akkurat nå er i utlandet osv og ikke får gjort noe?

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at Ventelo får kjørt hurtigportering, så de beholder kundene på Nutel sitt nett frem til en ordinær portering er gått i orden. Er jo forsåvidt greit nok det, så lenge man får både ringe og motta, noe jeg nå har fått bekreftet fra Ventelo.

 

Men kjipt for de som bytter til andre operatører som ikke får portert kunden over før mandag da..

 

Lurer på hvor mange Nutel-kunder som akkurat nå er i utlandet osv og ikke får gjort noe?

Jeg er vel den fjerde som skriver dette bare på DENNE siden, men abonnemanget vil IKKE bli avstengt før portering har skjedd, UANSETT hvilken leverandør du bytter til, så lenge du har bestillt portering før 17.12! Viser til innlegg 261.

Endret av galmania
Lenke til kommentar

Det er jo temmelig dårlig.

Jeg fikk jo ikke besked om å bytte før 16.12.07 kl 23.55 så hvordan skal jeg klare å bytte på 5 min.

 

Jeg bestilte Netcom i dag og det blir aktivert 17.12.07 kl 15.00 så jeg var jo litt heldig.

 

Fikk også svar fra nutel med besked om at depositum blir betalt tilbake.

Derfor er jeg i fryktelig godt humør i kveld :!:

Lenke til kommentar
Det er jo temmelig dårlig.

Jeg fikk jo ikke besked om å bytte før 16.12.07 kl 23.55 så hvordan skal jeg klare å bytte på 5 min.

 

Jeg bestilte Netcom i dag og det blir aktivert 17.12.07 kl 15.00 så jeg var jo litt heldig.

 

Fikk også svar fra nutel med besked om at depositum blir betalt tilbake.

Derfor er jeg i fryktelig godt humør i kveld :!:

Du fikk beskjed om å bytte den 16.12.07? Trodde det var 13.12.07 i dag jeg :p Bytte på 5 min? Hmmm :hmm: Tror ikke jeg følger deg helt...

Endret av galmania
Lenke til kommentar

Jeg har gått over til Chess King med venner tilbud.

 

Men vi ser på helheten så er vel Netcom med venner tilbud best da. Greit netcom har en oppstart avgift i tillegg, men det er jo flere andre som har netcom enn de som har chess. Veldig fortvilet om hva jeg skal gjøre. Mine venner har vel splittet i to grupper halv parten gått over til netcom mens andre til chess. HVa skal jeg gjøre???????????

Lenke til kommentar
Jeg har gått over til Chess King med venner tilbud.

 

Men vi ser på helheten så er vel Netcom med venner tilbud best da. Greit netcom har en oppstart avgift i tillegg, men det er jo flere andre som har netcom enn de som har chess. Veldig fortvilet om hva jeg skal gjøre. Mine venner har vel splittet i to grupper halv parten gått over til netcom mens andre til chess. HVa skal jeg gjøre???????????

Er håpløst å finne et abonnement som passer til alt, selv kommer jeg nok til å ha en tlf med f.eks tele2 champion som er billig til alle, og en liggende hjemme med djuice friends så jeg kan ringe gratis til dama :love:

 

De fleste leverandørene har vel et sånt "venner" abonnement, telenor frivenner, netcom venner, tele2 kompis osv osv osv, er mange sånne. Netcom er per i dag eneste leverandør (tror jeg) som gir mulighet til å kombinere "venner" med et annet abonnement, sånn at man slipper å ofre billige ringepriser for å kunne ringe gratis til venner.

 

Hvis vi alle hadde valgt netcom venner f.eks så kunne alle ringt gratis til alle, men neida, hehe. Det er til å bli frustrert av alle disse abonnementene, kanskje jeg bare skal ha en 6-7 telefoner med sånne "venner" abonnementer på så kan jeg ringe gratis til alle!!

Endret av galmania
Lenke til kommentar
Jeg har gått over til Chess King med venner tilbud.

Er ikke Chess Touch billigere enn King? :hmm: Jeg er veldig godt fornøyd med Chess Touch /m Friends så langt. Det er klart Netcom har flere kunder (kan man ringe til alle kunder gratis, eller bare de som har Venner forresten?), men bortsett fra det er jo Chess billigere. Det var de da jeg sjekket for noen måneder siden i hvert fall.

Lenke til kommentar
Jeg har gått over til Chess King med venner tilbud.

Er ikke Chess Touch billigere enn King? :hmm: Jeg er veldig godt fornøyd med Chess Touch /m Friends så langt. Det er klart Netcom har flere kunder (kan man ringe til alle kunder gratis, eller bare de som har Venner forresten?), men bortsett fra det er jo Chess billigere. Det var de da jeg sjekket for noen måneder siden i hvert fall.

Ringer gratis til alle netcom abonnenter ja, samme som telenor frivenner osv.

Endret av galmania
Lenke til kommentar
Det er jo temmelig dårlig.

Jeg fikk jo ikke besked om å bytte før 16.12.07 kl 23.55 så hvordan skal jeg klare å bytte på 5 min.

 

Jeg bestilte Netcom i dag og det blir aktivert 17.12.07 kl 15.00 så jeg var jo litt heldig.

 

Fikk også svar fra nutel med besked om at depositum blir betalt tilbake.

Derfor er jeg i fryktelig godt humør i kveld :!:

Du fikk beskjed om å bytte den 16.12.07? Trodde det var 13.12.07 i dag jeg :p Bytte på 5 min? Hmmm :hmm: Tror ikke jeg følger deg helt...

Huummmm.. Hva drakk jeg i går??

 

Beklager utsagnet, men datoen på pcen var feil.. Da kommer jo ikke jula så tidlig som jeg trodde hehe.

Lenke til kommentar

Telenor tilbyr også hurtigportering for nutelkunder nå:-)

Da blir man også kunde hos et selskap som ikke risikerer å gå konk når som helst ;)

 

(13.12.07) Mobil - Vi redder Nutel-kundene før jul!

Ventelo har bestemt seg for å avslutte kundeforholdet til Nutel og selskapets abonnenter i løpet av mandag 17.desember.

 

Dersom det ikke legges inn porteringsordre før mandag mister Nutel-kundene summetonen. Telenor tar ansvar og ønsker etter beste evne å redde disse kundene fra å miste kontakten med omverden.

 

For å hjelpe Nutel kunder har vi gjort det mulig for de, å få en hurtiginnportering av nummerene sine til Telenor.

 

Det er viktig som ellers, at det er juridisk eier av abonnementet som er hos forhandler og gjør porteringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...